AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Del Skrevet 2. februar 2019 Ja, som tittelen sier. Pleier det å være regler om dette? Det bør vel være min eiendom, da jeg eier leiligheten? Samtidig regner jeg ikke med at hver leilighet kan male sin andel av husveggen heller😄 Veggene på balkongen (for å beskytte mot innsyn, tror jeg?) er alle i samme farge, og synes fra utsiden. Noen som vil synse litt? Anonymkode: 636ea...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Del Skrevet 2. februar 2019 Det finnes forskjellige regler. Best å spørre styret der du bor. Anonymkode: 1311c...7dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 2. februar 2019 #3 Del Skrevet 2. februar 2019 Dette må du spørre borettslaget om. Der vi bodde før var det ikke lov, og dersom man ønsket å male hadde man en eller to farger å velge mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. februar 2019 #4 Del Skrevet 2. februar 2019 Du har sikkert lov til å male den men sikkert ikke i akkurat den fargen du vil. Du må spørre styret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Del Skrevet 2. februar 2019 Du eier ikke en leilighet i et borettslag. Anonymkode: b042c...8a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Del Skrevet 2. februar 2019 I utgangspunktet skal fasaden ha et harmonisk preg. Det får den ikke hvis du maler din veranda sjokkrosa, mens de andre er grågrønne (for eksempel). Men jeg tipper du vil få en og to og tre påpakninger før det blir alvorlig. Så hvis det er bare for å ha en sommer, kan det gå i orden likevel (med et par påpakninger). Anonymkode: d2185...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #7 Del Skrevet 3. februar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, som tittelen sier. Pleier det å være regler om dette? Det bør vel være min eiendom, da jeg eier leiligheten? Samtidig regner jeg ikke med at hver leilighet kan male sin andel av husveggen heller😄 Veggene på balkongen (for å beskytte mot innsyn, tror jeg?) er alle i samme farge, og synes fra utsiden. Noen som vil synse litt? Anonymkode: 636ea...227 Vanligvis bestemmer styret over yttervegger, da ytre vedlikehold tilfallet styrets ansvar. Skal du male, så må du male i nøyaktig samme farge og med samme maling som det er gjort tidligere. Ellers er rette stedet å stille spørsmålet til styret i ditt brl. Og maling i minusgrader er ikke å anbefale. Anonymkode: 414b5...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Del Skrevet 3. februar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du eier ikke en leilighet i et borettslag. Anonymkode: b042c...8a3 Dette. Anonymkode: a0b0e...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #9 Del Skrevet 3. februar 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Du eier ikke en leilighet i et borettslag. Anonymkode: b042c...8a3 Jo da, om du er andelseier, eier du en andel i borettslaget. Nærmere bestemt leiligheten du har kjøpt, pluss din del av fellesarealene. Anonymkode: d2185...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 4. februar 2019 #10 Del Skrevet 4. februar 2019 En har som regel lov å male veggene på verandaen sin, det er en del av vedlikeholdet av leiligheten. Men fargen må gjerne være lik den som de andre leilighetene har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #11 Del Skrevet 4. februar 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo da, om du er andelseier, eier du en andel i borettslaget. Nærmere bestemt leiligheten du har kjøpt, pluss din del av fellesarealene. Anonymkode: d2185...95b Nåja... https://no.wikipedia.org/wiki/Borettslag Anonymkode: 99571...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #12 Del Skrevet 4. februar 2019 På 2.2.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev: Du eier ikke en leilighet i et borettslag. Anonymkode: b042c...8a3 Jo det gjør man. Anonymkode: 2e863...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #13 Del Skrevet 4. februar 2019 Du kan ikke gjøre som du vil på verandaen angående maling når det er borettslagsleilighet i blokk hvertfall. Det må være godjent farge. Det har mye med det estetiske også. Hos oss etter oppgradering så var det noen som prøvde seg men vi har det i reglementet at skal man male er det kun hvitt eller eggeskall farge man kan bruke. Før var det hummer og kanari mildt sagt. Lilla, grønt osv. Det så ikke ut. Anonymkode: 3fab9...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #14 Del Skrevet 4. februar 2019 Tviler sterkt på du kan gjøre som du vil med det, ettersom du endrer på fasaden til bygget. Anonymkode: 76ec1...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå