Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger sårt råd. Jeg har en utrolig belastende jobb og trives ikke det hele tatt. Hatt en konflikt med sjefen, ( var faktisk ikke min feil, men en misforståelse) selv om vi har snakket ut om dette, er det en annen stemning med henne. 

Jeg har også valgt feil yrke føler jeg, har jobbet med dette i ca 3 år med tanken at det blir kanskje bedre etter hvert, men nei.. jeg har også en kronisk psykisk lidelse som gjør at denne jobben ikke er lett for meg i lengden. 

Noen dager, vil jeg si opp på dagen! Jeg er sliten konstant, orker ingenting og er bare lei. Jeg har også endelig funnet et studie og et yrket som vil passe meg godt og kommer til å søke på dette til våren. Nå vet jeg ikke hva jeg gjør..

hvis jeg sier opp så har jeg lest at jeg ikke får noe dagpenger før 12 uker, og det er ganske lang ventetid når man har regninger, husleie og diverse. Jeg gråter innvending og aner ingen råd. 

Har også vært sykemeldt i fjord i sammenhengende to måneder. Aner ikke om jeg skal sykemelde meg, og dermed søke andre jobber som jeg kommer til å trives med bedre. Jeg tenker samtidig jeg ønsker ha referanse fra denne i og med det er min første jobb etter endt utdanning, men samtidig har jeg mange års erfaring fra andre steder som er mer relevante for min studie til høsten. 

Noen råd ? 

Anonymkode: cbe42...cbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke trives på jobb så søker du ny jobb, ikke driver å sutler med sykemelding når du faktisk ikke er syk. Skjerpings!

Anonymkode: aab9b...26e

• Liker 2
Skrevet

Dette er som å lese om meg, bortsett fra at jeg ikke er i noen konflikt. Jeg skal søke meg inn på en annen utdanning til høsten som en totalt annen retning, og jeg skal bort fra det «stive kontoret» jeg jobber i. Gleder meg så mye! Med mindre det går utover deg veldig mye psykisk så ville jeg stått på og bare tenkt «det er bare en jobb» selv om det ikke er enkelt (bare med tanke på referansene)🙂 jeg vet at jeg skal klare det da oppstart på studiet er i august og det er ikke lenge til.

Lykke til!!

Anonymkode: 583ea...3ee

Skrevet

Hvorfor skal du sykemelde deg? Er det noe du har behov for?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke trives på jobb så søker du ny jobb, ikke driver å sutler med sykemelding når du faktisk ikke er syk. Skjerpings!

Anonymkode: aab9b...26e

Hva slags tone er det du møte folk med?

Hører du ikke at jenta er sliten mentalt pga arbeidsforhold med nærmeste leder og etter 3år hvor hun hele tiden har håpet at det skal bli greiere å arbeide i yrket hun har valgt pga at jobben blir å gå på akkord med seg selv pga egne medisinske diagnoser og at jobben i seg selv er alt annet enn den jobben hun skulle ha valgt.

Det er jo klart at hun må over i en annen jobb MEN etter 3år hvor hun har stått på og stått på er det ikke rart at det slår ut på både det ene og det andre også med tanke på at hun allerede har en diagnose fra før som blir negativt påvirket av arbeidssituasjonen og mistrivselen.

Anonymkode: 36311...b84

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags tone er det du møte folk med?

Hører du ikke at jenta er sliten mentalt pga arbeidsforhold med nærmeste leder og etter 3år hvor hun hele tiden har håpet at det skal bli greiere å arbeide i yrket hun har valgt pga at jobben blir å gå på akkord med seg selv pga egne medisinske diagnoser og at jobben i seg selv er alt annet enn den jobben hun skulle ha valgt.

Det er jo klart at hun må over i en annen jobb MEN etter 3år hvor hun har stått på og stått på er det ikke rart at det slår ut på både det ene og det andre også med tanke på at hun allerede har en diagnose fra før som blir negativt påvirket av arbeidssituasjonen og mistrivselen.

Hun sier hun ikke er for syk til å jobbe, hun sier jo at hun kan ta andre jobber. Å ikke trives er ingen sykdom. Det er mange som må jobbe selv om de ikke trives i jobben, mens de leter etter en annen. Det er det eneste rette å gjøre. Å sykemelde seg ser jeg ingen grunnlag for, selv om hun har en kronisk psykisk lidelse

Anonymkode: 7dd85...5da

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier hun ikke er for syk til å jobbe, hun sier jo at hun kan ta andre jobber. Å ikke trives er ingen sykdom. Det er mange som må jobbe selv om de ikke trives i jobben, mens de leter etter en annen. Det er det eneste rette å gjøre. Å sykemelde seg ser jeg ingen grunnlag for, selv om hun har en kronisk psykisk lidelse

Anonymkode: 7dd85...5da

3 ÅR og faktisk kan mistrivsel skape ganske store problemer og man kan trenge sykemelding hvis det går for langt, det betyr ikke at man skal måtte være UFØRE på nav som neste steg

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...