Gå til innhold

Hvor mye i hobbypenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bodd nesten gratis i noen år nå for å spare egenkapital. Samboer har da fått 3000 kr som bare en hans hver måned til hobby. Han tjener 7000 kr mer enn meg. 

Nå har vi kjøpt bolig og har lån på over 3 millioner. Jeg sier da at jeg syns han kan gå ned til 2000 kr i hobbypenger hver måned, men han blir sur. 

Vi har 43000 samlet i måneden etter skatt. 22000 igjen etter at alt av lån og regninger er betalt. Pluss utleieinntekter på rundt 8000 om vi får leid ut. Selv setter jeg ikke av noe til meg selv fordi jeg legger heller alt på sparing og sånn så vi kan dra på reiser. 

Hvor mye er det vanlig å bruke bare på seg selv i måneden? 

Anonymkode: 66b7a...dc5

Skrevet

50/50 eierskap?

Anonymkode: 135b8...99c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

50/50 eierskap?

Anonymkode: 135b8...99c

Ja?

Skrevet

Så han vil bruke pengene sine på hobby og du ønsker å bruke pengene på reise og at han gjør det samme?

Anonymkode: bdaa4...8ab

Skrevet

Er mat innbakt i regningsbeløpet?

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han vil bruke pengene sine på hobby og du ønsker å bruke pengene på reise og at han gjør det samme?

Ja eller jeg legger ingenting av til meg selv, men ønsker at vi skal spare til ferie. Mat er ikke innbakt i regningsbeløpet nei 

Skrevet

Han har jo tjent pengene selv, så da må han vel få bestemme selv hva han vil bruke dem på? Kanskje blir ferien litt kjipere, men jeg regner med at det er greit for han. Noen hobbyer koster det de koster, og da er det vanskelig å kutte ned på utgiftene. Men det vet du best, vi vet jo ikke hva den går ut på. 

Det er viktig å ha hobbyer og egne interesser utenfor forhold og familie. Hva betyr egentlig 1000 kr i måneden når det gjør mannen mer lykkelig?

Min hobby koster ca. 2000 i mnd. Kutter jeg ned så får jeg bare drevet halvparten så mye med det. 

Anonymkode: dc920...c10

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye tjener egentlig hver av dere? Hvos han bruker av "dine" penger er det inne ok, men bruker han av sine så er det ok:)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tjener egentlig hver av dere? Hvos han bruker av "dine" penger er det inne ok, men bruker han av sine så er det ok:)

Ikke*

Skrevet

Sånn satt litt på spissen: Hvis han heller vil drive med hobby enn å reise, er det vanskelig at du skal tvinge ham til å slutte med sin hobby for å heller drive med din hobby (reising), og attpåtil være den som betaler for det (hvis de 7000kr han tjener mer enn deg er det som går til hobby/sparing/reising). Er det viktig nok for deg å reise med ham til at du sparer dine potensielle lommepenger til dette, eller skal du unne deg mer i hverdagen og få mindre reising? Eller skal du reise med venninner i stedet av og til? 

Anonymkode: 16784...417

Skrevet

Vi har ingen hobbyer, så her er det 0 kr. 

Anonymkode: a2006...0c5

Skrevet

Hvordan hobby er det? Bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...