Gå til innhold

Valg av hunderase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på hund men er usikker. Har hatt dvergpuddel, mye fordi jeg syntes klipp og stell var gøy. Jeg fikk absolutt ikke til denne hunden. Den bjeffet voldsomt og varslet mye, spesielt om natten.. Føler jeg gjorde en god jobb med hunden men den var liksom ikke mulig å få stille. 

Noen har fortalt meg at jeg hadde en rase som er bestemt å som bjeffer mye og at kanskje en roligere rase kan passe meg. Jeg ønsker en middels stor hund, har fått nok av småhunder.. En hund som nøyer seg med tre vanlige gåturer pr dag og ikke trenger masse hjernetrim for ikke å bli stresset. Liker tanken på en type hund som kan være rolig da jeg er litt nervøs selv å blir stresset av dyr som maser.

Noen tips til rase? Eller kanskje jeg ikke er noe hundemenneske :) Oppdragelse av hest har jeg ingen problemer med, kan ganske greit roe ned heite hester med noen få knep og  kontrollere de i de fleste situasjoner så håpløs med dyrene er jeg nok ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mitt beste tips til deg er å skaffe deg en omplasseringshund! Da vet du hvordan individet er, uavhengig av rase. En hund som ikke stresser, bare nøyer seg med tre gåturer pr dag og som trenger minimalt med hjernetrim kan være flere raser, men først og fremst individbasert. En valp vil kreve MYE av deg.

Det er ikke ofte jeg anbefaler denne rasen på grunn av alle sykdommene, men se etter en omplasseringsmops? Det er seriøst de lateste bikkjene på denne jorda, lager ikke en lyd. Vil bare sitte inntil deg. Naboen har mops som de drar med på tur i skogen annenhver dag, men den bare tusler bak. Synes livet handler om å sitte i armkroken inne istedet, 

Anonymkode: ad1b9...684

• Liker 2
Skrevet

Hva med en golden retriever? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mitt beste tips til deg er å skaffe deg en omplasseringshund! Da vet du hvordan individet er, uavhengig av rase. En hund som ikke stresser, bare nøyer seg med tre gåturer pr dag og som trenger minimalt med hjernetrim kan være flere raser, men først og fremst individbasert. En valp vil kreve MYE av deg.

Det er ikke ofte jeg anbefaler denne rasen på grunn av alle sykdommene, men se etter en omplasseringsmops? Det er seriøst de lateste bikkjene på denne jorda, lager ikke en lyd. Vil bare sitte inntil deg. Naboen har mops som de drar med på tur i skogen annenhver dag, men den bare tusler bak. Synes livet handler om å sitte i armkroken inne istedet, 

Nå fikk jeg meg en god latter :):) Ser faktisk for meg at livet med en lat mops hadde vært bra :) Men jeg har så vondt av de hundene, det høres jo ut som de ikke får puste... Men ja, det kan godt være at en voksen hund er det rette for meg, det var lurt

Skrevet

Welsh Corgi Cardigan?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en omplasseringsmops og signerer denne! Var vant med stor og krevende hund fra før av, og ble helt forbauset over hvor enkelt det kunne være å ha hund... Kosete, lat kompishund som liker seg best i sofaen og ikke har et aggressivt bein i kroppen. Er ingen fan av rasen jeg heller, men må medgi at den er utrolig lettholdt.

Anonymkode: 5a1ca...66d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en omplasseringsmops og signerer denne! Var vant med stor og krevende hund fra før av, og ble helt forbauset over hvor enkelt det kunne være å ha hund... Kosete, lat kompishund som liker seg best i sofaen og ikke har et aggressivt bein i kroppen. Er ingen fan av rasen jeg heller, men må medgi at den er utrolig lettholdt.

Anonymkode: 5a1ca...66d

Ble helt overrasket da jeg møtte naboen sin. Som du sier - den bikkja har ikke et eneste aggressivt bein i kroppen. Enklere hunder har jeg aldri møtt. Ja, det er trist med helsen og anatomien dessverre. Men makan til godtlynte hunder har jeg aldri møtt før, nå skjønner jeg faktisk hvorfor folk kjøper dem. Selv om jeg liker hunder i andre enden av skalaen. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Diamant20 skrev:

Hva med en golden retriever? 

Golden retrievere er aktive hunder som krever mer enn småturer hver dag. Dette er hunder som liker hjernetrim, og må få bruke seg litt. Det er ikke uten grunn av mange retrieverhunder i alderen 1-2 år er til omplassering på Finn.no grunnet "allergi". De er rett og slett slitsomme i ungdomstiden.

4 timer siden, Million skrev:

Welsh Corgi Cardigan?

Aktive hunder det og, alle cardigan'ene jeg kjenner er helt crazy på skogsturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...