AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har tre barn. 12, 13 og 15 år. Lørdagskveld. De sitter på hvert sitt rom når vi er ferdig med å spise. En hører på musikk, en ser på YouTube og en hører på musikk. Jeg har foreslått å se noe på TV sammen, spilt brettspill eller lage snøskulptur. Ingen har lyst, de lever hvert sitt liv. Føler meg som en dårlig mor. Får ikke til å samle familien, føler alle sitter sammen på lørdagskveldene og hygger seg. Er dette normalt? Anonymkode: e4ffc...134
TheGirlWhoWaited Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg har tre barn. 12, 13 og 15 år. Lørdagskveld. De sitter på hvert sitt rom når vi er ferdig med å spise. En hører på musikk, en ser på YouTube og en hører på musikk. Jeg har foreslått å se noe på TV sammen, spilt brettspill eller lage snøskulptur. Ingen har lyst, de lever hvert sitt liv. Føler meg som en dårlig mor. Får ikke til å samle familien, føler alle sitter sammen på lørdagskveldene og hygger seg. Er dette normalt? Anonymkode: e4ffc...134 Ja, det er dette er normalt når man har tenåringer. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 Ja, helt normalt, Husker du ikke selv når du var tenåring ? Anonymkode: 4219a...21b 2
Ulrikke Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 13-åringen her i huset ser innimellom på noe på tv sammen med oss, og kan også spille et spill - men som regel er hun på rommet sitt ja! Helt normalt, de tre som er eldre var også sånn! 1
Måbarefåsiat... Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 Min 13-åring vil ikke engang spise med oss, det er piiiinlig. Du er ikke dårlig mor, de er ikke dårlige barn, de er tenåringer. 1
absinthia Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Det høres veldig vanlig ut, men prøv å begrens tilgangen deres til wifien på bestemte tidspunkter. Det er bare å gå på ruterinnstillingene, finne enhetene deres og stille inn at de f.eks ikke har tilgang mellom visse klokkeslett. Det er mulig det blir tilløp til verdenskrig av denne revolusjonen, men slik jeg kjenner de fleste tenåringer, gir den seg, når de har fått opplevd det noen ganger. Det kan hjelpe. Det er sunt å gjøre hyggelige ting sammen som familie også. Vi hadde våre lørdagsrutiner da mine eldste var tenåringer og nå som jeg har tredje tenåring, pleier vi forresten ofte å finne oss en film sammen, selv om han sitter mye på rommet. Endret 2. februar 2019 av absinthia 3
Duftavsommerregn Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: eg har tre barn. 12, 13 og 15 år. Lørdagskveld. De sitter på hvert sitt rom når vi er ferdig med å spise. En hører på musikk, en ser på YouTube og en hører på musikk. Jeg har foreslått å se noe på TV sammen, spilt brettspill eller lage snøskulptur. Ingen har lyst, de lever hvert sitt liv. Føler meg som en dårlig mor. Får ikke til å samle familien, føler alle sitter sammen på lørdagskveldene og hygger seg. Er dette normalt? Det er helt normalt og har alltid vært slik. Så enkelte dager og kvelder kan man gjøre som du sier, når det faller seg naturlig. Ellers blir det bare press og dårlig stemning. Det er slik det alltid har vært. Når jeg var ung trakk jeg meg ofte tilbake til gutterommet der jeg levde mitt eget liv, leste Sølvpilen og andre bøker! Slippe unna de andre i familien som bare var stress og mas. Enkelte dager samlet vi oss rundt tv og spill, men det var fort å gå lei av hverandre. Idag leser man ikke masse bøker og blader, de er på nettet med andre venner eller spiller. Omtrent akkurat det samme egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Tusen takk for svar, nå ble jeg lettet og straks i bedre humør. 🌷 De klarer seg bra på skolen, og er aktiv på hver sin friidrett. Vi var mer samlet i gårkveld rundt «Voice», men i kveld har det altså vært helt spredd. Da skal jeg forsøke og slappe av mer neste lørdag de velger å sitte på rommet sitt. Hadde ikke selv en normal barndom og ungdomstid av ulike årsaker, så usikker på hva som er normalt. Igjen, tusen takk for svar! 😊 Anonymkode: e4ffc...134 2
FactsOverFeelings Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 Er det slik at foreldre automatisk glemmer hvordan det var å være barn/tenåring når de får barn?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 14 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Er det slik at foreldre automatisk glemmer hvordan det var å være barn/tenåring når de får barn? Leste du ikke TS sitt innlegg? 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke selv en normal barndom og ungdomstid av ulike årsaker, så usikker på hva som er normalt. Anonymkode: e4ffc...134 Anonymkode: 2d465...6b8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #11 Skrevet 2. februar 2019 Kan du ikke bare nyte å være overflødig? Herregud så deilig! Anonymkode: 314ad...1d6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #12 Skrevet 2. februar 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tre barn. 12, 13 og 15 år. Lørdagskveld. De sitter på hvert sitt rom når vi er ferdig med å spise. En hører på musikk, en ser på YouTube og en hører på musikk. Jeg har foreslått å se noe på TV sammen, spilt brettspill eller lage snøskulptur. Ingen har lyst, de lever hvert sitt liv. Føler meg som en dårlig mor. Får ikke til å samle familien, føler alle sitter sammen på lørdagskveldene og hygger seg. Er dette normalt? Anonymkode: e4ffc...134 Dette er helt normalt. De fleste 13 åringer+ + vil heller sitte på rommet å chatte med venner, se på youtube, høre på musikk og se på netflix.. jeg var sånn selv. Kunne av og til se en film eller tv med foreldrene mine en fredagskveld, men etter et par timer ville jeg bare sitte på rommet mitt og gjøre min egen greie. Ikke bekymre deg, og du er i hvert fall ikke en dårlig mor! Et lite tips for å få alle til å sosialisere seg sammen er å dra på restaurant fredags ettermiddag feks.. det funka som regel på broren min og meg.. så lenge vi fikk bestemme hvor vi skulle spise ikke at man kan gjøre dette hver eneste helg selvsagt.. Anonymkode: c33a8...13e 1
Tibbie Skrevet 2. februar 2019 #13 Skrevet 2. februar 2019 Mine søsken og jeg var også sånn. Vi hadde hvert vårt liv på hvert vårt soverom. Broderen spilte dataspill, søstra mi så på filmer og jeg var opphengt i Youtube og blogging. Foreldrene så oss ikke fra vi var sånn 12 år til vi flyttet hjemmefra Her foretrekker 10-åringen å ligge på rommet for å se på Youtube og Netflix over å henge med oss på kveldene. Helt greit egentlig. Da får vi se på hva vi vil 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #14 Skrevet 2. februar 2019 Det er det samme her. Men, i kveld har faktisk vi vært på rommet til fjortenåringen å spilt VR sammen med han. Merkelig nok slapp han oss inn 😅 Anonymkode: 4483c...cf6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #15 Skrevet 2. februar 2019 Helt normalt. Vi har 2 jenter på 15 og 19 år. Hun på 19 år har alltid likt og sitte i stua sammen med oss men hun på 15 er kun på rommet. Så sant hun ikke er på trening som foregår 4 ganger i uka så er hun på rommet. Titter ut av hula si når sulten melder seg😂 Anonymkode: 98cf4...2e4 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #16 Skrevet 2. februar 2019 Har lurt på det samme, så denne tråden beroliget meg litt også 😅 Anonymkode: 61556...858 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #17 Skrevet 2. februar 2019 Her har vi en god blanding med 14 åringen. Hun er ofte hos venninner på filmkveld fre eller lør. Eller så har hun besøk av venninner i kjellerstuen(Da ser vi ingenting til de) eller så sitter hun på rommet sitt å ser på film eller så sitter hun i stua sammen med oss. Det er hvertfall veldig hyggelig 😊 Selv om hun av til er mer opptatt av tlf enn oss 😂 Det er nok helt normalt å trekke seg tilbake på rommet som tenåring. Jeg gjorde det samme selv da jeg var på den alderen. Anonymkode: 99821...1ca
Lycka Skrevet 3. februar 2019 #18 Skrevet 3. februar 2019 Jepp, sånn er det her også. Jeg er streng på at middager skal spises sammen da jeg synes det er greit å ha et felles samlingspunkt hver dag. Ellers får de være i fred i sine respektive huler.
Gjest BearMama Skrevet 3. februar 2019 #19 Skrevet 3. februar 2019 Helt normal. Du er ikke dårlig mor, men barna synes du er lame nå🙈😅 Går over 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå