Gjest Bekymretvenn Skrevet 9. april 2005 #1 Skrevet 9. april 2005 En venninne av meg har hatt bulimi i seks år. Hvilke permanente skader kan hun ha påført seg?
Gjest Madeline Skrevet 9. april 2005 #2 Skrevet 9. april 2005 Jeg vil tro at hun har skader på tennene pga. magesyren. Bortsett fra det vet jeg ikke så mye om bulemi.
Cyndi Skrevet 9. april 2005 #3 Skrevet 9. april 2005 Av å spy så mye som man gjør når man har bulimi, så påfører man seg masse sår i spiserøret, og lukkemuskelen blir ødelagt. man blir da plaget med mye sure oppstøt etc. og man må opereres.
Gjest ex-bulimiker Skrevet 9. april 2005 #4 Skrevet 9. april 2005 Man kan få mange forskjellige typer problemer etter å ha slitt med bulimi i mange år. Tann-skader er vel kanskje det vanligste. Ellers kan man jo ha risikert å ha ødelagt fordøyelsen fullstendig.Man kan også få hjerteproblemer faktisk.. På den andre siden kan man jo være heldig. Jeg slet med bulimi i over 8 år før jeg bestemte meg for å søke hjelp og jeg er nå ganske så frisk igjen. Jeg var livredd før mitt første tannlege-besøk, men alt så faktisk bra ut. Jeg har hatt litt vitaminmangel osv, men det har rettet seg etter jeg har spist normalt en stund. Nå som jeg vet hvor redd jeg var for at noe skulle ha gått virkelig galt, har jeg hvert fall bestemt meg for å aldri havnet i det uføret som bulimi er igjen! Håper det går bra med venninnen din også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå