Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble overført  til rikitg konto nr. Jeg har sendt mail til de jeg betalte til og skrev også hva jeg hadde skrevet som kid nr. Så får nok svar i morgen. Men hva skjer egentlig? Noen som har gjort det samme? Får det fikset det manuelt? 

Anonymkode: 2de4c...458

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres rart ut. Du skal faktisk få advarsel om KID-nummeret er feil. Det er kontrollsiffere innebygd i KID som skal forhindre at man taster feil.

Anonymkode: c035c...e18

• Liker 24
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut. Du skal faktisk få advarsel om KID-nummeret er feil. Det er kontrollsiffere innebygd i KID som skal forhindre at man taster feil.

Skjedde ikke her tydeligvis. Jeg bruker Sparebank 1. Det står på min konto at beløpet er overført, men kid nr er feil. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte fra min bank, til det konto nr som stod på faktura

Skrevet

Det er ikke alltid at banken plukker op at det er feil KID nr. Så man må bare ta kontakt med de det gjelder så ordner det seg 😛 

Anonymkode: bbe90...b8a

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid at banken plukker op at det er feil KID nr. Så man må bare ta kontakt med de det gjelder så ordner det seg 😛 

Men er det de jeg skulle betale til eller banken min jeg må kontakte?  Har bare kontaktet de jeg betalte til. Kan jeg risikere at det ikke godkjennes som betalt?  Og må betale om igjen? 

Skrevet

Det står avsender/betaler på innbetalingen, så da er det jo tydelig at du har betalt. Det krever bare at de må lete litt mer i innbetalingene sine enn om KID var korrekt. Det som er lurt, er å bruke kopier og lim inn på KID og bankkonto for innbetaling. Da kan det ikke blir feil :)

Anonymkode: 5c631...0e6

• Liker 7
Skrevet

De fleste som får regning får vel KID allerede utfylt via eFaktura i nettbanken?

Kan ikke kopier + lim fra et fysisk ark.

Uansett: hvis betalingen gikk gjennom har du bare betalt for en annen som også skulle betale dit, ja.

Anonymkode: 55920...526

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står avsender/betaler på innbetalingen, så da er det jo tydelig at du har betalt. Det krever bare at de må lete litt mer i innbetalingene sine enn om KID var korrekt. Det som er lurt, er å bruke kopier og lim inn på KID og bankkonto for innbetaling. Da kan det ikke blir feil :)

Anonymkode: 5c631...0e6

Jepp, jeg jobber med innbetalinger og det er utrolig hva vi klarer å finne ut :ler:  Når noen har betalt på vegne av noen andre, uten KID og med et fakturanummer vi aldri har hatt, krever det litt, men hvis du har betalt i eget navn bør det være en smal sak for mottaker å finne innbetalingen din TS,

Anonymkode: 4d55c...a12

• Liker 7
Skrevet

De fleste som får regning får vel KID allerede utfylt via eFaktura i nettbanken?

Kan ikke kopier + lim fra et fysisk ark.

Uansett: hvis betalingen gikk gjennom har du bare betalt for en annen som også skulle betale dit, ja.

Anonymkode: 55920...526

Klart å treffe et annet kid altså. Men klarer de fikse på det når de ser at jeg er avsender? 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det de jeg skulle betale til eller banken min jeg må kontakte?  Har bare kontaktet de jeg betalte til. Kan jeg risikere at det ikke godkjennes som betalt?  Og må betale om igjen? 

Du kontakter bare de du har gjort betalingen til. Å nei du trenger ikke å betale om igjen

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart å treffe et annet kid altså. Men klarer de fikse på det når de ser at jeg er avsender? 

Jada. Alt et KID-nummer gjør er å gjøre det enklere for mottaker å "parre" innbetalinger mot fordringer automatisk. Når KID-nummeret er feil har du like fullt betalt det du skylder, men mottaker må antakelig gå inn manuelt og "flytte" innbetalingen din over til riktig fordring. Om de ikke klarer (evt. ikke gidder) dette er det deres problem, ikke ditt. Det holder lenge at du informerer dem om at beløpet er betalt, og evt. sender kopi av overføringen så de ser KID-nummeret du brukte og når betalingen ble gjort. 

Dette er ikke krise. :) 

Anonymkode: d493d...4a6

• Liker 1
Skrevet

Da tar du kontakt med firmaet du betalte til og ordner opp. Vi kan ikke hjelpe deg

Anonymkode: 9f1b7...54e

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke hjelpe deg

Anonymkode: 9f1b7...54e

Jo, vi kan hjelpe TS med å gi beroligende svar og riktig framgangsmåte. Det er hjelp, det også, selv om hun må gjøre selve oppgaven selv. 

• Liker 19
Skrevet

Send kvittering fra nettbanken som viser kid du betalte med til de du betalte til. Da får de fikset det på null komma niks😊

Anonymkode: 651e8...7ee

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Send kvittering fra nettbanken som viser kid du betalte med til de du betalte til. Da får de fikset det på null komma niks😊

Anonymkode: 651e8...7ee

Jeg skrev hvilken kid jeg hadde tastet inn. I mailen. 

Skrevet

Slikt finner vi alltid ut av. Slapp helt av, du har gjort mye mer enn de fleste når de gjør feil. 

Anonymkode: e6c07...888

• Liker 1
Skrevet

Slikt finner vi alltid ut av. Slapp helt av, du har gjort mye mer enn de fleste når de gjør feil. 

Anonymkode: e6c07...888

Takk. Hva mener du med at jeg har gjort mye mer enn de fleste? Passer alltid på å sjekke status i appen hos den jeg betaler til. Det er til kredittkortselskap, så stod det "ikke betalt" med rød skrift og jeg ble overrasket...tenkte kanskje ikke banken har fått det gjennom enda men det stod at det var overført.. det var da jeg sjekket KID og så jeg hadde innbillet meg de første 4 sifrene feil! Skjønner ikke at det går an og jeg gjennomgår konto nr og kid nøye hele tiden. Jeg må ha lest på noe annet rett og slett så det blandet seg :S. Har ADD da 😛 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

skjer aldri når jeg taster feil kid. og det gjør jeg støtt og stadig. aldri hatt noe probleemer med at betaling ikke går igjennom

Anonymkode: 5da21...a0b

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble overført  til rikitg konto nr. Jeg har sendt mail til de jeg betalte til og skrev også hva jeg hadde skrevet som kid nr. Så får nok svar i morgen. Men hva skjer egentlig? Noen som har gjort det samme? Får det fikset det manuelt? 

gjorde det samme med regning fra lånekassen. skrev et gammelt kidnummer. skjedde ingenting. betalingen gikk igjennom

Anonymkode: 5da21...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...