Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bachelorgrad, en mastergrad og et årsstudium, samtlige innenfor skolerelevante fag. Jeg ønsker nå å ta PPU for å kunne bli lektor. Det ser ut som at man velger ett eller to av fagene man har bakgrunn i når man søker PPU, men betyr dette at jeg kun kan undervise i disse fagene, selv om jeg har 60 studiepoeng i 3 fag? La oss si at jeg har bachelor i samfunnsfag, master i religion og årsstudium i engelsk. Kan jeg undervise i alle disse, selv om jeg søker PPU kun med de to første? Gir noe av dette mening? Synes hele PPU-greia er litt forvirrende.

Anonymkode: ca681...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ha undervisningskompetanse i fagene selv om du ikke har fagdidaktikk i faget, så lenge du har studiepoengene :) jeg har i ettertid tatt 60 SP norsk og kan undervise i faget selv om jeg ikke tok norskdodaktikk som en del av PPU.

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, Neutral90 skrev:

Du vil ha undervisningskompetanse i fagene selv om du ikke har fagdidaktikk i faget, så lenge du har studiepoengene :) jeg har i ettertid tatt 60 SP norsk og kan undervise i faget selv om jeg ikke tok norskdodaktikk som en del av PPU.

Supert, takk! Har det noe å si hvilke fag man velger å ta fagdidaktikk i? Er det noen det er "lurere" å ha det i enn andre, sånn generelt sett?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert, takk! Har det noe å si hvilke fag man velger å ta fagdidaktikk i? Er det noen det er "lurere" å ha det i enn andre, sånn generelt sett?

Veldig lurt å ha det i engelsk i alle fall!

Jeg hadde gått for religion og engelsk da «alle» har samfunnsfag omtrent.  

Anonymkode: 606a5...93c

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig lurt å ha det i engelsk i alle fall!

Jeg hadde gått for religion og engelsk da «alle» har samfunnsfag omtrent.  

Anonymkode: 606a5...93c

Skjønner! Takk :)

Skrevet

Jeg har årsstudium i engelsk og fikk avslag selv om jeg hadde det på førsteplass. Kom inn på PPU Samfunnsfag i stedet, siden jeg har bachelor og master i samfunnsvitenskapelige fag. 

Anonymkode: 3bf1f...67b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har årsstudium i engelsk og fikk avslag selv om jeg hadde det på førsteplass. Kom inn på PPU Samfunnsfag i stedet, siden jeg har bachelor og master i samfunnsvitenskapelige fag. 

Anonymkode: 3bf1f...67b

Ahh, så ingenting er sikkert altså. Avhenger kanskje av hvor mange søkere det er med engelskbakgrunn og hvem av disse søkerne som har flest studiepoeng i faget/best karakterer eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...