Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bekjent som opptil flere ganger har sagt at hun ønsker å finne på ting, bli mer sosial, osv. Så jeg spør henne om vi skal finne på noe, ta en kaffe eller noe sånt. Vi planlegger dag, klokkeslett og plass. Hun svarer, helt til dagen kommer... Og da svarer hun ikke på meldinger, hun bare ser dem. Dagen etterpå, eller sent på kvelden når det er for sent, da skriver hun «ups, sovnet av» eller «oi jeg glemte det av» eller liknende. 

Jeg orker ikke spørre lenger, men synes det er skikkelig synd. Det hadde vært koselig å ta en kaffe sammen, men av en eller annen grunn trekker hun seg på dagen. 

Skal jeg bare gi opp eller finnes det en fin måte å spørre hva grunnen er? Hun sier hun har så lyst, men så skjer det bare ikke. 

Anonymkode: d0b38...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette har skjedd ofte synes jeg du kan spørre, på en fin måte, hvorfor dette gjentar seg gang etter gang.

Anonymkode: e441b...7e6

• Liker 2
Skrevet

Hun har nok angst. 

Anonymkode: eaadf...257

• Liker 6
Skrevet

Kanskje hun har veldig lyst, men f.eks har angst for å reise ut. Jeg har selv angst og har veldig lyst til å gjøre alt jeg greide før jeg fikk angst, og nå kan den minste ting være problematisk. 

Spør henne hva som er greia 🙂 

Anonymkode: bfda8...b56

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har nok angst. 

Anonymkode: eaadf...257

Jeg tenkte det samme. Hun har angst eller sliter voldsomt med ett eller annet. 

Anonymkode: 4008e...832

• Liker 1
Skrevet

Hadde kuttet ut denne venninnen. Skikkelig respektløst av henne å sløse bort tiden din med å bryte avtaler på denne måten. Minste hun kunne gjort er å kommet på en unnskyldning og avlyst tidligere på dagen dere skulle møtes sånn at du kunne brukt tiden din på noe annet

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville spurt henne hvorfor hun gjør det. Når det skjer hver gang, du ser at hun har sett meldingen og kommer med en dårlig unnskyldning så er det et eller annet som ikke stemmer. Hun må vel forstå at du ser at hun har sett meldingen og at det å komme med dårlige unnskyldninger hver gang ikke kommer til å lønne seg i lengden.

Hvis hun har angst, jeg vet ikke, så kan hun heller si fra om at angsten ble for sterk og avlyse enn å holde på slik, men hun må utfordre seg selv om hun har angst. Det kan kanskje være lettere hvis du vet om det.

Om hun ikke ønsker å prate om det eller kommer med en tåpelig forklaring så hadde jeg droppet henne.

Anonymkode: 4cf34...771

Skrevet

Det handler nok ikke om deg, men noe hos henne. Jeg har opplevd det samme med en venninne, som det viser seg har anoreksi. Hun er så opphengt i sine egne spisemønstre at hun rett og slett ikke klarer å holde avtaler, og humøret hennes kan skifte veldig fort. 

Det er jo kjipt, men samtidig ikke så mye man kan gjøre - det er grenser for hvor mange ganger man orker at planene avlyses i siste liten. Jeg har løst det med at jeg ikke lenger avtaler ting med denne venninnen eller setter av tid til henne, for da blir jeg bare skuffet. Jeg har heller sagt til henne at hun kan gi beskjed om hun plutselig føler for å ta en kaffe på kort varsel, og hvis det tilfeldigvis passer for meg, så møtes vi spontant. Om jeg skal ha en bursdagsfeiring eller lignende hjemme hos meg inviterer jeg henne også, men da har jeg uansett flere gjester og det betyr ikke så mye om hun dukker opp eller ikke.

På den måten har jeg ikke droppet henne som venn, hvilket jeg helst ville unngå når jeg vet at hun sliter - men jeg har også satt grenser for meg selv, og lar ikke en fredagskveld avhenge av henne. 

Anonymkode: 73c6f...8e8

• Liker 2
Skrevet

Tenker også angst, og kanskje noen unnvikende trekk. Har desverre gjort det samme som henne. Hva med å si til henne at du merker at det skjer, og antar at hun vet inderlig godt at det ikke er helt greit om det ikke er noe som gjør det vanskelig for henne, men at du ikke er ute etter å dømme henne på det, men faktisk heller vil hjelpe, feks med å øve seg på å si fra. At om hun avlyser, så sier hun ærlig fra hva som er grunnen, og du aksepterer det og dømmer henne ikke..?

Anonymkode: 00c5c...e70

Skrevet

Spør henne om det passer henne bedre å treffes hjemme hos henne, eller at hun kommer til deg. 

Anonymkode: a3a0e...78b

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette har skjedd ofte synes jeg du kan spørre, på en fin måte, hvorfor dette gjentar seg gang etter gang.

Anonymkode: e441b...7e6

Dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...