AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Dere som har jenter med add. Hvordan er hverdagen/skolesituasjonen deres? Her har jenta konsentrasjonsproblemer på skolen og lærer sier at hun kanskje kan ha add... Blir litt usikker bare for at hun har konsentrasjonsproblemer skal lærer tenke add? Anonymkode: bec09...adc
WinWin Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Jeg er voksen med add. Slet veldig med skolen i oppveksten pga konsentrasjonsvansker og greide sjelden å fullføre noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Jeg kan fortelle om hvordan min skolesituasjon var. Var i utgangspunktet flink til å lese, skrive og med tall, men brukte mye tid på å drømme meg bort, noe som gjorde at jeg ikke fikk med meg alle beskjeder og instruksjoner. Dette ble veldig tydelig for klassen, noe som gjorde at enkelte begynte å mobbe meg, fordi jeg var så distre og glemsk. Kunne være litt klumsete, fordi jeg ikke alltid fikk med meg alt som foregikk rundt meg. Glemte stadig ting. Falt utenfor i klassen, etterhvert som jeg ble mer og mer utsatt for mobbing og utestenging. Kunne nok etterhvert virke litt lat og treg, men det var fordi jeg brukte mye tid på å tenke og at jeg måtte få mange påminninger. Hodet mitt var fullt av alt mulig og jeg var kjempegod på å lære meg ting på egenhånd. Dessverre var ikke dette alltid det vi hadde i lekse.. Gikk bra med meg, når jeg endelig kom meg gjennom grunnskolen og fikk jobbet meg opp litt selvtillit igjen. Anonymkode: b2767...a78
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 Hun er smart, har gode evner, og lærer egentlig raskt, men sliter med konsentrasjon, igangsetting, og organisering av oppgaver. Dagdrømmer mye, får ikke med seg muntlige beskjeder, glemmer gjerne og ta opp bøkene ++ Problemer med konsentrasjon fordi tankene flyr, og fordi hun har utfordring med lyder. Klokke som tikker, blyanter som spises, ark som krølles, barn som hvisker. Det er kaos i penal og sekk, og alt forsvinner. Bøker og papirer havner i en krøll. Oppfattes som treg av venner, bruker lang tid på alt fra skolearbeid, opprydding, påkledning osv. pga. konsentrasjonen. Er nok også litt barnslige enn de fleste andre. Hun blir veldig sliten av alt dette, og er kjempe sliten når skoledagen er over. Anonymkode: 74301...67b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 Men d jeg reagerer på er at hun har alltid kontroll på hva hun skal ha med seg på skolen eks svømmebag, gymbagen ol.( ofte hun som kan minne oss foreldre på dette🙈). Husker og holder bestandig tiden. Ppt har testet henne og funnet ut at hun har lavt arbeidsminne, hun er også litt usikker og engstelig. Har masse venner og er godt likt. TS Anonymkode: bec09...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå