Gå til innhold

Snart 4 åring er sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår snart 4 åring har vert veldig sint på meg (mamma)  de siste dagene. Han veksler mellom å slå og å så ville klemme meg så han nok blandede følelser. Jeg er gravid, så tenker det kan ha noe med det å gjør. 

Noen med erfaringer?

Anonymkode: 693f6...5fd

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Det er frustrasjon og følelser han ikke klarer å kommunisere. 

Har dere pratet med han mye om babyen? Forberedt han og si at et nytt barn ikke erstatter han. At han blir veldig viktig i babyen sitt liv som storebror som kan lære lillebror/søster alt mulig? 

Skrevet

En 4åring skal ikke slå. Da knipser du han i tinningen tilbake. 

Anonymkode: f2add...766

Gjest BearMama
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

🙄

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Han er nok frustrert og fortvilt uten at han klarer å kommunisere det med ord. Å bli storebror er stort, men også et steg å ta som inneholder masse følelser. 

Skrevet
5 timer siden, BearMama skrev:

Det er frustrasjon og følelser han ikke klarer å kommunisere. 

Har dere pratet med han mye om babyen? Forberedt han og si at et nytt barn ikke erstatter han. At han blir veldig viktig i babyen sitt liv som storebror som kan lære lillebror/søster alt mulig? 

Ja, vi snakker mye om det og han får delta i forberedelsen. Han forteller om alt han skal hjelpe til med og det er for det meste stor stas, kysser og klemmer på magen. 

Har prøvd å spør han om han blir lei seg for at jeg ikke kan være med på alt  (formen er elendig..) og da svarer han ja. Så tenker det kan ha med det også å gjøre. Og som dere sier ifht. Redsel for å bli erststtet. Jeg forteller hsn hver dag at jeg elsker han og han kommer til å bli en gid storebror.

Det er nok mye å fordøye for en liten kropp..

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal knipse deg jeg.. 🙄

2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Han er nok frustrert og fortvilt uten at han klarer å kommunisere det med ord. Å bli storebror er stort, men også et steg å ta som inneholder masse følelser. 

Du har nok helt rett i det. Vet bare ikke helt hva vi kan gjøre annerledes..

Anonymkode: 693f6...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...