Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #1 Skrevet 9. april 2005 Nå slutter jeg på p-pillene, hvilken prevensjon kan være grei å bruke nå? Jeg er 19 år, ikke barn, men vil vekk fra disse hormonene og østrogen. Vil absolutt ikke ha barn, og skulle ønske jeg kunne utsette mensen, men det finnes vel ingen alternativer til p-piller når det kommer til det?
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #2 Skrevet 9. april 2005 Hva med Cerazette ? Inneholder kun ett horomon (ikke østrogen) og er like sikkert som vanlig ppille. Jeg har gått på dem i noen uker nå og har ikke merket noen bivirkninger. Er ikke sikker på om det går å utsette mensen dog... det må jeg få sjekket opp. Håper virkelig det går !
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #3 Skrevet 9. april 2005 Trådstarter her! Takk for svar, jeg tenkte på cerazette, det går ikke an å utsette mensen da.... :veldigsur: Men men..Vet du hvordan risikoen for blodpropp er med cerazette?
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #4 Skrevet 9. april 2005 Ifølge legen er sjansen for å få blodpropp pga cerazette minimal. Dette er vistnok fordi det er østrogenet som har gjort ppiller til "blodpropplagere" (av mangel på et bedre ord ) og cerazette inneholder ikke østrogen. Men kan man ikke utsette mensen med de sier du ? :o DET var dårlig nyheter.. :-?
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2005 #5 Skrevet 9. april 2005 Med Cerazette er det mange som mister mensen fullstendig, i følge legen min. Jeg har akkurat fått resept på dem, og skal starte så snart jeg er ferdig med siste brettet av Trinordiol.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #6 Skrevet 9. april 2005 Jeg synes det høres litt skummelt ut å ikke ha kontroll på mensen, for de som absolutt ikke vil bli gravid så må det jo være greit å "få sjekka" med mensen en gang i måneden, enn med en graviditetstest for å være sikker.
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2005 #7 Skrevet 9. april 2005 Den mensen man får på p-piller er uansett kunstig, og ikke noen garanti på at du ikke er gravid. Normale p-piller er 99,8% sikre hvis de tas riktig, Cerazette visstnok 97% (ifølge legen min).
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. april 2005 #8 Skrevet 9. april 2005 Hva med Cerazette ? Inneholder kun ett horomon (ikke østrogen) og er like sikkert som vanlig ppille. Betyr dette at Cerazette er en minipille?
Gjest the imp Skrevet 9. april 2005 #9 Skrevet 9. april 2005 Betyr dette at Cerazette er en minipille? Ja, men du har større sikkerhetsmargin på når du må ta den. Tror du har en 12-timers margin.
Shoegal Skrevet 10. april 2005 #10 Skrevet 10. april 2005 Med Cerazette er det mange som mister mensen fullstendig' date=' i følge legen min. Jeg har akkurat fått resept på dem, og skal starte så snart jeg er ferdig med siste brettet av Trinordiol.[/quote'] bortsett fra sikkerheten(som du nevner under her): vet du hva som er forskjellen fra Trinordiol? Jeg går på Trionetta selv(er ikke det ganske likt Trinordiol?), og vurderer å bytte merke/prevensjonsmiddel. Har nemlig en følelse av at Trionetta i seg selv ikke beskytter mot graviditet, men pillene tar bort lysten på sex, derfor blir man heller ikke gravid....
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2005 #11 Skrevet 10. april 2005 Trinordiol er en trefasepille, der de ulike tablettene har ulik hormonmengde, slik at en normal syklus blir "simulert". Trionetta er en minipille. Cerazette inneholder ikke østrogen, og har derfor færre bivirkninger enn normale p-piller med østrogen. På den måten er det en minipille, men den har like stort slingringsmonn ang. tidspunkt å ta den på (opptil 12 timer, dvs tar du den inntil 36 timer etter forrige, er du fortsatt sikker). Blir spennende å se om kroppen liker den. Legen sa at jeg burde holde ut i minst et halvt år før jeg vurderte å skifte tilbake. Jeg hadde ingen bivirkninger på Trinordiol, men ville skifte pga hormonmengden.
Imax Skrevet 10. april 2005 #12 Skrevet 10. april 2005 Er det lov til å spørre deg hvorfor du vil slutte på p-pillen?
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #13 Skrevet 10. april 2005 Trådstarter her..Jeg vil ihvertfall slutte på p-piller fordi nå har jeg prøvd fire forskjellige, og humørsvingningene er helt fæle. Og jeg får desverre stor hodepine alltid Derfor ser jeg etter andre altenativer.
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2005 #14 Skrevet 10. april 2005 Trinordiol er en trefasepille, der de ulike tablettene har ulik hormonmengde, slik at en normal syklus blir "simulert". Trionetta er en minipille. Trionetta og Trinordiol er akkurat samme pille, bare med forskjellige produsenter. Men ja, trefase
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2005 #16 Skrevet 10. april 2005 OK, der lærte jeg noe nytt Dette er nokså off topic, men det finnes de som skifter fra Trionetta til Trinordiol (eller vice versa) og påstår de får mindre bivirkninger Til trådstarter. Hvis det er viktig for deg å kunne utsette mensen, så er det egentlig bare enfase p-piller (eller p-ring, p-plaster) som duger. Med hormonspiral eller p-stav mister mange mensen, mens andre får blødninger hver mnd. Kobberspiral er helt uten hormoner (og et liv uten hormoner kan virkelig anbefales hvis du reagerer på piller..)
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #17 Skrevet 10. april 2005 P-stav! Jeg har nettopp fått en slik, og er spent på resultatet. Det skal være mye mindre hormoner i denne, og kroppen kommer "tilbake" med en gang du tar den ut dersom du angrer. Noen mister blødningene helt. Varer i 3 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå