Gå til innhold

Selge vaskemaskin med bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke bare skru opp prisantydningen med 7000 og la den gå med? 

Anonymkode: 73611...e3f

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke kjøpt en brukt vaskemaskin for 7000. Legg den ut på finn, eller la den følge med gratis. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke tale om at jeg hadde lagt ut 7 tusen for en 4 år gammel vaskemaskin. Ikke engang om den hadde vært laget i rent gull.

Anonymkode: 79a08...fa0

• Liker 1
Skrevet

Ok. Som sagt, jeg tar til meg tilbakemeldingene, og venter og ser hva som skjer. Håper bare ingen skriver at jeg må gjøre noe med det elektriske..... Da blir jeg sur på elektrikerfirmaet som utførte dette.....

Anonymkode: e4366...9bf

Gjest Blondie65
Skrevet

Men står maskinen på kjøkkenet, TS?

Skrevet

Spurte en nabo som er elektriker, og han tok en kikk i sikringsskapet. Forklarte at oppvaskmaskin og vaskemaskin går på samme kurs,25 A, og derfor var det brukt slik kontakt. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte en nabo som er elektriker, og han tok en kikk i sikringsskapet. Forklarte at oppvaskmaskin og vaskemaskin går på samme kurs,25 A, og derfor var det brukt slik kontakt. 

Det bør du skrive i prospektet, for det er virkelig ikke vanlig. Normalt skal disse ha egne kurser. Høres ikke ut som el-opplegget hos deg er i orden. 

Anonymkode: b301d...1b9

• Liker 4
Skrevet

7000,- er nok litt i drøyeste laget for en 3-4 år gammel vaskemaskin. Man får vel en ny for den prisen, som vasker like rent som en Miele-maskin ;) 

Til en 1000-lapp eller kanskje 2000,- er det mulig du kan få kjøper til å overta maskinen, men jeg tviler på at du får stort mer. 

Anonymkode: 67a89...409

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da var nok opplegget egentlig beregnet på en komfyr på kjøkkenet og på hotellet har det nok stått en industriell vaskemaskin tidligere. På industrielle maskiner var det vanlig med trefas.

Anonymkode: 40a63...9a4

Dette mener du tydeligvis å vite mer om enn meg, uten at du har sett eller opplevd noe som helst av det beskrevne?

Anonymkode: bb944...c0d

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette mener du tydeligvis å vite mer om enn meg, uten at du har sett eller opplevd noe som helst av det beskrevne?

Anonymkode: bb944...c0d

Hvordan vet du hva vedkommende har sett eller opplevd? 

Anonymkode: 6f5b1...be5

Skrevet
19 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg er født i 1965. Den eneste plassen i alle hus jeg har bodd i der jeg har sett denne typen støpsel er på komfyr. Jeg har aldri hørt om trefase kontakt på vaskemaskin.

Det er vel fortsatt bare enfase og ikke trefase. Forskjellen er vel at den er beregnet til større effekt 25A. Alminnelige stikkontakter er vel bare godkjent til 16A?

Skrevet
19 minutter siden, Illuminatum skrev:

Det er vel fortsatt bare enfase og ikke trefase. Forskjellen er vel at den er beregnet til større effekt 25A. Alminnelige stikkontakter er vel bare godkjent til 16A?

Korrekt.

Eneste forskjellen på vanlig støpsel og komfyrstøpsel er at vanlig støpsel kun er godkjent for max 16 ampere mens komfyrstøpsel normalt er godkjent for 25 ampere. Begge er enfase.

Grunnen til at det er brukt komfyrstøpsel på vaskemaskinen er fordi sikringskursen er sikret med 25 ampere sikring. Da er det ikke tillatt med vanlig støpsel. Dette var vanlig å gjøre før i gamle dager, men etter dagens forskrifter er det i beste fall i grenseland. Du har egentlig ikke lov å koble et apparat merket med lavere sikringstørrelse enn kursen faktisk er sikret med. 

Dvs dersom vaskemaskinen er merket med max 10 ampere har du egenglig ikke lov å koble denne til en kurs med 16 ampere (eller 25 ampere) sikring. Er vaskemaskinen merket med 16 ampere har du egentlig ikke lov å koble denne til en kurs med 25 ampere sikring.

Anonymkode: 8d234...1c7

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, Illuminatum skrev:

I stand corrected! :)

Elektrikeren til TS skulle hatt juling.

Skrevet

Jeg solgte leiligheten min og spurte de som skulle ta over om de ønsket å få med den. Men det gjorde de ikke, de hadde en helt ny en. Så dette kommer helt ann på hvem som kjøper av deg. Ville ikke latt en vaskemaskin velte lasset. 

Anonymkode: 3ab31...e5b

Skrevet

Hvis du vil beholde vaskemaskina, bytter du bare til vanlig jordet støpsel selv (eller får noen som er greit handy til å gjøre det). Det er av de tingene man har lov til å gjøre selv.

Hvis du er åpen for å la den følge boligen, kan det stå noe sånt som "kan medfølge etter avtale", underforstått at du vil ha noen kroner for maskina. Men 7000 får du ikke. Som andre har skrevet, halveres prisen bare en vare er brukt (eller fraktet ut av butikken). 4-5000 er nok det maksimale du kan håpe på.

Anonymkode: 7a5f1...a95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...