AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Hvor lang tid tok det fra du søkte om boliglån til du fikk innvilget for å kjøpe det du skulle av bolig? Anonymkode: 1be75...770
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 15 minutter. Anonymkode: e06a7...90c 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Altså godkjenne huslån og slikt 15 min? Anonymkode: 1be75...770
SecondLife Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 Noen timer. Det tar nok lenger tid når en søker på nett.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 Så ikke flere dager? Anonymkode: 1be75...770
Sandin Skrevet 3. februar 2019 #6 Skrevet 3. februar 2019 Søkte på nett, og godtok dermed innhenting av data fra skatteetaten og slikt der. De ringte meg så opp, og det hele var ordnet på under en time.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #7 Skrevet 3. februar 2019 Søkte på nett og det endte med at de sendte saken min rundt i systemet uten at noen tok tak i søknaden. Det tok ca ei uke før jeg fikk finansieringsbeviset, og det var etter at jeg selv hadde kontaktet dem og etterlyst svar. Dette var i DNB. Anonymkode: d372c...66b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 Ok, så det kan stemme at det også kan ta flere dager! Anonymkode: 1be75...770
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #9 Skrevet 3. februar 2019 Første gang ringte jeg for å mase, og da tok det type 30 minutter. Andre gang hadde de for stor pågang og da tok det to uker Anonymkode: c22d9...2c3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #10 Skrevet 3. februar 2019 Men er det søkeren som får svar eller megleren? Hvis en finner nybygd leilighet og bestemmer seg for den, så er det megleren som søker for deg? Anonymkode: 1be75...770
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #11 Skrevet 3. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det søkeren som får svar eller megleren? Hvis en finner nybygd leilighet og bestemmer seg for den, så er det megleren som søker for deg? Anonymkode: 1be75...770 Megleren kan jo ikke søke om finansieringsbevis for deg. Anonymkode: 4b3d7...e2d 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #12 Skrevet 3. februar 2019 Kan dem ikke? Min venninne har sett på nybygg leilighet 30 og noe kvm. Megleren sa at han kan søke for henne husbanklån. Og det gjorde dem. Hun sendte dem lønnslipp og diverse. Anonymkode: 1be75...770
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #13 Skrevet 3. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dem ikke? Min venninne har sett på nybygg leilighet 30 og noe kvm. Megleren sa at han kan søke for henne husbanklån. Og det gjorde dem. Hun sendte dem lønnslipp og diverse. Anonymkode: 1be75...770 Hvor lenge er dette siden? Det skal visst ikke fungere sånn lenger, siden GDPR. Anonymkode: c29a7...ef9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #14 Skrevet 3. februar 2019 litt over 2 år siden! Anonymkode: 1be75...770
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #15 Skrevet 4. februar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan dem ikke? Min venninne har sett på nybygg leilighet 30 og noe kvm. Megleren sa at han kan søke for henne husbanklån. Og det gjorde dem. Hun sendte dem lønnslipp og diverse. Anonymkode: 1be75...770 Bare tull. Her er det nok noen kommunikasjonsproblemer og noe som har blitt "lost in translation" et sted. Virker ikke som du er helt stødig i norsk heller, så kanskje du har misforstått. Man må søke om finansieringsbevis selv. Det er bare du som kan gjøre dette, ingen andre. En megler skal egentlig aldri se finansieringsbeviset en gang. Kan være megleren har hjulpet henne med å søke, men det er også ekstremt sært og merkelig. Dersom de to ikke ble bestevenner under visningen, så henger ikke noe av dette på greip spør du meg. Anonymkode: d724d...a44 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #16 Skrevet 4. februar 2019 Hvis jeg husker rett, så tok det 3 dager. De var litt i tvil, så du grublet litt ekstra. Fikk finansieringsbevis og senere lånet til leilighet. Har skiftet til en annen bank nå, men husker ikke hvor lang tid det tok. Da var det lån, ikke finansieringsbevis da. Tror det tok omtrent 3-4 dager kanskje. Anonymkode: cbf00...990
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #17 Skrevet 4. februar 2019 Meg som svarte over her igjen. En annen ting. Husbanken deler kun ut grunnlån. Altså til å bygge nytt eller oppgradere allerede eksisterende bolig. Startlån er via husbanken, men blir utdelt av kommunen. Dette blir kun utdelt til vanskeligstilte. Så jeg gjentar meg selv, og sier at her er det mye som ikke stemmer. Anonymkode: d724d...a44
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #18 Skrevet 4. februar 2019 Hva er forskjellen mellom finan.bevis og huslån!? Får man ikke begge samtidig Anonymkode: 1be75...770
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #19 Skrevet 4. februar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan dem ikke? Min venninne har sett på nybygg leilighet 30 og noe kvm. Megleren sa at han kan søke for henne husbanklån. Og det gjorde dem. Hun sendte dem lønnslipp og diverse. Anonymkode: 1be75...770 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare tull. Her er det nok noen kommunikasjonsproblemer og noe som har blitt "lost in translation" et sted. Virker ikke som du er helt stødig i norsk heller, så kanskje du har misforstått. Man må søke om finansieringsbevis selv. Det er bare du som kan gjøre dette, ingen andre. En megler skal egentlig aldri se finansieringsbeviset en gang. Kan være megleren har hjulpet henne med å søke, men det er også ekstremt sært og merkelig. Dersom de to ikke ble bestevenner under visningen, så henger ikke noe av dette på greip spør du meg. Anonymkode: d724d...a44 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meg som svarte over her igjen. En annen ting. Husbanken deler kun ut grunnlån. Altså til å bygge nytt eller oppgradere allerede eksisterende bolig. Startlån er via husbanken, men blir utdelt av kommunen. Dette blir kun utdelt til vanskeligstilte. Så jeg gjentar meg selv, og sier at her er det mye som ikke stemmer. Anonymkode: d724d...a44 Hvorfor komme med sånne påstander når dere ikke vet hva dere prater om? Hvis man kjøper nybygg som er husbankfinansiert kan man søke om lån i husbanken, dette går gjennom megler. Og den type lån har helt andre kriterier enn andre husbanklån så gjelder ikke bare vanskeligstilte. Har går det på at du har 20% egenkapital og betjening til lånet. Jeg kjøpte selv nybygg for noen år siden, megler måtte sende inn søknaden. Vi fikk dermed lån i husbanken med lav rente uten problem. total inntekt på 1 500 000,- Anonymkode: c67ee...ada
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #20 Skrevet 4. februar 2019 Meg over. søknaden om husbanklån sendes inn etter at du har kjøpt boligen, så derfor er det ikke noe problem at megler ser papirene. Anonymkode: c67ee...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå