Gå til innhold

Hvorfor overbrukes AB-funksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at folk vet å verdsette AB-funksjonen når det kommer til personlige emner som barn, ekteskap og helse. Men ellers synes jeg denne muligheten til å være ekstra anonym overbenyttes til det parodiske. Hvorfor være AB når du kommenterer filmer og serier, bøker og musikk, data og vitenskap, språk og historie osv. osv. ?

Du er jo allerede anonym under nick; hvorfor føler du at du trenger et ekstra lag av beskyttelse for å kommentere Charter-Svein i Farmen-tråden?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg liker det. 

Anonymkode: bd10f...451

• Liker 4
Skrevet

Fordi jeg kan.

Anonymkode: 7eba3...38f

• Liker 1
Skrevet

Jeg poster som regel under nick, men når det kommer til sensitive spørsmål som hva jeg liker best å spise til frokost, da må jeg være anonym. 

• Liker 5
Skrevet

Til dere som tenker det samme som ts: Hvorfor er det så viktig for dere å alltid vite brukernavnet til den som skriver?

Anonymkode: 7eba3...38f

• Liker 4
Skrevet

Fordi at enkelte her er så ivrige på å angripe, og når man skriver som ab, føles det ikke så mye som personlig angrep. 

Anonymkode: 79717...8ae

• Liker 4
Skrevet

Fordi det er et grunnleggende behov i flokkdyrene mennesker å bli likt, det gjelder til og med at man ønsker at en fiktiv figur skal bli likt av fremmede på nett...... derfor er det veldig behagelig å trykke på ab hvis man ikke egentlig var så snill...

Anonymkode: 67c63...b4d

Skrevet

Vil man bli gjenkjent her på kg da? 

Ikke jeg. Derfor bruker jeg ab på ting som er gjenkjennelige for andre, og sensitive ting som helse og spesifikke problemer. 

Anonymkode: 6643c...f99

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi at enkelte her er så ivrige på å angripe, og når man skriver som ab, føles det ikke så mye som personlig angrep.

Hvorfor bryr du deg om noen idioter harselerer med deg på et anonymt nettforum?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil man bli gjenkjent her på kg da?

Blir du gjenkjent hvis du gir tips til folks aksjeportefølje på økonomi-forumet?

Skrevet
14 minutter siden, Brannslangen skrev:

Blir du gjenkjent hvis du gir tips til folks aksjeportefølje på økonomi-forumet?

Du kan bli gjenkjent om du, over lang tid, gir små drypp av informasjon om deg selv som til sammen blir nok til å identifisere deg. Ting som hver for seg ikke betyr noe, eller som gjelder for veldig mange mennesker, kan bli ganske avslørende om det samles under ett nick. Og plutselig vet nabofru Pettersen at du hadde klamydia i 2013, fordi du (eller kona) hadde vært ute på vift ... 

Anbefaler deg å ta en titt bakover i arkivet på f.eks. Ris/ros-forumet, for dette har både jeg og veldig mange andre svart ganske utfyllende på veldig mange ganger før. 

Anonymkode: 22be5...673

• Liker 2
Skrevet

Det var faktisk en tråd her på forumet for en stund siden, om folk som kom med eksempler på folk de hadde kjent igjen fra ting de skrev om her på Kvinneguiden.                             

Anonymkode: 54b01...29c

Skrevet

For å unngå å bli gjenkjent etter alle dryppene her og der og fordi jeg ønsker at folk skal bry seg om her og nå og ikke hva jeg skrev i en annen tråd om et litt annet tema.

Anonymkode: eeeb8...327

Skrevet

Samme som over: Fordi jeg tidligere ble gjenkjent basert på at noen hadde gått gjennom absolutt alt jeg har skrevet og kjent meg igjen.

Anonymkode: ab469...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...