timbar Skrevet 4. februar 2019 #21 Del Skrevet 4. februar 2019 2 minutter siden, Takida said: Nytt på nytt tullet med Jensen-saken. Vel nytt på nytt gruppen tuller jo med alle som er i media så kanskje ikke så mye og ta seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. februar 2019 #22 Del Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, timbar skrev: Vel nytt på nytt gruppen tuller jo med alle som er i media så kanskje ikke så mye og ta seriøst. Nei, det er jeg enig i. Men ifølge støttegruppa er dette trakassering, nytt pp nytt er hestkuker, homser, mobbere, venstreradikale, rasister osv. Helt sjukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #23 Del Skrevet 4. februar 2019 5 minutter siden, Takida said: Nei, det er jeg enig i. Men ifølge støttegruppa er dette trakassering, nytt pp nytt er hestkuker, homser, mobbere, venstreradikale, rasister osv. Helt sjukt I såfall trakkaserer nytt på nytt mange folk. Men noen er kanskje mer sår enn andre, ser ikke ofte dette programmet men har et klart inntrykk av at de drøyer ut de fleste der. Så kan man være uenig i konseptet men hva er verre med Jensen saken enn alle de andre sakene de har harselert med tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. februar 2019 #24 Del Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, timbar skrev: I såfall trakkaserer nytt på nytt mange folk. Men noen er kanskje mer sår enn andre, ser ikke ofte dette programmet men har et klart inntrykk av at de drøyer ut de fleste der. Så kan man være uenig i konseptet men hva er verre med Jensen saken enn alle de andre sakene de har harselert med tro? Det må du ikke spørre meg om, jeg er blokkert fra gruppen fordi jeg var kritisk til oppførseleb deres rundt nytt på nytt, Astrid Meland, satiriks osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #25 Del Skrevet 4. februar 2019 36 minutter siden, Takida said: Jeg var medlem, men ble kasta ut. Er masse bestemødre og navere. Jeg har vært kritisk til hvordan de oppfører seg og nå er jeg blokkert fra gruppa. Morsomt, all den tid jeg faktisk kjenner eJ og støtter ham som person. Jeg tror nok han er skyldig. det er dog ikke lov i menigheten Det var jo virkelig seriøst i det minste, du kjenner Jensen men tror likevel han er skyldig, så starter en fyr som aldri har truffet Jensen personlig en støttegruppe. Rare greier, hvis du som kjente han hadde gjort det hadde det i det minste vært seriøst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. februar 2019 #26 Del Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, timbar skrev: Det var jo virkelig seriøst i det minste, du kjenner Jensen men tror likevel han er skyldig, så starter en fyr som aldri har truffet Jensen personlig en støttegruppe. Rare greier, hvis du som kjente han hadde gjort det hadde det i det minste vært seriøst. Det er veldig merkelig at 20000 mennesker som aldri har møtt eJ er overbevist om hans uskyld. Dette syns jeg vitner mer om svært ensomme sjeler som vil være en del av noe større. Etter pengeinnsamlingen stiller jeg meg kritisk til EJ sin oppførsel som godtar dette? Føler det begynner å lukte svidd av det meste nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #27 Del Skrevet 4. februar 2019 37 minutter siden, Takida said: Fordi bevisene er såpass klare. Jeg har hatt en del med EJ å gjøre via jobb. Trivelig kar for all del. Men man trenger ikke være slem eller fæl selv om man er korrupt Noe av det mest fornuftige som er sagt her. Jeg tror grunnen til EJ ikke har levd et luksusliv på pengene han har fått av Cappelen er delvis samvittighet, delvis det faktum at han har rettferdiggjort sine handlinger nettopp med at han kun har medvirket akkurat så mye at det ikke virket mistenkelig. Det er jo litt enkelt da før han er nok ingen stor kjeltring men han har falt for fristelsen til å skaffe litt ekstra penger. Eksen hans har jo bekreftet at når de kjøpte denne gården hadde de så dårlig råd at de trakk spikre ut av veggen og brukte på nytt. Da har nok fristelsen for å benytte de mulighetene han så vært sterke. Samtidig har samvittigheten hans hele tiden visst at dette var galt, og jeg vil tro dette er begrunnelsen for hvorfor det ikke dreier seg om større beløp. Det er lett og rettferdiggjøre før seg selv at man gjør dumme ting fordi det føles nødvendig. Det er langt fra det til luksuslivet Cappelen levde. Derfor tror ikke jeg Jensen er en stor kjeltring ,problemet er at han er politimann. Og som alle politimenn vet skal de gå foran som gode eksempler. Men også politimenn kan då dårlig råd. Personlig skulle jeg virkelig ønske Jensen hadde lagt alle kort på bordet med en gang mot en motytelse med strafferabatt og lav straff. Det er det som er mest fortvilende i denne saken, at Jensen står på sitt til tross for alle de sterke bevis/indisier. Selv om han har en støtte gruppe er det nok 100 ganger flere som mener han er skyldig, og han hadde hatt så enormt mye og hente av sympati om han hadde tilstått.For det er mye tilgivelse og sympati for folk som tilstår og angrer. At Jensen har fått så mange motstandere har nettopp med dette og gjøre at han så steilt står på sitt selv bevis/indisier er overveldende. Jeg tror at det er sånn at vi alle kan falle for fristelsen til å tjene noen ekstra kroner når vi har dårlig råd. Dette gjelder naturligvis politifolk også. Men det finnes mye forståelse og nåde blant folk men når han fortsetter til det ugjennkallelige og påstå at han er uskyldig blir ting langt verre og irriterer folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. februar 2019 #28 Del Skrevet 4. februar 2019 Skal bare svare kort, for jeg er ganske enig i dine betraktninger. Og mye av grunnen til at dette er virkelig ille-uavhengig av at han ikke har levd i sus og dus - er hans stilling i politiet, hvor høyt oppe han faktisk var. Mange tror Jensen er Oslos eneste gode politimann i opd. det stemmer ikke. Og hans metoder nå er relativt utdaterte. Man trekker ofte frem at han har hatt så god kontakt med mcmiljøer - men det er ikke rart all den tid han selv driver med mc. Eirik Jensen er ingen unik politimann slik støttegruppa virker tro 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #29 Del Skrevet 4. februar 2019 25 minutter siden, Takida said: Det er veldig merkelig at 20000 mennesker som aldri har møtt eJ er overbevist om hans uskyld. Dette syns jeg vitner mer om svært ensomme sjeler som vil være en del av noe større. Etter pengeinnsamlingen stiller jeg meg kritisk til EJ sin oppførsel som godtar dette? Føler det begynner å lukte svidd av det meste nå. Ja nå skal vi være forsiktig med å si om Jensen har tenkt og ta imot disse pengene. Forhåpentligvis gjør han ikke det fordi vi lever i et land som i motsetning til USA gir deg forsvareren du ønsker gratis. Så han trenger altså ikke disse pengene, han har allerede landets beste advokater. Så jeg håper han har fornuft nok til å takke nei, evnt.gi de til trengende. Jeg skjønner egentlig ikke formålet med hele innsamlingen, det er sånn man gjør i USA fordi man uten penger må ta til takke med dårlige advokater. Så hva er egentlig poenget med denne innsamlingen tro? Å skaffe nok penger til å flykte til et land man ikke har utleveringsavtale med? Unntaket er kanskje om pengene skal gå til Jensens barn eller er jo dette bare en vits? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. februar 2019 #30 Del Skrevet 4. februar 2019 2 minutter siden, timbar skrev: Ja nå skal vi være forsiktig med å si om Jensen har tenkt og ta imot disse pengene. Forhåpentligvis gjør han ikke det fordi vi lever i et land som i motsetning til USA gir deg forsvareren du ønsker gratis. Så han trenger altså ikke disse pengene, han har allerede landets beste advokater. Så jeg håper han har fornuft nok til å takke nei, evnt.gi de til trengende. Jeg skjønner egentlig ikke formålet med hele innsamlingen, det er sånn man gjør i USA fordi man uten penger må ta til takke med dårlige advokater. Så hva er egentlig poenget med denne innsamlingen tro? Å skaffe nok penger til å flykte til et land man ikke har utleveringsavtale med? Unntaket er kanskje om pengene skal gå til Jensens barn eller er jo dette bare en vits? Det er ment som en 'folkegave'til Jensen. Hans samboer sitter i styret for innsamlingen, sannsynligvis for å unngå beslag i midlene. Uansett så er korrupsjon gift i samfunnet, og selv om man er en fin person sånn ellers må det slås hardt ned på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #31 Del Skrevet 4. februar 2019 19 minutter siden, Takida said: Skal bare svare kort, for jeg er ganske enig i dine betraktninger. Og mye av grunnen til at dette er virkelig ille-uavhengig av at han ikke har levd i sus og dus - er hans stilling i politiet, hvor høyt oppe han faktisk var. Mange tror Jensen er Oslos eneste gode politimann i opd. det stemmer ikke. Og hans metoder nå er relativt utdaterte. Man trekker ofte frem at han har hatt så god kontakt med mcmiljøer - men det er ikke rart all den tid han selv driver med mc. Eirik Jensen er ingen unik politimann slik støttegruppa virker tro Jeg kjenner ikke til Jensens virke som politimann, han har sikkert gjort mye bra i likhet med mange andre politifolk. Det er jo ikke det dette handler om, det handler jo bare om at han er en av de som har falt for fristelsen til å la seg bestikke. Det er ikke så veldig unormalt men likevel uakseptabelt for en politimann. Uansett status som politimann er jo ikke dette akseptabelt. Det blir jo nesten det samme som å si at Cappelen reddet livet til et menneske ( noe jeg ikke vet om han har gjort) derfor skal han altså ikke bli straffet for andre forbrytelser. Dette synet hører jo middelalderen til. Er før øvrig enig i at gode prestasjoner kanskje bør gi strafferabatt, men det har jo ingenting med skyldspørsmålet og gjøre så bor av det dummeste jeg leser her er slikt. Fordi du tidligere har gjort et god jobb er det greit og utføre litt småkriminalitet på siden. Hva slags innstilling er det tro? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #32 Del Skrevet 4. februar 2019 19 minutter siden, Takida said: Det er ment som en 'folkegave'til Jensen. Hans samboer sitter i styret for innsamlingen, sannsynligvis for å unngå beslag i midlene. Uansett så er korrupsjon gift i samfunnet, og selv om man er en fin person sånn ellers må det slås hardt ned på. Hvilke midler tro? Tenker du på at Jensen eier en leilighet/hus, 1 bil etc. Ja vet ikke jeg om rettsvesenet tar beslag i sånt, han skal jo ha et sted og bo etterpå. Han skylder vel ikke så mye penger mon tro. Han er jo flere og 60 år, og bør vel ikke skylde så mye penger vil jeg tro? Han har jo hatt en rimelig godt betalt jobb og ifølge han selv har han jo levd sparsommelig. Når du skriver det blir jeg jo enda mer nysgjerrig på hvor sparsommelig han egentlig har vært og om han hadde så dårlig økonomi at han var nødt til å gjøre slike ting. De fleste sparsommelig mennesker jeg kjenner er som regel gjeldfri i hans alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #33 Del Skrevet 4. februar 2019 Just now, timbar said: Hvilke midler tro? Tenker du på at Jensen eier en leilighet/hus, 1 bil etc. Ja vet ikke jeg om rettsvesenet tar beslag i sånt, han skal jo ha et sted og bo etterpå. Han skylder vel ikke så mye penger mon tro. Han er jo flere og 60 år, og bør vel ikke skylde så mye penger vil jeg tro? Han har jo hatt en rimelig godt betalt jobb og ifølge han selv har han jo levd sparsommelig. Når du skriver det blir jeg jo enda mer nysgjerrig på hvor sparsommelig han egentlig har vært og om han hadde så dårlig økonomi at han var nødt til å gjøre slike ting. De fleste sparsommelig mennesker jeg kjenner er som regel gjeldfri i hans alder. Ikke at jeg har noe med det men som jeg har forstått har EJ kun et barn. Så heller ingen stor forsørgelsesbyrde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. februar 2019 #34 Del Skrevet 4. februar 2019 6 minutter siden, timbar skrev: Hvilke midler tro? Tenker du på at Jensen eier en leilighet/hus, 1 bil etc. Ja vet ikke jeg om rettsvesenet tar beslag i sånt, han skal jo ha et sted og bo etterpå. Han skylder vel ikke så mye penger mon tro. Han er jo flere og 60 år, og bør vel ikke skylde så mye penger vil jeg tro? Han har jo hatt en rimelig godt betalt jobb og ifølge han selv har han jo levd sparsommelig. Når du skriver det blir jeg jo enda mer nysgjerrig på hvor sparsommelig han egentlig har vært og om han hadde så dårlig økonomi at han var nødt til å gjøre slike ting. De fleste sparsommelig mennesker jeg kjenner er som regel gjeldfri i hans alder. Jeg tror ikke du er så opplyst om hele saken. Det er derimot jeg. Jensen har allerede tålt inndragning av midler fra bøkene sine og beslag i andre eiendeler til erstatning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. februar 2019 #35 Del Skrevet 4. februar 2019 5 minutter siden, timbar skrev: Ikke at jeg har noe med det men som jeg har forstått har EJ kun et barn. Så heller ingen stor forsørgelsesbyrde. Folkegaven er ment som en økonomisk oppreisning fra støttegruppa. For å renvaske seg om han blir dømt, eller som en gave til hva han vil om han ikke blir det. selvsagt blir han dømt, alt fremover nå er kun trenering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 4. februar 2019 #36 Del Skrevet 4. februar 2019 37 minutter siden, timbar skrev: Ja nå skal vi være forsiktig med å si om Jensen har tenkt og ta imot disse pengene. Forhåpentligvis gjør han ikke det fordi vi lever i et land som i motsetning til USA gir deg forsvareren du ønsker gratis. Så han trenger altså ikke disse pengene, han har allerede landets beste advokater. Så jeg håper han har fornuft nok til å takke nei, evnt.gi de til trengende. Jeg skjønner egentlig ikke formålet med hele innsamlingen, det er sånn man gjør i USA fordi man uten penger må ta til takke med dårlige advokater. Så hva er egentlig poenget med denne innsamlingen tro? Å skaffe nok penger til å flykte til et land man ikke har utleveringsavtale med? Unntaket er kanskje om pengene skal gå til Jensens barn eller er jo dette bare en vits? Advokat Elden er ikke billig og siden du sier at advokater er gratis for klienten, hvem betaler for jobben Elden gjør for Jensen? Jeg har hatt behov for advokat selv en gang og det var svært langt ifra gratis for min del. Riktignok var ikke dette en straffesak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #37 Del Skrevet 4. februar 2019 1 hour ago, SoWhat? said: Ok. Bestemødre ja... så bare bildet i avisen, og så at det var flest kvinner. De som sympatiserer med ham på fb er også kvinner. Sprøtt. Ja og faktisk litt flaut, hvordan skal vi likestilles med menn når vi fortsatt er dobbelt så mye følelsesstyrt som menn. Nå er det altså ikke noe gale med å ha empati, tvert imot, men det er lov og tenke logisk selv om vi har empati. Hva med heller og demonstrere før at E.J. får en mildere straff. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #38 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) 10 minutter siden, Takida said: Jeg tror ikke du er så opplyst om hele saken. Det er derimot jeg. Jensen har allerede tålt inndragning av midler fra bøkene sine og beslag i andre eiendeler til erstatning. Det må jeg sikkert gi deg rett, har ikke fulgt saken annet enn i skyldspørsmålet og har ikke mye peiling på denne delen av saken. Er det saksomkostninger han må dekke da? Hva tror de at de får før inndragning av bøker, jobber selv på bibliotek og bortsett fra gamle bygdebøker og lignende er det lite penger å hente på slikt. Vi sier ukentlig nei til å overta bøker gratis så skjønner ikke poitet med å inndra bøker. Jeg unner derimot Jensen en plass og bo etter han kommer ut så håper pengene går til å dekke husleie. Endret 4. februar 2019 av timbar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konditorfrue Skrevet 4. februar 2019 #39 Del Skrevet 4. februar 2019 Hva er galt med bestemødre og navere da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 4. februar 2019 #40 Del Skrevet 4. februar 2019 10 minutter siden, EvaLena said: Advokat Elden er ikke billig og siden du sier at advokater er gratis for klienten, hvem betaler for jobben Elden gjør for Jensen? Jeg har hatt behov for advokat selv en gang og det var svært langt ifra gratis for min del. Riktignok var ikke dette en straffesak. Det er jo noe helt annet, jeg har og brukt advokat etc. til mindre oppdrag med horrible priser. Men det er altså ikke Jensen selv som betaler for Elden og ho. Hvis du blir tiltalt i en sak i Norge er det automatikk i at du får oppnevnt forsvarer og i motsetning til USA kan du velge fra høyeste hylle selv om det koster det samme. Så Jensen betaler ikke før Elden og vi. Det er først hvis man taper en sak at retten kan gå til beslag i private verdier,iallefall i en slik sak som dette. Langt verre er det naturligvis med økonomisk kriminalitet. Dette er det jeg vet, rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå