AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Hvorfor er det da ingen som betaler for å jobbe? Anonymkode: 81f13...a91
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 De fleste synes vel at jobb er et fint bytte mot penger. Det er mye jeg kunne brukt tiden på som sikkert hadde vært enda bedre enn å jobbe, men alt i alt føles det bra å bidra i samfunnet, jeg møter folk og får utviklet meg på jobb. I tillegg får jeg betalt. Men hvorvidt man synes det er flott å jobbe eller ikke... Folk må jo jobbe. Hvis alle bare skal la være fordi det er artigere å gjøre andre ting, så går jo landet under til slutt. Noen kan ikke jobbe, men vi som kan, vi må som regel ut å bidra. Med mindre vi har noen til å forsørge oss da. Det er jo ikke så viktig om det er MORSOMST å ha jobb eller ikke ha det - de fleste av oss har ikke noe valg. Anonymkode: 69fd9...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 ...... Alle MÅ jobbe for å tjene penger.... Hvis man i tillegg jobber med noe man trives med, så er det å jobbe en lek for de fleste. Har man i tillegg god trivsel blant kolleger, enda bedre! Jeg gleder meg til jobb hver dag, fordi jeg elsker rutineoppgavene mine på jobb, samt har mange gode og morsomme kolleger. Har masse vondter dessverre da jeg har 2 sykdommer, men er så glad i jobben min, at de skal tvangsbære meg ut før jeg går hjemme å slenger/råtner! Har vært hjemme i noen perioder, men da får smertene dessverre altfor mye fokus, og jeg fungerer ikke til noe. Men å betale for å jobbe? Du forstår nok at de fleste MÅ jobbe for å betale regninger?? Hvordan skal folk flest ha hus og heim, hvis de skal betale for å jobbe?? Anonymkode: 2085a...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste synes vel at jobb er et fint bytte mot penger. Det er mye jeg kunne brukt tiden på som sikkert hadde vært enda bedre enn å jobbe, men alt i alt føles det bra å bidra i samfunnet, jeg møter folk og får utviklet meg på jobb. I tillegg får jeg betalt. Men hvorvidt man synes det er flott å jobbe eller ikke... Folk må jo jobbe. Hvis alle bare skal la være fordi det er artigere å gjøre andre ting, så går jo landet under til slutt. Noen kan ikke jobbe, men vi som kan, vi må som regel ut å bidra. Med mindre vi har noen til å forsørge oss da. Det er jo ikke så viktig om det er MORSOMST å ha jobb eller ikke ha det - de fleste av oss har ikke noe valg. Anonymkode: 69fd9...d0e Også dette Anonymkode: 2085a...1a4
absinthia Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 Fordi man trenger penger, samtidig som man trenger noe meningsfylt å gjøre og sosial omgang med andre. Dessverre får man ikke oppfylt disse samtidig, mens man er hjemme og finner på meningsfylte aktiviteter på egenhånd. Jeg kunne lett ha vært hjemme på dagtid og jobbet mye med oppussing, hagearbeid, dyrket grønnsaker, laget klær, måkt snø, hugget ved i skogen, fisket osv.. men det jeg sparer inn på å gjøre alt dette selv, er overhodet ikke i nærheten av det jeg har til overs når jeg jobber utenfor hjemmet. Det blir også lite sosialisering med andre voksne på denne måten. Folk betaler jo gjerne i dyre dommer for å fylle dagene med litt aktiviteter som de interesserer seg for. Undertegnede har betalt både ridesentre, hagesentre og byggesjapper for å kunne utføre aktiviteter og arbeid i egen hage, så på en måte så betaler man jo gjerne for arbeid. I tillegg kjøper jeg klær som egner seg på jobb, har transportutgifter, SFO og barnehageplass, så jeg vil vel si at jeg betaler for å få lov til å jobbe utenfor hjemmet også. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det da ingen som betaler for å jobbe? Anonymkode: 81f13...a91 Alle som jobber betaler av tiden sin. De som har jobber de syns er helt fantastiske betaler mer enn de som har jobber de hater. Anonymkode: 187f2...675 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det da ingen som betaler for å jobbe? Anonymkode: 81f13...a91 Hvor skal man få de pengene fra? Anonymkode: 0a322...c08
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Man betaler med tiden sin og får penger i bytte... Anonymkode: 1c544...37b 1
Turin Skrevet 3. februar 2019 #9 Skrevet 3. februar 2019 Noen "betaler" i den forstand at de velger jobber de trives i med lavere lønn, fremfor jobber der de får bedre betalt hvor de mistrives. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå