Gå til innhold

Han blir distansert og ukjærlig etter utløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har datet lenge og jeg vet han har følelser. Vi kan ligge og kose og det kan bli veldig intenst. Hvis vi har sex på kvelden spooner vi og koser etterpå, men hvis vi har sex på morgenen endrer alt seg veldig etter han kommer. Han er kosete, kjærlig og virker forelsket. Når vi har sex er alt topp. Men når han kommer og reiser seg for å tørke seg etc kler han på seg i hui og hast, og drar. Hvis vi har sex blir han ikke til frokost, og han virker distansert og litt kald. 

Hvis vi har sex lenge på natta kan han derimot bli ganske kosete etterpå fordi sexen har vært mer lidenskapelig. Dette distanserte greiene skjer bare nå vi har en rask runde mer for å komme. 

Dette varer aldri, men det er som at han mister interessen idet han kommer. Hva skyldes dette? Har hørt dette er et vanlig fenomen, men er det noen menn som kan belyse dette? 

Anonymkode: c2c98...cf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min ble før skikkelig muggen og sur etterpå om vi hadde sex om morgenen. Så ga jeg han beskjed om at sex om morgenen ville være uaktuelt om han ikke sluttet å bli så sur av det, så nå har han skjerpet seg. Han tenkte rett og slett ikke over at det var pga morgensex at han innimellom var så morgengretten.

Anonymkode: 69e1a...ffe

• Liker 2
Skrevet

Får også denne distansen ofte etter sex. Plutselig er stemningen borte liksom. Har lurt på om det kan ha med et mønster fra onani alene å gjøre. Følger spent med på svar!

Anonymkode: 4f24e...2b7

Skrevet

Jeg er kvinne, men jeg er også sånn. Jeg blir irritert og utilfreds av å miste tid på dagen med å ligge i senga. Endrer liksom ikke verden med å pule og sånne dager har en tendens til å bli fryktelig lite produktive: hele dagen..hater menn som bare skal pule hele tiden. De er så kjedelige. 

Anonymkode: 7d821...02b

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår han egentlig. Jeg lever et travelt liv som student med jobb og verv her og der, og det er mye som skal gjøres. Kjæresten min liker å ligge i senga og kose på morgenen, men i blant utvikler det seg til sex. Det er jo ikke hans feil selvfølgelig, men jeg blir litt gretten og stressa av å komme i gang sent og miste noen timer, at jeg bare må sprette opp av senga etterpå og starte dagen. 

Skrevet

Det er vanlig!

En erigrert penis er full av blod, etter utløsning trekkes blodet tilbake og kåtheten forsvinner med en gang.

Når en kvinne får orgasme er det fremdeles stor blodtilstrømming mot underlivet, og hun er fremdeles kåt og vil ha nærhet.

Dette kan raskt fikses ved at mannen bestemmer seg for å kose for kkærlighetens skyld, i stedet for å gå fordi han ikke er kåt lenger. Er ikke alle som legger merke til forskjellen der.

Anonymkode: ba1a4...341

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis vi har sex lenge på natta kan han derimot bli ganske kosete etterpå fordi sexen har vært mer lidenskapelig. Dette distanserte greiene skjer bare nå vi har en rask runde mer for å komme. 

Dette varer aldri, men det er som at han mister interessen idet han kommer.

Du sier ikke noe om dere begge kommer, eller om det er bare han som kommer.

Om det siste er tilfellet, er det kanskje ikke så rart han blir litt "snål" etterpå.  Menn er gjerne opptatt av å prestere, og om du ikke kommer en, eller helst flere ganger i løpet av morgenknullet, så har han jo overhodet ikke prestert/ levert varene. Og da kan jo humøret fort bli dårlig noen timer, han kan jo være både flau og forbannet på seg selv.

Endret av Resignert
Skrevet

Men kan ha varierende lengde på refraktærperioden. Søk dette opp i wikipedia så skjønner dere hvorfor menn kan bli «mugne» etter orgasmen. 

• Liker 1
Skrevet

@Resignert Før plaget det ham, men nå er vi ganske trygge på hverandre. Dette er imidlertid uansett om jeg suger han eller om vi har sex. 

Han er ikke spesielt opptatt eller skal noe, ofte er det bare å dra hjem og ligge og se på film. Jeg vil heller ikke ligge å dra meg lenge, jeg vil opp og spise frokost og gjøre noe, men han spretter opp i løpet av 60 sekunder. Hvis han er veldig rask får jeg ikke et kyss engang. Han virker litt unnvikende, nesten som om han blir usikker på følelsene sine. Dette går som sagt tilbake til normalt. Dersom han drar med en gang hører jeg lite fra han, men dersom vi har sex på kvelden går denne perioden over i løpet av veldig kort tid og han blir raskt kosete eller viser omtanke. 

@Espeo Det med refraktærperiode er veldig interessant! Jeg mistenkte at det hadde noe med hormonnivåer som faller ved orgasme, men lurer mest på hvordan det FØLES for menn. Føler man litt "avsmak" for dama etterpå?

Jeg kan for eksempel suge han, og han liker meg antageligvis mer for å ta initiativ til dette, er glad i meg, setter pris på det osv. Men når han kommer blir jeg kanskje litt "skitten". Først i etterkant vil han se positivt på det?

Skrevet

Begge faktorene "drar jo i samme retning", for å si det enkelt. Jeg har aldri hørt om "refraktærperioden", men har absolutt kjent på den brå endringen i følelser etter å ha kommet selv. Særlig om man har vært skikkelig kåte, med dirtytalk osv. Spesielt i forhold der mye følelser er involvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...