AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Lurer oppriktig. Anonymkode: 2f55b...7d8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 De hadde vel lagt ut grønnsaker (økologiske) til de stakkars, sultne rottene Anonymkode: a3bd0...c83 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Fanget de i et bur, der jeg hadde lagt litt mat og båret de ut og sluppet de fri. Jeg er ikke veganer, bare så det er sagt. Er bare glad i dyr Anonymkode: e3089...0bf 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 På 3.2.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev: Fanget de i et bur, der jeg hadde lagt litt mat og båret de ut og sluppet de fri. Jeg er ikke veganer, bare så det er sagt. Er bare glad i dyr Anonymkode: e3089...0bf Ut hvor? Anonymkode: 8c326...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Jeg er veganer og hadde sørget for å få de ut, er ikke redd for rotter så hadde jaget de ut. Anonymkode: e7c8f...4e2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Når jeg får rotter inn, som skjer ofte på vinteren, så havner de i fellene og jeg bærer de tilbake ut i skogen. Er ikke noe poeng i å drepe dyr når det ikke er nødvendig. Anonymkode: bcb76...093 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ut hvor? Anonymkode: 8c326...bf8 Et sted ute der den er trygg Anonymkode: e3089...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 Rotteinvasjon betyr ikke 1 rotte. Mer 10 kanskje? Ser for meg situasjonen. Veganergalskap. Anonymkode: 16088...ffe
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut hvor? Anonymkode: 8c326...bf8 Ekspederer rottene over til naboen, så klart! De som sier de er glad i dyr, pleier hate mennesker. Anonymkode: 2881c...3b5 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rotteinvasjon betyr ikke 1 rotte. Mer 10 kanskje? Ser for meg situasjonen. Veganergalskap. Anonymkode: 16088...ffe Jeg bor i et område hvor vi får lemen-år. Jeg har våknet til 16 lemen i stua. Kjelleren full, garasjen full, de var i klesskap og matskap i ukesvis. Drepte ingen av dem. Man har humane feller som kan fange opp mange av gangen, hvorfor da bruke ekstra tid og penger på å ta livet av dem? Anonymkode: bcb76...093 4
Forundret.. Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 På 3.2.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev: Fanget de i et bur, der jeg hadde lagt litt mat og båret de ut og sluppet de fri. Jeg er ikke veganer, bare så det er sagt. Er bare glad i dyr Anonymkode: e3089...0bf En rotteinvasjon er jo ikke bare et par rotter.. du ville kanskje ikke hatt mat til å gi dem engang om du ble invadert.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 For ikke å snakke om hva de gjør om de får flatlus, skabb, hodelus...? Anonymkode: 0d020...c92 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 Så langt som det er mulig forsøker jeg fange de levende Om det skulle skje at eneste måten hadde vært å drepe dem, så mener jeg det er noe helt annet å drepe dyr som invaderer bolig, angriper deg osv- enn å drepe uskyldige små lam som aldri ville kunnet skade deg eller innsiden av boligen din. På samme måte slår jeg aldri mennesker, men om noen hadde brutt seg inn i boligen min, så kunne jeg angrepet fordi jeg hadde vært redd for egen sikkerhet Dere tenker litt i ekstremer når dere tenker at mennesker ikke tar hensyn til unntak i livene sine. Jeg er ganske sikker på at dere selv oppfører dere ulikt i ulike situasjoner. For eksempel ville mange av dere aldri slått noen- med mindre det var i selvforsvar. Betyr det at siden det finnes enkelte situasjoner der dere bruker vold, så kan dere like godt bruke vold i alle situasjoner? Nei. Å ikke drepe dyr for å spise dem er et veldig enkelt valg som ikke krever noe av en selv. Man velger bort å drepe dyr som man ikke trenger å drepe. Det betyr ikke at man ikke ville brukt vold om man ble angrepet av en ulv. De er to helt ulike situasjoner. Anonymkode: c59d4...613 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 Veganere finnes vel knapt i Norge. Det innebærer 0 bruk av ull, skinn etc. Det holder ikke bare å ikke spise egg. Det er en hypet trend som ikke egentlig fortjener å hete «veganer» Anonymkode: 9c7d5...f83
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Ikke veganer, men fant en rotte i en tom container på jobb som nettopp hadde blitt tømt for søppel... Rotta var livredd og hadde ikke mulighet til å komme seg opp igjen, så jeg fant frem hansker, bur(!) og håv for å forsøke å "lure" den inn i buret så jeg kunne slippe den løs på den lokale søppeldynga (langt unna mennesker), men kom aldri så langt da den så sitt snill i å hoppe opp på buret, opp på kanten av containeren, brukte meg som et springbrett før den løp tilbake under bygget, så den planen gikk jo i vasken Ser ikke poenget med å drepe dyr unødig uten at det er sikkerhet for at dyret blir drept momentant og smertefritt. Hadde jeg funnet mus i hjemmet så hadde jeg sikkert anskaffet meg akvarium og innredet en bolig for den frem til våren 😂 Anonymkode: aa08a...621
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så langt som det er mulig forsøker jeg fange de levende Om det skulle skje at eneste måten hadde vært å drepe dem, så mener jeg det er noe helt annet å drepe dyr som invaderer bolig, angriper deg osv- enn å drepe uskyldige små lam som aldri ville kunnet skade deg eller innsiden av boligen din. På samme måte slår jeg aldri mennesker, men om noen hadde brutt seg inn i boligen min, så kunne jeg angrepet fordi jeg hadde vært redd for egen sikkerhet Dere tenker litt i ekstremer når dere tenker at mennesker ikke tar hensyn til unntak i livene sine. Jeg er ganske sikker på at dere selv oppfører dere ulikt i ulike situasjoner. For eksempel ville mange av dere aldri slått noen- med mindre det var i selvforsvar. Betyr det at siden det finnes enkelte situasjoner der dere bruker vold, så kan dere like godt bruke vold i alle situasjoner? Nei. Å ikke drepe dyr for å spise dem er et veldig enkelt valg som ikke krever noe av en selv. Man velger bort å drepe dyr som man ikke trenger å drepe. Det betyr ikke at man ikke ville brukt vold om man ble angrepet av en ulv. De er to helt ulike situasjoner. Anonymkode: c59d4...613 Hoho du har aldri hatt sauer før skjønner jeg. Og ikke hatt sau i boligen din heller😂 Anonymkode: 16088...ffe
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke veganer, men fant en rotte i en tom container på jobb som nettopp hadde blitt tømt for søppel... Rotta var livredd og hadde ikke mulighet til å komme seg opp igjen, så jeg fant frem hansker, bur(!) og håv for å forsøke å "lure" den inn i buret så jeg kunne slippe den løs på den lokale søppeldynga (langt unna mennesker), men kom aldri så langt da den så sitt snill i å hoppe opp på buret, opp på kanten av containeren, brukte meg som et springbrett før den løp tilbake under bygget, så den planen gikk jo i vasken Ser ikke poenget med å drepe dyr unødig uten at det er sikkerhet for at dyret blir drept momentant og smertefritt. Hadde jeg funnet mus i hjemmet så hadde jeg sikkert anskaffet meg akvarium og innredet en bolig for den frem til våren 😂 Anonymkode: aa08a...621 Det er helst fisk som holder til i akvarium. Anonymkode: d3b6a...24d
Honey Dew Skrevet 6. februar 2019 #18 Skrevet 6. februar 2019 På 5.2.2019 den 17.44, AnonymBruker skrev: Ekspederer rottene over til naboen, så klart! De som sier de er glad i dyr, pleier hate mennesker. Anonymkode: 2881c...3b5 Jeg er glad i både dyr og mennesker jeg
Tibbie Skrevet 6. februar 2019 #19 Skrevet 6. februar 2019 Jeg er ikke veganer, men jeg har aldri drept et dyr, og kommer heller aldri til å gjøre det. Kjøper naturligvis en dyrevennlige feller og får rottene ut av huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå