Gå til innhold

Er åpne forhold snart eneste løsningen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis parforhold skal bestå i fremtiden, er det slik at åpne forhold med flere partnere er det eneste som kan fungere?

For det virker ikke som mange er monogame i dagens verden.

Jeg tenker at sex og følelser kan være to forskjellige ting. Etter mange år elsker man kanskje fortsatt samme person, mens den fysiske tiltrekningen avtar. Hvis to mennesker i et forhold ble enige om å kunne ha sex med andre, hadde man iallefall sluppet utroskap bak ryggen til den andre parten.

Samtidig er det langtifra alle som er bygd slik at sjalusi ikke forekommer ved et slikt forhold.

Som mann ser jeg på det som vanskelig å være monogam over veldig mange år. Fysisk tiltrekning er dømt til å avta etterhvert, og man finner ikke det lenger spennende å ha sex med vedkommende.

Hva tror dere? Er det fremdeles håp for langvarige og monogame forhold, hvor begge parter er trofaste?

Anonymkode: 26401...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke da leve som singel og ha sex med div? Hvorfor må du være i et forhold? Om du tenker på barn så kunne man jo bare blitt enig med en venn eller noe da?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, visp skrev:

Hvorfor ikke da leve som singel og ha sex med div? Hvorfor må du være i et forhold? Om du tenker på barn så kunne man jo bare blitt enig med en venn eller noe da?

Vel, det er noe annet å elske noen og ville tilbringe mesteparten av tiden sin med den personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, visp skrev:

Han vil vel ha noen som vasker huset og klærne hans

Anonymkode: 24b02...a30

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er noe annet å elske noen og ville tilbringe mesteparten av tiden sin med den personen.

Ok, da er vi litt annerledes bygd opp. Om jeg mister lysten på en person har følelsene begynt å smuldre opp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han vil vel ha noen som vasker huset og klærne hans

Anonymkode: 24b02...a30

Ja, det er litt sånn jeg hadde følt meg om en mann ville dele livet sitt med meg, men knulle rundt på noe som ga han ereksjon. Og det er en utrolig dårlig deal for meg iallefall:laugh:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, visp skrev:

Ser heller ingen vits i å være i forhold da. Singellivet er slettes ikke så verst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hva man gjør i et forhold når man har den typen holdninger. I tillegg har du selv ansvar for i at sexen blir kjedelig. Man er helst to om både bra og dårlig sex.

Anonymkode: 635bc...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sphere skrev:

Ser heller ingen vits i å være i forhold da. Singellivet er slettes ikke så verst.

Nei, skjønner ikke greia. Hvorfor må man absolutt leve med noen. Og det er med en man ikke har lyst til å dele seng med engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at man kan ikke elske noen fullkomment om man fortsatt vil ligge med andre, så jeg støtter den at om det er det man vil så er det best å være singel

Anonymkode: 1ba19...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...