Gå til innhold

Når ble barnet lettere å ha med å gjøre (alder?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet at alle barn er forskjellige. Og vi har skaffet oss et eksemplar med mye vilje og et godt temperament:) Nå er h*n 4 år, og gjør oss gaaaaanske slitne. Alle snakket om «the terrible twos» og at trassalderen er verst i treårsalderen, men jeg må innrømme at jeg ikke har vært så sliten av min egen unge som akkurat nå. Veldig mange ting i hverdagen er en kamp. Det er sytestemme og krangling og nekting for det meste- h*n skal ikke i barnehagen, skal ikke ha på dress, skal ikke hjem fra barnehagen, skal ikke spise det og det, skal ikke dusje, skal ikke sove osv osv. 

Vi tar kampene hver bidige dag, og er både strenge og flinke til å kommunisere, men likevel- dette er slitsomt. Når ble ditt barn enklere å ha med å gjøre?

Anonymkode: 80e02...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25

Anonymkode: de55b...4d3

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25

Hjertelig takk! Da er det jo bare å telle ned på kalenderen. 

Anonymkode: 80e02...da0

• Liker 6
Skrevet

Fra ca 8-10 års alder.

Anonymkode: dad14...c0f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 99e42...0d1

• Liker 2
Skrevet

Spurte svigerfar om det samme her en dag. Fra 13-15 var en relativt rolig periode 😅

Anonymkode: 65835...f08

Skrevet

Jeg vil si fra 2. Han forstod mer av instruksjoner og vi kunne snakke sammen😁

Anonymkode: 6dfa0...de3

• Liker 2
Skrevet

Fra ca 4 vil jeg si. Hun hadde en periode rundt 3,5 som var ganske intens. Da den roet seg ble det ganske greit, egentlig! Er det fortsatt, hun er 13 nå, så det er vel bare å stålsette seg 😉

• Liker 2
Skrevet

Har en på 3,5 som skal utredes for autisme, så jeg tenker at har du et barn som utvikler seg normalt så er du ufattelig heldig. Jada, det er absolutt lov til å klage uansett, men jeg ser trass og alt det slitsomme mer i perspektiv nå som barnet mitt utredes. Sorg i mammahjertet 😢

Anonymkode: e053f...536

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor barnet ditt utredes? Altså symptomer? Masse klemmer til deg.  Å ha et barn som er sykt eller som har en diagnose er uendelig tøft - men heldigvis er det også dager med solgløtt ❤️ Et tips er å melde seg inn i foreldregrupper på fb - sammen er man mindre alene. 

Anonymkode: 2362d...9c7

Skrevet

Rundt 4.

Skrevet

Føler med deg TS, har en 4 åring av samme kaliber 😅 har lenge følt jeg har hatt 10 barn og ikke 1. Jeg elsker lørdager, for da snur han fort og blir lydig i frykt for å ikke få lørdagsgodt 😂

Anonymkode: 1b890...13b

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det blir lettere. Enhver alder har sine utfordringer. Min er 22 og fortsatt i trassalderen.

Anonymkode: 01dde...ac9

• Liker 1
Skrevet

6 år kanskje. Da sov småen lenge om morgenen,var ganske selvstendig,flink til å leke alene og lett å ha med å gjøre.

Anonymkode: 75a63...a27

Skrevet

17-18 år ca.

Anonymkode: d534a...fd0

Skrevet

Perioden mellom 8-10 pleier å være veldig fin, men dersom du regner permanent lettere å ha med å gjøre, så vil jeg si at du må vente til barnet blir 19. 

Skrevet

Alt er en periode. Plutselig løsner det, blir litt lettere, og så er det en ny periode. Snart fire, har en vilje av stål, kjempe temperamentet og elefanthukommelse. 

Anonymkode: 97af4...28f

Gjest BearMama
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en på 3,5 som skal utredes for autisme, så jeg tenker at har du et barn som utvikler seg normalt så er du ufattelig heldig. Jada, det er absolutt lov til å klage uansett, men jeg ser trass og alt det slitsomme mer i perspektiv nå som barnet mitt utredes. Sorg i mammahjertet 😢

Anonymkode: e053f...536

Fordelen med å utredes så tidlig er at dere vil få masse ressurser og kurs som gjør at dere vil få verktøyene dere trenger for å kunne bedre forutsetningene til barnet. Spesialpedagog i bhg som jobber med språk og regulering av følelser som vil gjøre det lettere.

I tillegg utløser diagnosen både hjelpetønader, forsikringer om barnet er forsikret og utstyr fra hjelpemiddelsentralen, 

Vet det er tøft når en får diagnosen, men samtidig er det en lettelse på sikt fordi man bet hva man kan forholde seg til.

Skrevet

Fra 5-6 år og oppover synes jeg det ble veldig harmonisk og fint. Trassing og furting var for det meste over og det går an å snakke fornuftig med dem. Og jeg synes det varer ganske lenge også. Femteklassingen min er fremdeles en fryd å være med, alltid blid, sier alltid ja når vi ber om noe osv. Det blir sikkert litt verre i tenårene igjen, men man trenger ikke ta sorgene på forskudd heller. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper 4. Nå er vår inne i en skikkelig trassalder som har holdt på i over et år. Hun var helt gull fra 10 måneder til 2 år før trassen og alt kom. Vi regner med det passerer. 

Anonymkode: 2e5f0...20b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...