AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Jeg er førskolelærer og vil bytte fra Bhg til PU jobb. Ser for meg tilrettelagte bedrifter eller bofellesskap. Men hva bør jeg ta av kurs/skole for å dreie inn på slike jobber? Jeg har masse erfaring jeg kan bruke men de blir liksom ikke sett når jeg søker på jobb. Årsaken er at det er kommunen som utlyser og de har kun skjema man skal fylle ut og der er det ikke rom for å fremheve mere enn utdanning og jobb. Anonymkode: da150...e22
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Anbefaler deg å lese stillingsutlysninger til jobber du kunne tenkt deg. Hvilke kvalifikasjoner er etterspurt der? Da ser du fort hva du eventuelt mangler. Om du fortsatt er usikker kan du ringe arbeidsgivere og spørre hva de ser etter når de ansetter. Lykke til! Anonymkode: e06bf...e3d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Anbefaler deg å ta spesialpedagogikk eller Habilitering og miljøarbeid. Kanskje spesielt sistnevnte fordi den er tett knyttet opp mot fagfeltet og tar for seg det aller viktigste du må kunne for å kunne jobbe som miljøterapeut. Mvh vernepleier Anonymkode: 351c8...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å lese stillingsutlysninger til jobber du kunne tenkt deg. Hvilke kvalifikasjoner er etterspurt der? Da ser du fort hva du eventuelt mangler. Om du fortsatt er usikker kan du ringe arbeidsgivere og spørre hva de ser etter når de ansetter. Lykke til! Anonymkode: e06bf...e3d Det er veldig langt mellom de ledige jobbene så jeg bør være klar når de lyses ut. Jeg ser at jeg får brukt alt jeg har lært og erfart der jeg er nå i praksis men poenget er å få arbeidsgivere til å de det når de leser søknaden. Er desverre ingen mulighet for jobb på praksisstedet ellers hadde jeg nok blitt der. Anonymkode: da150...e22
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å ta spesialpedagogikk eller Habilitering og miljøarbeid. Kanskje spesielt sistnevnte fordi den er tett knyttet opp mot fagfeltet og tar for seg det aller viktigste du må kunne for å kunne jobbe som miljøterapeut. Mvh vernepleier Anonymkode: 351c8...4cb Habilitering og miljøarbeid, høres riktig ut. Må se om det finnes i nærheten her. Har aldri hørt om det. Anonymkode: da150...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå