Rucula Skrevet 3. februar 2019 #1 Del Skrevet 3. februar 2019 Hei erfarne tilbuds handlere...:) Jeg ser at det nå er 50% på Reima vinterdresser og sitter og lurer på om det er lurt å prøve å kjøpe neste års vinterdress nå. Eller blir det veldig risky i forhold til at str skal passe? Min datter er 16 mnd og bruker 92 i vanlige klær. 86 i Name it vinterdress... Hadde dere kjøpt 98 i reima til bruk til neste år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 3. februar 2019 #2 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg har sluttet med det, barna mine har vokst litt i rykk og napp. Så ting som kun kan brukes en bestemt periode kjøper jeg når det blir aktuelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Del Skrevet 3. februar 2019 Forutsi vekst 1 år fram i tid har vært umulig med mine også! Anonymkode: 39a6e...9c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. februar 2019 #4 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg ville gjort det. Det er ikke så veldig vanskelig å forutsi størrelser framover selv om de vokser i rykk og napp, synes jeg. Dessuten er min erfaring at vinterdresser og annet yttertøy ofte er ganske romslig i størrelsen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 3. februar 2019 10 minutter siden, Arkana skrev: Jeg ville gjort det. Det er ikke så veldig vanskelig å forutsi størrelser framover selv om de vokser i rykk og napp, synes jeg. Dessuten er min erfaring at vinterdresser og annet yttertøy ofte er ganske romslig i størrelsen. Ja... men har hun vokst 1 str til neste år...eller 2 ?? hehe veldig vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #6 Del Skrevet 3. februar 2019 Dette gjør jeg hvert år👌🏻 Reima er gode i str, så ville nok gått for 98😊 Anonymkode: f687e...da0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ceccans Skrevet 3. februar 2019 #7 Del Skrevet 3. februar 2019 Datteren min var ca like stor ved den alderen. Nå er hun 2 1/2 - bruker 98 og 104 i vanlige klær, men har hatt 92 i reimatec Stavanger dressen- 98 ble alt for stort😆 Men allikevel, jeg ville vel kanskje gått for 98 - er jo fort 9mnd til den skal brukes. Og da holder den kanskje ett år til😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mulberrygal Skrevet 3. februar 2019 #8 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg har aldri bommet, skjønner ikke hva som er som vanskelig. Kjøp 98. Har aldri sett 104 være passelig til en som er nettopp fylt to år og hvis hun bruker 92 i noe allerede så blir det for lite til neste år. Hvis du venter noen uker og har barnas hus i nærheten så kjører de 70% på reima, wheat og didrikson som siste rest på salget om noen uker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #9 Del Skrevet 3. februar 2019 Maks 98. Hent vår på 3 er 90,5 cm og bruker str 98 i vanlige klær. Har reima dress i str 86👍 Anonymkode: 83524...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #10 Del Skrevet 3. februar 2019 Har slutta med det. Ender opp med klær som barna ikke vil gå med når den tiden kommer at de passer, og med sko som kjennes feil på foten. Håpløst. Anonymkode: 94414...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #11 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg handler fremover, men har blitt mer forsiktig med sko og yttertøy etter noen skikkelige blemmer. Det er mer safe med f.eks. ull på salg, da det brukes over en lengre periode og ofte er i doble størrelser. Det blir også enklere å handle fremover når de blir litt eldre. Når det gjelder spørsmålet ditt: Min jente på 2,5 kan bruke både 92 og 98 i utedress, den ene er litt liten og den andre litt stor. I fjor brukte hun både 86 og 92. Anonymkode: 02be2...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. februar 2019 #12 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Rucula skrev: Ja... men har hun vokst 1 str til neste år...eller 2 ?? hehe veldig vanskelig Jeg tror at selv om hun skulle vokse to størrelser til neste vinter er det stor sannsynlighet for at hun likevel vil passe 98 i vinterdress. Og du sier jo også at hun bruker 86 i vinterdress nå selv om hun bruker 92 i vanlige klær. Jeg opplever i alle fall at dresser vanligvis er såpass romslige at barn ofte passer dresser i en størrelse mindre enn de bruker i inneklær. Full vintergarderobe med dress, ull, vintersko og det hele blir fort dyrt så fint å spare penger der man kan. I verste fall kan jo også dressen selges på Finn, du taper neppe mye på å selge en helt ubrukt Reima vinterdress med lappen på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #13 Del Skrevet 3. februar 2019 Takk for svar damer Jeg tok sjangsen og kjøpte en dress i str 98 til 400 kr I verste fall får jeg bare selge igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #14 Del Skrevet 3. februar 2019 Hvor kjøpte du dressen? Anonymkode: 9cb84...e34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet 4. februar 2019 #15 Del Skrevet 4. februar 2019 Husker ikke størrelser i hodet, men ja, reimadresser og lignende har vi kjøpt masse på forskudd akkurat som du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #16 Del Skrevet 4. februar 2019 Barnet mitt er 5 år og bruker 104. Jeg har pleid å kjøpe en størrelse større og så endt opp med at plagget ikke passet etter 1 år som planlagt, men etter 1,5-2 år. Anonymkode: f62e5...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #17 Del Skrevet 4. februar 2019 Jeg ser at du alt har kjøpt, men som tips til andre, det går an å se på percentilskjemaet. Dersom barnet følger kurven sin, er det bare å følge den videre og se hvor høyt det vil være om seks måneder eller et år. For meg ble det mye lettere å handle på salg da jeg oppdaget det! Anonymkode: f4503...181 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #18 Del Skrevet 4. februar 2019 20 timer siden, Rucula skrev: Hei erfarne tilbuds handlere...:) Jeg ser at det nå er 50% på Reima vinterdresser og sitter og lurer på om det er lurt å prøve å kjøpe neste års vinterdress nå. Eller blir det veldig risky i forhold til at str skal passe? Min datter er 16 mnd og bruker 92 i vanlige klær. 86 i Name it vinterdress... Hadde dere kjøpt 98 i reima til bruk til neste år? Du kommer neppe til å ha en på 2,5 år som bruker 104 i alle fall. De vokser seinere og seinere etter at de er to år, da er det oftest en størrelse i året. Jeg har alltid kjøpt neste års klær, og sitter igjen med ett bomkjøp på støvler thats it Anonymkode: 61653...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #19 Del Skrevet 4. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer neppe til å ha en på 2,5 år som bruker 104 i alle fall. De vokser seinere og seinere etter at de er to år, da er det oftest en størrelse i året. Jeg har alltid kjøpt neste års klær, og sitter igjen med ett bomkjøp på støvler thats it Anonymkode: 61653...1ca Mi jente brukte 104 da hun var 2,5 år 😊 Ts: Reima er ganske fleksible i størrelsen, se på det bildet her: Anonymkode: 4e794...f85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #20 Del Skrevet 4. februar 2019 1 str opp dette har vi gjort i alle År og det fungerer supert Anonymkode: d21da...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå