moff Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Hei jenter! Offentlig IVF i Porsgrunn, og jeg lurer på om de tillater at en setter inn 2 egg, istedenfor 1? Vet det skjer ganske ofte for de som går privat. Men er det en sjanse for å få lov til dette også gjennom det offentlige?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Ikke på første forsøk da de helst vil unngå tvillinger. De gjorde det på mitt tredje forsøk da det ikke hadde festa seg de første 2. Anonymkode: 44b53...e6d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Jeg fikk også to inn på tredje forsøk. De to første forsøkene var mislykka, på det siste ble det tvillinger. :-) Anonymkode: 539c0...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 Fikk satt inn 2 på 1. forsøk (offentlig, men ikke Porsgrunn). Fikk bare 2 befruktede egg, og ikke god nok kvalitet for frys (vet ikke om de fryser 1 egg uansett?). Ble gravid, og fikk ett barn. Anonymkode: da1ee...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 En liten digresjon; det er ingen seriøse private klinikker i dag som setter inn mer enn ett egg uten god grunn. Anonymkode: 70bce...917
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #6 Skrevet 3. februar 2019 Jeg fikk inn to egg på andre forsøk, for jeg hadde sterkt ønske om tvillinger. Ble gravif med et egg Anonymkode: ff5db...162 1
Wiley Skrevet 3. februar 2019 #7 Skrevet 3. februar 2019 Det er nok ingen stor forskjell på privat og offentlig der, de aller fleste setter ikke inn to på ferskforsøk hvis ikke det er en god medisinsk grunn, dvs dårlig embryo kvalitet. I senere forsøk er det vanligere å sette inn to, men da er vurderingen at det er lite sannsynlig at begge fester seg. På fryseforsøk er det mer vanlig, da man gjerne tiner to om gangen og setter inn begge om de overlever. Du får høre med legen der du er, men vil nok ikke tro du får satt inn to på første forsøk. Jeg har fått satt inn to på to av fire offentlige forsøk, men begge var fryseforsøk. På fersk har de alltid satt inn ett. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke på første forsøk da de helst vil unngå tvillinger. De gjorde det på mitt tredje forsøk da det ikke hadde festa seg de første 2. Anonymkode: 44b53...e6d Takk for svar. Måtte du be om dette selv? Det er bare mitt andre forsøk, så kanskje ikke aktuelt før siste da eventuelt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk satt inn 2 på 1. forsøk (offentlig, men ikke Porsgrunn). Fikk bare 2 befruktede egg, og ikke god nok kvalitet for frys (vet ikke om de fryser 1 egg uansett?). Ble gravid, og fikk ett barn. Anonymkode: da1ee...7a2 Takk for svar Frøys ned 1 egg sist, så det gjør de iallefall i Porsgrunn. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk inn to egg på andre forsøk, for jeg hadde sterkt ønske om tvillinger. Ble gravif med et egg Anonymkode: ff5db...162 Takk for svar. Måtte du be om dette selv? 🙂 Gikk du offentlig eller privat? Anonymkode: 0eedb...926
moff Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Wiley skrev: Det er nok ingen stor forskjell på privat og offentlig der, de aller fleste setter ikke inn to på ferskforsøk hvis ikke det er en god medisinsk grunn, dvs dårlig embryo kvalitet. I senere forsøk er det vanligere å sette inn to, men da er vurderingen at det er lite sannsynlig at begge fester seg. På fryseforsøk er det mer vanlig, da man gjerne tiner to om gangen og setter inn begge om de overlever. Du får høre med legen der du er, men vil nok ikke tro du får satt inn to på første forsøk. Jeg har fått satt inn to på to av fire offentlige forsøk, men begge var fryseforsøk. På fersk har de alltid satt inn ett. Takk for utfyllende svar! 🙂 Jeg går på menopur denne gangen. Har lest at det ofte gir færre egg, Men med bedre kvalitet. Så da er det kanskje ikke den største sjansen for 2 egg inn. De ville ikke fortelle meg noe om kvaliteten sist. Men jeg fikk 1 egg på frys, og det overlevde opptining, så det var kanskje ikke av den aller dårligste da.. Må kanskje heller skrive dette bak øret og nevne det før siste uttak, om det ikke går veien denne gangen heller:-)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #10 Skrevet 3. februar 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Måtte du be om dette selv? Det er bare mitt andre forsøk, så kanskje ikke aktuelt før siste da eventuelt. Takk for svar Frøys ned 1 egg sist, så det gjør de iallefall i Porsgrunn. Takk for svar. Måtte du be om dette selv? 🙂 Gikk du offentlig eller privat? Anonymkode: 0eedb...926 J jeg måtte be om det selv:) sa jeg ønsket tvillinger så innderlig, også er jeg i tilleg veldig høy med god benbygning så jeg har plass haha:) offentlig Anonymkode: ff5db...162 1
Ginny Skrevet 3. februar 2019 #11 Skrevet 3. februar 2019 Varierer veldig. Hvis kvaliteten ikke er god nok til å fryse ved fersk så kan de finne på og sette inn to. De klinikkene som fryser 2- og 3-dagers fryser oftere to egg sammen, og hvis begge overlever opptining så setter de inn begge. St Olavs fryser bare blasto enkeltvis, der får du ikke satt inn to på frys. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #12 Skrevet 3. februar 2019 Bare ikke bli en av de som da tydeligvis godtar innsett av to egg, blir sjokkert når det faktisk blir tvillinger og så søker om fosterreduksjon.... Anonymkode: 0dc6a...808
moff Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare ikke bli en av de som da tydeligvis godtar innsett av to egg, blir sjokkert når det faktisk blir tvillinger og så søker om fosterreduksjon.... Anonymkode: 0dc6a...808 Vi syns det hadde vært veldig fint med tvillinger, ellers hadde jeg naturligvis ikke startet denne tråden 🙂 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå