Gå til innhold

Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår niese (B's søsters datter på 9 år) lagde i dag en tegning hvos hun skrev et brev på baksiden. Der stod det:

"Til "tante" og "onkel".

Kann jeg få låv til å vere brude-pike i bryllupet deres også! Vær så snill.

Hilsen T-E.

Sett strek under ja eller nei!

ja eller Nei"

Etter å ha diskutert litt med B om hva han synes, så kommer vi fram til at hun skal få lov sammen med hans datter fra tidligere forhold og vår felles datter.

T-E har to yngre brødre og etter at T-E hadde fått sitt svar og ikke lenger var i rommet, så spurte jeg B om brødrene hennes skulle være brudesvenner sammen med B's sønn... For det syns jeg ville være naturlig. Det er en ganske sammensveisa gjeng på 6 flotte unger.

B svarer "Nei, jeg vil ikke ha de to som brudesvenner. Jeg vil bare ha A"

Hvor riktig er det å utelate 2 av 6?

Jeg ble ganske irritert og litt småsint fordi han vil utelate dem, men han ser ikke problemet. Og hans beste argument var at de heller ikke hadde spurt selv.

Yngstemann kommer aldri til å spørre, for han er 3 år, og eldstemann har veldig liten selvtillit, og jeg veit innerst inne at han aldri kommer til å spørre, for det tør han ikke. Han pleier å spørre søstra si om hun kan spørre oss om han får lov å spille PS2 hos oss, liksom...

Måtte bare lufte litt, og jeg setter pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du vil spørre brødrene hennes også, jeg ville også vært opptatt av å inkludere alle.

Har samboeren din sagt hvorfor han ikke vil at de skal være brudesvenner?

Gjest Gullet75
Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig å utelate noen. Hvis dere tar noen bør dere ta alle, hvis det ikke er noe naturlig skille. Hadde f.eks. vært naturlig å bare ha egne barn, og skille på det. Jeg mener heller ikke det er naturlig at barna selv skal spørre om det, men barn er vel gjerne litt "rett fram"

Skrevet
Jeg synes ikke det er riktig å utelate noen. Hvis dere tar noen bør dere ta alle' date=' hvis det ikke er noe naturlig skille. Hadde f.eks. vært naturlig å bare ha egne barn, og skille på det. Jeg mener heller ikke det er naturlig at barna selv skal spørre om det, men barn er vel gjerne litt "rett fram"[/quote']

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å kun ha våre egne barn, altså hans to fra tidligere forhold, og vår datter...

Men da T-E spurte selv, så kom vi fram til at det ville være koselig og fint...

Og jeg sa ingenting til T-E om at brødrene hennes kanskje ikke skulle være også, for jeg merka på B at han allerede hadde satt opp stengselet for det...

Han har ingen god grunn... Han vil bare ikke...

Skrevet

Nå har jeg konfrontert B igjen, og spurt hvorfor - en gang til...

Han står fortsatt på det at han vil ha sin sønn som brudesvenn og at han ikke ser problemet i å utelate nevøene sine selv om T-E er inkludert.

Men han mente også det at det ville være mer naturlig med tre brudepiker enn tre brudesvenner!

Jeg skjønner det ikke... Og jeg er så opprørt...

Skrevet

Han har sikkert et bilde i hodet av hvordan bryllupet skal være, og vil ikke forandre på det (jeg kan ihvertfall være sær sånn iblant, og nekter å innse at ting kan bli bra selv om det blir annerledes enn hva jeg først hadde trodd :oops: )

Men antallet brudepiker er jo bare en liten detalj på en ellers stor dag, og det vil jo neppe være et stort offer å gjøre litt krus på de andre barna i familien også - og når man er såpass voksen at man gifter seg, burde man ihvertfall kunne jenke seg i sånne små saker :)

Tror ihvertfall jeg hadde insistert på at det hadde blitt hans oppgave å forklare søsteren sin hvorfor han gjør forskjell på barna hennes :wink:

Skrevet

Nå har B fått lov å få litt tenketid, og for litt siden så sa han at det skulle bli sånn som jeg mente...

Og det var ikke bare fordi jeg skulle få vilja mi, men fordi han faktisk hadde fått tenkt en stund og så at det jeg sa var riktig. :D

Så nå blir det 3+3 i bryllupet og ingen gjøres forskjell på...

Skrevet

Bra du har en mann som kan tenke seg litt om og ta til fornuften :)

Håper bryllupet blir kjempefint :)

Skrevet

Fint at dere kom til enighet :P . Men jeg skjønner problemstillinga og at du har hatt litt å tenke på. Vi har hatt samme tingen: Vår sønn + 3 nieser og 4 nevøer, altså tilsammen 8 stykker. Dette synes vi ble for mange og for mange å ordne klær til!

Derfor bestemte vi at vi kun skulle ha vår sønn.

Men så ringte hun ene niesen på julaften og spurte "vær så snill, kan jeg få være brudepike". Og det samme hadde visst niese nr 2 spurt sine foreldre om.

Det hele endte med at det var foreldrene til niesene og nevøene som sa at hvis vi ville ha brudepiker, så måtte vi gjerne det. For de mente at guttene ikke brydde seg om sånt og antagelig ikke ville fæle seg komforabel. Mens å være brudepike er liksom alles småpikers drøm.

Så det ser ut som vi ender opp med vår sønn + 3 brudepiker :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...