AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Jeg var for noen år tilbake i et 12 år langt forhold og rett før det ble slutt mellom oss, ble hun endelig gravid etter mange års ufrivillig barnløshet. Vi var helt i hskyene over barnet som skulle komme og ble raskt enige om både gutte- og jentenavn, men så plutselig som lyn fra klar himmel, avsluttet hun svangerskapet og gjorde det slutt med meg. Jeg fikk aldri vite hvorfor, bruddet var ingen hyggelig prosess og vi har ikke hatt kontakt siden. Jeg vekslet en stund mellom å tro at jeg hadde gjort henne noe alvorlig galt uten å skjønne det selv og at hun fikk kalde føtter i forhold til svangerskap og barn. Men brudd skjer og man går videre i livet og det er mange lange år siden jeg tenkte på henne med verken savn eller bitterhet. Men nå fikk jeg plutselig en oppdatering på livet hennes fra en felles bekjent og fant ut at ikke bare giftet hun seg kun tre måneder etter bruddet (jeg antar de må ha hatt et forhold allerede mens vi var sammen?), men hun har også fått to barn i løpet av de første 20 månedene. Når jeg hørte sønnen hennes omtalt med navnet vi hadde bestemt for en gutt ble jeg litt overrasket, men tenkte det var en tilfeldighet. Men så hørte jeg navnet på dattera også, og det var jammen meg det navnet vi hadde bestemt det også. Jeg mener, er ikke dette bittelitt spesielt? Dette var navn jeg likte fra før og som var mine forslag og var på sett og vis oppkallinger etter mennesker som har betydd mye for meg. Det er veldig sjeldne og spesielle navn og på ingen måte navn fra topp 10-lista. Etter en stund begynte hun å like navnene også, og innen hun ble gravid var vi hundre prosent enige om navnevalg på begge kjønn og begynte så smått å omtale magen og fosteret der inne med navnene. Jeg er fullstendig klar over at det er fritt navnevalg her i landet og livet har uansett ført meg dit hen at jeg aldri kommer til å få barn jeg skal navngi og jeg vil derfor aldri komme til å bruke disse navnene selv. Så dette er virkelig egentlig et ikke-problem, men er det ikke en litt rar ting å gjøre? Ville det ikke være naturlig å finne nye navn i samarbeid med ny partner så lenge dette ikke var navn hun alltid har drømt om å bruke på sine fremtidige barn? Jeg skjønner at dette innlegget sannsynligvis får meg til å framstå som en bitter og sjalu eks, noe jeg på ingen måte er. Jeg har et bra liv og tenker sjeldent på henne annet enn når hun tilfeldigvis kommer opp i samtaler eller lignende, men jeg tenker jevnlig på og sørger fortsatt innimellom over barnet. Sannsynligvis gjør det meg litt subjektiv at det jeg på det tidspunktet opplevde som vårt barns navn nå er brukt på andre barn som jeg ikke engang visste at fantes. Men først og fremst synes jeg bare at dette virker som et litt snodig valg - men kanskje det ikke egentlig er det sett utenfra? Hva tenker dere andre? Anonymkode: b79c2...9de 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Jeg hadde også reagert og tenkt at det ville være naturlig å finne på nye navn med den nye partneren. Jeg synes forøvrig også det var rart at hun avsluttet svangerskapet uten at du visste noe.. Anonymkode: 778f4...1ef 18
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde også reagert og tenkt at det ville være naturlig å finne på nye navn med den nye partneren. Jeg synes forøvrig også det var rart at hun avsluttet svangerskapet uten at du visste noe.. Anonymkode: 778f4...1ef Takk for svar, da er det ikke bare jeg som er urimelig her. Ja, å ta abort uten min viten var en rar og ganske slem ting å gjøre, men det var hennes kropp og hun ville vel ikke ha et barn midt i bruddet hun planla. Det kan jeg forstå, selv om jeg skulle ønske jeg i det minste var blitt informert. Men det kjennes rart at sønnen hennes, som er født bare fem måneder etter at vårt barn skulle vært født, fikk navnet vårt barn skulle fått dersom det hadde blitt en gutt. Det føles på en måte litt som om hun laget en erstatning for barnet hun valgte bort og jeg mistet. Jeg skjønner at det er urimelig å tenke sånn og at hun også mistet barnet vårt og har rett til å sørge og håndtere det på den måten som er riktig for henne selv om det var hun som tok valget om abort. Anonymkode: b79c2...9de 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, da er det ikke bare jeg som er urimelig her. Ja, å ta abort uten min viten var en rar og ganske slem ting å gjøre, men det var hennes kropp og hun ville vel ikke ha et barn midt i bruddet hun planla. Det kan jeg forstå, selv om jeg skulle ønske jeg i det minste var blitt informert. Men det kjennes rart at sønnen hennes, som er født bare fem måneder etter at vårt barn skulle vært født, fikk navnet vårt barn skulle fått dersom det hadde blitt en gutt. Det føles på en måte litt som om hun laget en erstatning for barnet hun valgte bort og jeg mistet. Jeg skjønner at det er urimelig å tenke sånn og at hun også mistet barnet vårt og har rett til å sørge og håndtere det på den måten som er riktig for henne selv om det var hun som tok valget om abort. Anonymkode: b79c2...9de Nei synes ikke du er urimelig. Noen mener et navn er bare et navn, og isolert sett er det jo det, men her var det også navn som du hadde tenkt gjennom og som betydde noe for deg. Det var veldig spesielt av henne synes jeg. Alltid vanskelig med abort...men her var dere faktisk ett par som var gravide, dere delte dette sammen, veldig spsielt og bare ta abort. Ja det er kvinnens kropp, og kan forstå at noen velger abort, men av litt andre grunner enn skifte av partner. Så i denne situasjonen synes jeg også det var slemt gjort. Du skriver veldig rolig og reflektert her. Og forsvarer henne litt nesten. Andre hadde kanskje blitt fly forbanna, og det tror jeg faktisk du har lov til her. Anonymkode: 778f4...1ef 4
Perle Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 Herregud, dere ser vel selv at en mann ikke kunne skrevet dette!??? 6
Marihønepøne Skrevet 3. februar 2019 #6 Skrevet 3. februar 2019 6 minutter siden, Perle skrev: Herregud, dere ser vel selv at en mann ikke kunne skrevet dette!??? Hvorfor? 5
Jdz Skrevet 3. februar 2019 #7 Skrevet 3. februar 2019 6 minutter siden, Perle skrev: Herregud, dere ser vel selv at en mann ikke kunne skrevet dette!??? Fordi? 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 Enig i at det er rart. Spesielt hvis det var dine forslag og navnene er uvanlige og oppkalling Anonymkode: 8bded...484 4
Million Skrevet 3. februar 2019 #9 Skrevet 3. februar 2019 2 timer siden, Marihønepøne skrev: Hvorfor? Fordi det er en typisk kvinnegreie, dette med at noen "tar" barnenavn og bruker navn man har bestemt med eksen osv. Har aldri noensinne hørt en mann klage over noe slikt. Men kvinner derimot, klager støtt over at svigerinner, venninner, slektninger og ekser tar navn DE har valgt seg. 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #10 Skrevet 3. februar 2019 Spørs om ikke nye mannen hennes var far til barnet som ble abortert... skjønner godt at TS reagerer, det ville nok de fleste gjort. Anonymkode: bb4e5...d44 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #11 Skrevet 3. februar 2019 3 hours ago, Perle said: Herregud, dere ser vel selv at en mann ikke kunne skrevet dette!??? Ja absolutt. Stusser også på at barnet ble omtalt ved navn av en felles bekjent, og at hun gjorde det slutt uten at han fikk vite hvorfor etter 12 år. Alt meget uvanlig. Anonymkode: 3bdaf...903 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #12 Skrevet 3. februar 2019 TS, du kan jo evt spørre om du kan passe barna en gang iblant? Ekstrafar et par timer i uka. 🙂 Anonymkode: 2a874...8f2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #13 Skrevet 3. februar 2019 Kan det tenkes at hun tok abort med første barnet fordi hun var usikker på hvem som var far? Ellers enig i at navnevalgene var veldig spesielle. Jeg ville ikke dradd med meg navneforslag fra tidligere forhold, inn i nytt. Anonymkode: 27a72...df0 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #14 Skrevet 3. februar 2019 Jo, det er rart. Men ENDA rarere er at den nye sønnen hennes ble født 5 mnd etter at deres sønn skulle vært født😄 Anonymkode: bd3ba...2a6 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #15 Skrevet 3. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er rart. Men ENDA rarere er at den nye sønnen hennes ble født 5 mnd etter at deres sønn skulle vært født😄 Anonymkode: bd3ba...2a6 Ja, her har noen hatt dårlig tid...Men for all del, det er jo mulig... Anonymkode: 09612...ad1 3
smilo Skrevet 3. februar 2019 #16 Skrevet 3. februar 2019 Det første som slår meg her er at hun var ikke sikker på hvem som var far til det første barnet og tok derfor abort. Så er det rett på ny graviditet med ny mann. Når det gjelder navnene så er jeg enig i at det var rart, men hun har vel blitt fortrolig med tanken på de navnene etter litt tid, og hvis ny mann ikke hadde de helt store ønskene for navn, så valgte hun det hun allerede hadde blitt fortrolig med. Men ja, jeg synes også det er spesielt. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #17 Skrevet 3. februar 2019 Det er ingen eiendomsrett på navn Anonymkode: 5e0d8...b49
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #18 Skrevet 3. februar 2019 Jeg tenker at det er godt for deg at du slipper å forholde deg til denne dama mer ts. Høres meget spesiell ut, med tanke på nytt forhold og graviditet så raskt. Forstår godt at det føles sårt og rart at deres navnevalg er brukt til hennes barn. Veldig forståelig at du reagerer! Anonymkode: 9cd0a...e38 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #19 Skrevet 3. februar 2019 Takk for svar alle sammen Jeg ser at det ikke bare er jeg som synes dette er spesielt, og det er litt godt å vite at jeg ikke er totalt urimelig. Det hjalp forresten bare det å skrive om dette, så forhåpentligvis greier jeg snart å legge det helt fra meg Angående hvem sitt barn det var - jeg vet med sikkerhet at barnet ikke var den nye partnerens. Barnet vårt var ikke laget ved hjelp av naturmetoden, for å si det sånn, og det kan ikke de to nye barna være heller. Det er rett og slett medisinsk umulig. Anonymkode: b79c2...9de 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #20 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS, du kan jo evt spørre om du kan passe barna en gang iblant? Ekstrafar et par timer i uka. 🙂 Anonymkode: 2a874...8f2 Vi har som sagt ikke noen kontakt per i dag og bor dessuten mange timer med fly fra hverandre. Det var heller ikke hvordan å få kontakt med hennes nye barn jeg ba om hjelp til. Anonymkode: b79c2...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå