Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sas og norwegian så har de jo 55×40×23 cm. Hvor strenge er de på dersom sekken er kanskje 2 cm større enn dette? Og er de stroppene (som går over skuldrene vet ikke helt hva de kalles) inkludert i de 23cm eller er det kun selve sekken så må være innenfor 23cm dyp?

Anonymkode: 7f04c...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du reise innenlands? Har aldri opplevd at de sjekker størrelsen på  håndbagasjen. Men Norwegian kan finne på å stå og veie bagasjen din.

Skrevet
Akkurat nå, reiseglad skrev:

Skal du reise innenlands? Har aldri opplevd at de sjekker størrelsen på  håndbagasjen. Men Norwegian kan finne på å stå og veie bagasjen din.

Å jeg trodde at det var sånn at putta sekken oppi et sånt "målebeger" eller noe. Er første gangen jeg reiser skal utenlands. Men hvordan holder de kontroll på at folk kun har med seg det tilatte størrelsen da? Bare sjekker de folks sekker på øyemål?

Skrevet (endret)

Jeg har iallfall aldri opplevd at de står med målebånd. Norwegian har flere passasjerer som reiser med håndbagasje, så jeg opplever relativt ofte at de maser om å bare ha med en stk håndbagasje, men den må være veldig mye for stor før de reagerer.

Det finnes sånn målekasse for å kontrollere størrelse ved alle gater, men sjelden de blir brukt, i alle fall av Norw. og SAS.

Endret av reiseglad
  • Liker 1
Skrevet

På norwegian flyene kommer folk med så utrolig mye merkelig bagasje. 

Mange slipper inn med kofferter og bager som er så store at kabinpersonalet sliter med å finne plass. 

Anbefaler deg selvsagt å være innenfor, men en cm over bør ikke gjøre noe. På ryan-air derimot, måler de alt som skal inn. 

Skrevet
Akkurat nå, reiseglad skrev:

Jeg har iallfall aldri opplevd at de står med målebånd. Norwegian har flere passasjerer som reiser med håndbagasje, så jeg opplever relativt ofte at de maser om å bare ha med en stk håndbagasje, men den må være veldig mye for stor før de reagerer.

Det finnes sånn målekasse for å kontrollere størrelse ved alle gater, men sjelden de blir brukt, i alle fall av Norw. og SAS.

Ok, Vet du hvordan det er med ryanair da? Om jeg kommer med en sekk på 50×40×23cm kommer jeg gjennom med kun håndbagasje da?

Skrevet

Og må man "sjekke inn" håndbagasjen når man ankommer flyplassen også? Altså feste sånn lapp rundt håndbagasjen?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Vet du hvordan det er med ryanair da? Om jeg kommer med en sekk på 50×40×23cm kommer jeg gjennom med kun håndbagasje da?

Ryanair ville jeg ikke gamblet med. Har skjønt at der skal alt følge «boka». Har aldri reist med dem, og det er ikke uten grunn... Sjekk forøvrig størrelsen til bagasjekrav der, jeg vet ikke om det er det samme som hos SAS/Norw. 

Ingen innsjekk av håndbagasjen, nei. 

Skrevet

En sekk som ikke er stappfull kan du gjerne skvise sammen litt, så det går gjerne bra. Men ikke ha en taxfree pose i tillegg da, det blir smekk på fingra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...