Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 3.2.2019 den 10.22, AnonymBruker skrev:

Å leie bolig til 15.000 er luksus når du går på nav, ja selv når denne deles på to. For 15.000 kan du leie treroms i Oslo sentrum og Oslo vest.

Anonymkode: 17d00...232

Langt i fra. 

Jeg leier litt utenfor Oslo og betaler 15.000 for en treroms (meg og et barn). 

Nav dekker forresten dette da er er slik markedet er og min leie ligger på normalen. 

En husleie på 7500 for leie av bolig i Oslo er rimelig i forhold til hva markedet ligger på. 

Anonymkode: f319e...9fd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 3.2.2019 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Jeg og min venninne vil flytte sammen. Hun er i nav, jeg er i jobb. Hun skal betale husleia som er på 7500 i måneden inkl alt. Dette er innenfor, og hun vil få det dekket. MEN.. Huseieren vil bare ha en på kontrakten. Nav har satt krav om at både jeg og min venninne må stå på kontrakten. Venninnen min har levert inn kontrakta til nav hvor hun står på, men ikke jeg. Der er jo hovedsummen 15000 som skal deles i to. Vi snakket med huseier, men han vil at bare én skal stå på kontrakta hans.

Hva gjør vi for at hun skal få sin del av husleia dekket? 

Anonymkode: d53ad...b5b

Leier dere kongens slott?? 15k i måneden??

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Chablis skrev:

Helt vanlig på leiemarkedet i Oslo. 

Serr?? 😮 ikke rart jeg ikke bor der ass 😂

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Serr?? 😮 ikke rart jeg ikke bor der ass 😂

Jepp. Sjekk linken. 

Skrevet
Akkurat nå, Chablis skrev:

Jepp. Sjekk linken. 

Hvilken link?

Skrevet
2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvilken link?

*peker opp* la den til etter jeg postet innlegg. Innlegg #23

Skrevet
1 minutt siden, Chablis skrev:

*peker opp* la den til etter jeg postet innlegg. Innlegg #23

Åja. Satan, hvem i all verden bruker 35k i måneden for å leie? Selv jeg med min økonomi hadde gått personlig konkurs på en slik plass! Umenneskelige priser

• Liker 1
Skrevet
På 3.2.2019 den 10.22, AnonymBruker skrev:

Å leie bolig til 15.000 er luksus når du går på nav, ja selv når denne deles på to. For 15.000 kan du leie treroms i Oslo sentrum og Oslo vest.

For det andre kan utleier bestemme det, dere kan evt. prøve å lage en kontrakt mellom deg og din venninne hvor du da blir leietaker hos henne og ikke utleier. Men utleier må akseptere at det bor mer enn en i boligen.

Sjekker du Finn så koster 20 kvm hybler i sentrum og oslo vest 12.000 . En treroms til 15 finner man ikke med mindre man har griseflaks, men den har hvertfall lav standard og kanskje dass på gangen som må deles med 6 andre boliger.

Anonymkode: ccd9d...3ab

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du leier da ikke på Bygdøy og Frogner som sosialklient😂😂😂

Er man avhengig av nav får man finne en rimeligere plass i Oslo, ikke byens dyreste strøk.

Om du hadde brukt øya så hadde du sett at det gjelder hele Oslo, her er utdrag fra Furuset: https://www.finn.no/realestate/lettings/search.html?location=0.20061&location=1.20061.20524&location=1.20061.20527&no_of_bedrooms_from=2&q=Stovner

13-15 tusen for en treroms er helt vanlig. Leiemarkedet i Oslo er ekstremt. 

Dessuten så er ikke dette hva ts spør om, dersom ts sier at halve leien dekkes av nav, så er det da ikke opp til skravlehønene her inne å avgjøre om det er fakta eller ikke. Men dersom dere absolutt føler dere må det så ha i hvertfall fakta i orden, og en leilighet med to soverom sentralt i Oslo til 15.000 er helt vanlig. Dette vet også nav så når de går inn å dekker husleie så ser de an markedet, så det er slett ikke urimelig at nav dekker dette. 

Når det gjelder kontrakten så synes jeg det er urimelig av huseier å nekte begge på kontrakten når begge faktisk skal bo der. 

Endret av Chablis
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekker du Finn så koster 20 kvm hybler i sentrum og oslo vest 12.000 . En treroms til 15 finner man ikke med mindre man har griseflaks, men den har hvertfall lav standard og kanskje dass på gangen som må deles med 6 andre boliger.

Anonymkode: ccd9d...3ab

I Groruddalen finner man treroms-blokkleiligheter til 14-15.000 kr mnd.

Man kan ikke alltid forvente å få bo midt i sentrum eller på oslos vestkant.

Anonymkode: 44e81...a94

• Liker 1
Skrevet
On 2/3/2019 at 9:04 PM, AnonymBruker said:

Jeg kan heller bare ikke tro dette altså. At NAV skulle dekke en husleie på hele 15.000 kr for to personer. Det kan virkelig ikke være mulig.
Hele familier må jo flytte ut av hus og leilighet som er lavere enn 15, 000 kr.

Og her skal altså NAV dekke husleie som er høyere enn en ufør på minstepensjon får utbetalt i måneden. Som skal dekke husleie, strøm, og mat osv- Det kan ikke være sant.

Anonymkode: a4a4a...895

Det kan ikke være sant nei, og det er det heller ikke. Hva med å faktisk lese hele saken? Nav skal dekke deler av leien på 15 000,-. 
Nav dekker selvfølgelig ikke leien for TS som er i jobb. 

Anonymkode: 387a6...5a8

Skrevet

Typisk KG, folk går bananas fordi de har lest feil og ikke kjenner til noe annet enn sitt eget boligmarked. Imponerende.

TS: Dobbeltsjekk med eier om h*n ikke kan gå med på begges navn på kontrakten. Ellers bør dere kanskje finne et annet sted..

Anonymkode: fd508...dcc

Skrevet (endret)

NAV skal dekke husleien for en av dem og det utgjør da altså 7.500 kroner i måneden. Dette er helt normal husleie for en person og selv her ute i provinsen ser jeg det annonseres små leiligheter (I den grad de finnes...) til 9.000 - 10.000 kroner. Utleieprisene er høye stort sett over hele landet av den enkle grunn at tilbudet er lavere enn etterspørselen de fleste steder. 

Endret av Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...