AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Jeg har en bachelorgrad, en mastergrad og et årsstudium, samtlige innenfor skolerelevante fag. Jeg ønsker nå å ta PPU for å kunne bli lektor. Det ser ut som at man velger ett eller to av fagene man har bakgrunn i når man søker PPU, men betyr dette at jeg kun kan undervise i disse fagene, selv om jeg har 60 studiepoeng i 3 fag? La oss si at jeg har bachelor i samfunnsfag, master i religion og årsstudium i engelsk. Kan jeg undervise i alle disse, selv om jeg søker PPU kun med de to første? Gir noe av dette mening? Synes hele PPU-greia er litt forvirrende. Anonymkode: ca681...700
Neutral90 Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Du vil ha undervisningskompetanse i fagene selv om du ikke har fagdidaktikk i faget, så lenge du har studiepoengene jeg har i ettertid tatt 60 SP norsk og kan undervise i faget selv om jeg ikke tok norskdodaktikk som en del av PPU. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 13 timer siden, Neutral90 skrev: Du vil ha undervisningskompetanse i fagene selv om du ikke har fagdidaktikk i faget, så lenge du har studiepoengene jeg har i ettertid tatt 60 SP norsk og kan undervise i faget selv om jeg ikke tok norskdodaktikk som en del av PPU. Supert, takk! Har det noe å si hvilke fag man velger å ta fagdidaktikk i? Er det noen det er "lurere" å ha det i enn andre, sånn generelt sett? Anonymkode: ca681...700
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Supert, takk! Har det noe å si hvilke fag man velger å ta fagdidaktikk i? Er det noen det er "lurere" å ha det i enn andre, sånn generelt sett? Anonymkode: ca681...700 Veldig lurt å ha det i engelsk i alle fall! Jeg hadde gått for religion og engelsk da «alle» har samfunnsfag omtrent. Anonymkode: 606a5...93c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig lurt å ha det i engelsk i alle fall! Jeg hadde gått for religion og engelsk da «alle» har samfunnsfag omtrent. Anonymkode: 606a5...93c Skjønner! Takk Anonymkode: ca681...700
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Jeg har årsstudium i engelsk og fikk avslag selv om jeg hadde det på førsteplass. Kom inn på PPU Samfunnsfag i stedet, siden jeg har bachelor og master i samfunnsvitenskapelige fag. Anonymkode: 3bf1f...67b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har årsstudium i engelsk og fikk avslag selv om jeg hadde det på førsteplass. Kom inn på PPU Samfunnsfag i stedet, siden jeg har bachelor og master i samfunnsvitenskapelige fag. Anonymkode: 3bf1f...67b Ahh, så ingenting er sikkert altså. Avhenger kanskje av hvor mange søkere det er med engelskbakgrunn og hvem av disse søkerne som har flest studiepoeng i faget/best karakterer eller noe? Anonymkode: ca681...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå