timbar Skrevet 4. februar 2019 #41 Skrevet 4. februar 2019 (endret) 6 minutter siden, timbar said: Det er jo noe helt annet, jeg har og brukt advokat etc. til mindre oppdrag med horrible priser. Men det er altså ikke Jensen selv som betaler for Elden og ho. Hvis du blir tiltalt i en sak i Norge er det automatikk i at du får oppnevnt forsvarer og i motsetning til USA kan du velge fra høyeste hylle selv om det koster det samme. Så Jensen betaler ikke før Elden og vi. Det er først hvis man taper en sak at retten kan gå til beslag i private verdier,iallefall i en slik sak som dette. Langt verre er det naturligvis med økonomisk kriminalitet. Dette er det jeg vet, rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Må føye til at så vidt jeg vet er det ingen som har saksøkt Jensen personlig. Dette er en korrupsjonssak, det er ingen personlige ofre som kan fremme krav om erstatning meg bekjent. Synes derfor det er underlig at de allerede nå før endelig dom foreligger har lagt beslag i eiendeler. Du er sikker på at dette ikke dreier seg om endel av etterforskningen. Har problemer med å tro at EJ sitter på bøker som har noen verdi men greit aksepterer det Endret 4. februar 2019 av timbar
Snipa Skrevet 4. februar 2019 #42 Skrevet 4. februar 2019 Du jobber på bibliotek, timbar? Sjekk forfattere på J når du kommer på jobb imorra. 2
FrøkenPolitikk Skrevet 5. februar 2019 #43 Skrevet 5. februar 2019 Når 3 eller 4 av 10 lekfolk som ser dokumentasjonen/ "bevisene" i domstolen mener at han ikke er bevist skyldig ut over rimelig tvil, er det vel ikke rart han får noe støtte fra "folk flest". ? Selv har jeg ikke fulgt med så vet ikke hva for bevis det er for hans skyld eller uskyld jeg men noe som ikke stemmer, når han gir fake info så må en lure på hvorfor. Om målet ditt er å tjene penger på narkosmugling er ikke å gi falsk oppdiktet informasjon til smuglere den mest effekltive metoden, det er faktisk veldig farlig, ikke fikk han særlig betalt heller for risikoen Så da tenker jeg mitt, bør han straffes jo han bør nok det, men dette er på et helt annet nivå enn det dommerne mener, de mener at han var noen narko konge som hadde til hensikt å tjene penger på smugling, det er åpenbart feil. Et par år straff vil jeg synes er rimelig At mer skadelige rusmidler selges lovlig i Norge, gjør saken også som et symbol på en trist fortid (og nåtid...) med "the war on drugs", et prosjekt som er trist at en fortsatt holder på med, overdose hovedstaden oslo så mange døde for at eliten skulle tviholde på dette prosjektet år etter år, men staten får ikke straffen den sender de videre til en mann som dette. Hvorfor ikke gi de som står i kassa på vinmonopolet 21 års fengsel istedenfor ? eller hva med de som selger røyk i butikker.. ? Så mange tapte liv, men isteden for går en etter denne personen som tydeligvis tråkket feil men i helt annen skala og hensikt og motiv enn hva en beskylder han for Som sagt, ikke sett noe fra rettsaken, men av det som har stått i aviser jeg har kommet over beviser noe helt annet enn det han er beskyldt for og vil bli dømt for.Og vi er i 2019 folkens, på tide å komme seg over hvor farlig hasj er og/eller innse at forbudslinjen ikke fungerer (velg selv hven av de to posisjonene du liker best). Minner meg om USA hvor folk har livstidsdom for å ha røyket hasj etter sånn 3 strike rule.... Nei takk. Ikke for meg. Men dere som er for et slikt system har sikkert gode argumenter, jeg har bare ikke hørt noen så langt.... Men dere for bare juble over at rettferden vil seire, desverre er dere på feil side av historien Lykke til
Apis Skrevet 5. februar 2019 #44 Skrevet 5. februar 2019 Hvilke verdier har de egentlig funnet som ikke går opp med inntektene hans? Selv så sitter jeg på den høyst subjektive følelsen av at han har blitt ofret på en eller annen måte 2
Hege899 Skrevet 5. februar 2019 #45 Skrevet 5. februar 2019 9 timer siden, timbar skrev: Det må jeg sikkert gi deg rett, har ikke fulgt saken annet enn i skyldspørsmålet og har ikke mye peiling på denne delen av saken. Er det saksomkostninger han må dekke da? Hva tror de at de får før inndragning av bøker, jobber selv på bibliotek og bortsett fra gamle bygdebøker og lignende er det lite penger å hente på slikt. Vi sier ukentlig nei til å overta bøker gratis så skjønner ikke poitet med å inndra bøker. Jeg unner derimot Jensen en plass og bo etter han kommer ut så håper pengene går til å dekke husleie. Inndragning av inntjening på bøkene han har solgt. Han har skrevet bok . 1
timbar Skrevet 5. februar 2019 #46 Skrevet 5. februar 2019 2 hours ago, Hege899 said: Inndragning av inntjening på bøkene han har solgt. Han har skrevet bok . Ja stemmer det,glemte det har ikke lest boka selv fordi det ville få meg til å subjektiv, leser den gjerne senere men ikke før saken er over. Har derimot lest Torgrim Eggen sin som er mer nøytral. Men den endret ikke på min oppfatning av at han er skyldig. Men flott noen støtter han, greit og ha et hjem og komme tilbake til når han kommer ut av fengselet.
timbar Skrevet 5. februar 2019 #47 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, timbar said: Ja stemmer det,glemte det har ikke lest boka selv fordi det ville få meg til å subjektiv, leser den gjerne senere men ikke før saken er over. Har derimot lest Torgrim Eggen sin som er mer nøytral. Men den endret ikke på min oppfatning av at han er skyldig. Men flott noen støtter han, greit og ha et hjem og komme tilbake til når han kommer ut av fengselet. Men skjønner ikke helt hvorfor de innse at inntekter av han da fordi det er jo ingen som har kommet med erstatningskrav til han. Jeg mener vel det får holde med fengselsstraff, tross alt har nå dette gått mest ut over han selv.
T-Rex Skrevet 5. februar 2019 #48 Skrevet 5. februar 2019 4 hours ago, Apis said: Hvilke verdier har de egentlig funnet som ikke går opp med inntektene hans? Selv så sitter jeg på den høyst subjektive følelsen av at han har blitt ofret på en eller annen måte At Jensen har begått ulovligheter vil jeg si er hevet over tvil. Er det andre i politiet som også har svin på skogen? Godt mulig. Noe som unektelig er litt snodig, er at Cappelen anga Jensen, uten at vi vet hvorfor. Han anga seg selv i samme slengen, og kunne kanskje unngått tiltale og straff via norsk rettsvesen om han hadde holdt kjeft. Det nærmeste jeg kan komme på av type konspirasjon i denne saken, er at det finnes polititopper noen "har noe på", og at Jensen ble plukket ut for å statuere et eksempel på hva som kunne skje om saken kom ut. Altså at det finnes en eller flere polititopper som er under press utenfra. Men uansett om denne konspirasjonsteorien faktisk skulle være riktig, så fritar det ikke Jensen for straff. Det er ikke sånn at du ikke kan få fartsbot, fordi politiet ikke stoppa bilisten foran deg som kjørte fortere. 1
Martin13 Skrevet 6. februar 2019 #49 Skrevet 6. februar 2019 On 2/4/2019 at 2:41 PM, vintage said: Jeg er, av pur nysgjerrighet, medlem av den støttegruppen. Og jeg tror vi er ganske mange der inne som kun er der for å følge "galskapen" fra innsiden. Det viser vel også det slunkne oppmøtet foran stortinget i går. Og så er det en del argumenter der inne om at han er kjekk, har så snille øyne etc. Da kan man visst ikke være skurk 😅 Folk e så stokk dum at man må jo bare le litt inni seg. 🙄 2
Martin13 Skrevet 6. februar 2019 #50 Skrevet 6. februar 2019 Dating a prisoner: What attracts people on the outside to fall in love Syk verden vi lever i. Noen mennesker eier ikke sunn fornuft eller noe som helst gudtilhørighet.
Martin13 Skrevet 6. februar 2019 #51 Skrevet 6. februar 2019 On 2/4/2019 at 7:33 PM, timbar said: Men hvorfor støtter du han, fordi du synes synd i han eller fordi du tror han er uskyldig. Vi kan jo ikke akkurat ha et rettssystem som bygger på at folk synes synd i vedkommende. Det at Jensen evner å se veldig fortvilet og lei seg ut på omtrent alle bilder som vises av han, men kan ikke det også være manipulasjon tro? Jo det er manipulasjon. Hvis man spør seg selv hvordan man hadde vært i en situasjon man VISSTE man var uskyldig i, så hadde man ikke reagert på den måten på en slik måte. Da hadde man vært mer frustrert og sinna. At ikke folk klarer å se slikt er synd, da det gjør at kriminelle på en enkel måte kan manipulere andre. Jeg er nesten sikker på at Jensen har en eller annen personlighetsforstyrrelse som de færreste vet om.
Klossmajor Skrevet 6. februar 2019 #52 Skrevet 6. februar 2019 4 minutter siden, Martin13 skrev: Dating a prisoner: What attracts people on the outside to fall in love Syk verden vi lever i. Noen mennesker eier ikke sunn fornuft eller noe som helst gudtilhørighet. Gudtilhørighet? 1
Martin13 Skrevet 6. februar 2019 #53 Skrevet 6. februar 2019 On 2/4/2019 at 7:45 PM, timbar said: Akkurat dette med rusmisbrukere var jo kanskje litt underlig da fordi ryktene vil jo ha det til at han var en bøllete og hardhendt politimann så vær jo mange som jublet da han ble tatt. Men kanskje hukommelsen svikter. Åh sier du det? Sikker på det altså? Værsågod: – Alle i miljøet feiret da Jensen ble tatt, men det har endret seg nå 1
Martin13 Skrevet 6. februar 2019 #54 Skrevet 6. februar 2019 3 minutter siden, Klossmajor said: Gudtilhørighet? Det er bare et ord, ikke heng deg opp i det. De som skal forstå det, vil forstå det.
Klossmajor Skrevet 6. februar 2019 #55 Skrevet 6. februar 2019 9 minutter siden, Martin13 skrev: Det er bare et ord, ikke heng deg opp i det. De som skal forstå det, vil forstå det. Hvorfor uttrykker du deg på en måte som bare er ment for at visse skal forstå det? 1
Klossmajor Skrevet 6. februar 2019 #56 Skrevet 6. februar 2019 19 timer siden, T-Rex skrev: At Jensen har begått ulovligheter vil jeg si er hevet over tvil. Er det andre i politiet som også har svin på skogen? Godt mulig. Tar man en titt på hvordan politiet ble avslørt å forholde seg til Mensur Laiq, Jan Kvalen og Bjørn Arild Skjørsæther skulle det være liten tvil om at det er en del svin på skogen blant politifolk i Eirik Jensens generasjon av de som har jobbet opp mot organisert kriminalitet. Retningslinjer er noe en del av dem åpenbart ikke har vært så nøye med å følge. Hittil er det bare Eirik Jensen som har måttet svi for det, men det er nok en del andre av kollegaene hans som ikke har vært stort bedre. 1
Martin13 Skrevet 7. februar 2019 #57 Skrevet 7. februar 2019 On 2/6/2019 at 8:28 AM, Klossmajor said: Hvorfor uttrykker du deg på en måte som bare er ment for at visse skal forstå det? Du trenger ikke forstå det. Jeg prøver ikke å overbevise noen. De som vil kan forstå det! Jeg bryr meg katten om du forstår det.
Timsy Skrevet 7. februar 2019 #58 Skrevet 7. februar 2019 På 3.2.2019 den 22.24, SoWhat? skrev: Nå i dag har det vært...fakkeltog arrangert av støttegruppen hans 🤦♀️ Hva skjer med denne saken, og hvorfor dette voldsomme engasjementet? Jeg leser også på fb om folk der som helt mister gangsynet. Selv er jeg ikke i tvil om at han er skyldig. Det blir bare så latterlig idioti med alle værmeldingene(!)som ble sendt. Pluss pluss. Det er jo å undervurdere intelligensen hans å tro at han ikke visste hva Cappelen drev med, og jeg tror jo ikke at mannen er dum. Han har bare vært sleip og noe desperat. Mitt syn altså. At dommerne satte juryens kjennelse til side er ikke det smarteste sånn generellt, men hva pokker kunne de gjøre her da? De svarte ja på at han var korrupt, men nei på at det var som betaling for å hjelpe med smugling. Det blir jo hinsides tullete. Men altså. Hvem er disse menneskene i støttegruppa? Er du en av dem eller har dere noen formening om hvilke mennesker det er, og hvorfor de engasjerer seg så ekstremt mye? Meldte meg inn i gruppa før juryens kjennelse. Har vært nødt å melde meg ut. D ble FOR mye! Underskriftskampanje til Riksadvokaten? Man avgjør da ikke juridiske saker via underskriftskampanjer? Har ikke satt meg inn i bevisene så jeg har ingen formening om han er skyldig eller ikke. Samtidig tenker jeg at han ikke har noe å tape på å hevde sin uskyld. Er han skyldig er det vel bedre å hevde sin uskyld med nebb og klør enn å innrømme at han er skyldig.
SoWhat? Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #59 Skrevet 7. februar 2019 15 minutter siden, Timsy skrev: Meldte meg inn i gruppa før juryens kjennelse. Har vært nødt å melde meg ut. D ble FOR mye! Underskriftskampanje til Riksadvokaten? Man avgjør da ikke juridiske saker via underskriftskampanjer? Har ikke satt meg inn i bevisene så jeg har ingen formening om han er skyldig eller ikke. Samtidig tenker jeg at han ikke har noe å tape på å hevde sin uskyld. Er han skyldig er det vel bedre å hevde sin uskyld med nebb og klør enn å innrømme at han er skyldig. Drøyt. Ja, det er vel få i norske fengsler som er skyldige... Men jeg vet ikke. Om han hadde tjent mer på å tilstå. Jeg tenker bare sånn med meg selv at det er så utrolig..pinlig når indisiene er så overveldende å fortsette å hevde seg uskyldig. Men det er vel sånn det fungerer. Når han gikk inn i rollen som meteorolog så visste han vel også at det ikke kunne bevise noe. Men alvorlig..
Klossmajor Skrevet 8. februar 2019 #60 Skrevet 8. februar 2019 12 timer siden, Martin13 skrev: Du trenger ikke forstå det. Jeg prøver ikke å overbevise noen. De som vil kan forstå det! Jeg bryr meg katten om du forstår det. Så i en åpen diskusjon finner du det passende å kjøre på i Eirik Jensen-lignende stil med blomsterspråk til imaginære åndsfrender. Når du blir spurt av andre meddebattanter hva en uklar uttrykksmåte betyr, nekter du å forklare deg. Andre deltakere i den åpne diskusjonen trenger visstnok ikke forstå hva du ytrer i debatten. Absurd holdning, synes jeg. Diskusjoner blir fort et salig kaos hvis den holdningen brer om seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå