AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Hei Jeg har kjøpt en ring fra finn, men glemte å sjekke ringstr. Den er altfor liten, jeg krever å få tilbake pengene. Men selger sier nei,at det er min feil å ikke sjekke str,som står i annonse beskrivelsen.. dessuten har selger dekket gorsikret sending på 430kr. Hvordan går jeg frem for å få tilbake pengene? Det er snakk om 5000kr. Alt som står om ringen stemmer, bare str som jeg glemte å sjekke.. Anonymkode: bb11c...7c9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Hvorfor tror du at du har rett til å få pengene tilbake? Anonymkode: 12515...785 19
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 For private bruktkjøp kan du bare reklamere, ikke angre. Det må være noe feil med varen med andre ord. Du får bare forsøke å selge den videre. Anonymkode: a9daa...d81 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 Du har selvsagt ikke rett til å få pengene tilbake ved privatsalg så lenge varen er som beskrevet. At du ikke sjekket størrelsen er helt og holdent din egen feil. Du får forsøke å videreselge den selv. Anonymkode: 20c6d...db3 13
Forundret.. Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har kjøpt en ring fra finn, men glemte å sjekke ringstr. Den er altfor liten, jeg krever å få tilbake pengene. Men selger sier nei,at det er min feil å ikke sjekke str,som står i annonse beskrivelsen.. dessuten har selger dekket gorsikret sending på 430kr. Hvordan går jeg frem for å få tilbake pengene? Det er snakk om 5000kr. Alt som står om ringen stemmer, bare str som jeg glemte å sjekke.. Anonymkode: bb11c...7c9 Som du sier så glemte du å sjekke str, noe du bare kan skylde på deg selv for. Skulle du få returnere den så må du da betale alle kostnader selger har hatt i forbindelse med å selge den til deg slik at selger ikke har tapt noe. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Du kjøpte fra en privatperson? Ringen er akkurat som beskrevet. Salgsannonsen oppgir ringens størrelse. Du vil returnere ringen fordi du glemte å sjekke størrelsen. Korrekt? Anonymkode: 57d6f...9e5 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Ja... Vet det høres dumt ut, men kan jo ikke gå med den da den ikke passer noen av fingrene.. Ts Anonymkode: bb11c...7c9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Du har ikke angrerett på privatkjøp. Du får prøve å selge den videre Anonymkode: b918e...6c8 2
Million Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja... Vet det høres dumt ut, men kan jo ikke gå med den da den ikke passer noen av fingrene.. Ts Anonymkode: bb11c...7c9 Det koster riktignok penger, men du KAN ta ringen til gullsmed og utvide den slik at den passer deg. De må vel legge til mer gull på et lite stykke så den passer, men det er fullt mulig å gjøre det, og det vil ikke synes. 4
mintgrønn Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kjøpte fra en privatperson? Ringen er akkurat som beskrevet. Salgsannonsen oppgir ringens størrelse. Du vil returnere ringen fordi du glemte å sjekke størrelsen. Korrekt? Anonymkode: 57d6f...9e5 Hva er vitsen med å gjenta akkurat det som står i HI? Til ts: du kan prøve å selge den videre sjøl. Endret 2. februar 2019 av mintgrønn 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #11 Skrevet 2. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja... Vet det høres dumt ut, men kan jo ikke gå med den da den ikke passer noen av fingrene.. Ts Anonymkode: bb11c...7c9 Og det er ditt problem, ikke selgers. Anonymkode: 2209b...eb9 6
Forundret.. Skrevet 2. februar 2019 #12 Skrevet 2. februar 2019 De fleste gullsmeder kan ta ut ringen mot betaling.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #13 Skrevet 2. februar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja... Vet det høres dumt ut, men kan jo ikke gå med den da den ikke passer noen av fingrene.. Ts Anonymkode: bb11c...7c9 Da må du forsøke å selge ringen videre. Jeg antar det er en lettsolgt ring i en kurrant størrelse? Anonymkode: 57d6f...9e5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #14 Skrevet 2. februar 2019 Dette er ditt eget problem. Du har da ikke noen «returrett» på ting kjøpt fra privatperson. Det må være feil det ikke er opplyst om før du har noen sak, å her er det DU som har tabbet deg ut. Gå til en gullsmed å hør om den kan justeres. Anonymkode: 1c867...0ef 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #15 Skrevet 2. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har kjøpt en ring fra finn, men glemte å sjekke ringstr. Den er altfor liten, jeg krever å få tilbake pengene. Men selger sier nei,at det er min feil å ikke sjekke str,som står i annonse beskrivelsen.. dessuten har selger dekket gorsikret sending på 430kr. Hvordan går jeg frem for å få tilbake pengene? Det er snakk om 5000kr. Alt som står om ringen stemmer, bare str som jeg glemte å sjekke.. Anonymkode: bb11c...7c9 Du har ingen rettigheter for retur når du selv ikke har undersøkt opplysningene i anmonsen. Hadde selger ikke opplyst noe om størrelsen og du ikke hadde spurt, eller selger ikke hadde gitt riktige opplysninger hadde saken stilt seg annerledes. Er ringen i gull, så gå til en gullsmed og få ringen tilpaswet din fingerstørrelse, så enkelt er det. Anonymkode: ee23c...bbc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå