Gå til innhold

Reise til hvor i Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Tyrkia i sommer og jeg blir en langhelg i Istanbul. Etter det så har jeg en uke til jeg mest sannsynlig kan tilbringe i Tyrkia. Jeg reiser sammen med noen, også noen som er lokal så slipper å tenke på språkproblemer. Jeg kunne tenkt meg både litt strand og bading(jeg har ikke vært på en skikkelig fin strand), og litt historie/sightseeing/kultur. Museum o.l. er ikke helt noe for meg, men naturformasjoner og opplevelser er supert:) Noen jeg kjenner foreslo en kjent plass man drar med varmluftsballong men det var litt vel nært grensen til Syria så helst ikke😅

Forslag så jeg har noe å starte med?:)

Anonymkode: 80e29...733

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kemer, Bodrum, Marmaris, Side og Alanya er jo alle flotte badesteder. I Alanya er det mest liv, Bodrum og Kemer litt roliger, Side er min favoritt av disse stedene. 

Skrevet

Om sommeren er Tyrkia perfekt som ferieland om du tenker bading. Både mot Svartehavet, og spesielt mot middelhavet. Min favoritt er Side i Tyrkia, altså mot middelhavet. Fantastiske strender og perfekt for en badeferie. Liker ikke styret i Tyrkia nå, og har skygget litt unna på grunn av det. Men hele kyststripen mot middelhavet er meget bra!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, morhjertegod skrev:

Kemer, Bodrum, Marmaris, Side og Alanya er jo alle flotte badesteder. I Alanya er det mest liv, Bodrum og Kemer litt roliger, Side er min favoritt av disse stedene. 

Ja Side :) En flott by med herlige strender! En by med masse historie også. Men bading er helt perfekt. Ekstreme temperaturer i  juli og august, men jeg bare digger det. Ligger ikke i solen, men under en parasoll og bader mye når jeg er der. Blir mindre av det siste årene på grunn av styret i Tyrkia. Men husk en ting da! Pruting er et must når man handler. Aldri kjøpe en vare uten at det er halve prisen av det selger forlanger. Da ber du om å bli lurt :) 

• Liker 1
Skrevet

Tre stykker som stemmer for Side:D Det ser veldig flott ut i alle fall på bildene jeg finner. Men hverken jeg eller reisefølget er veldig glad i veldig "turistifiserte" steder(likte meg ikke så godt hverken i roma eller london pga. dette), og for min del blir det ikke så mye til eventyr om jeg drar på slike steder. Om det gir mening:P Det er derfor jeg kjenner at steder som Kos og Alanya gir meg litt reservasjoner, hører jo bare om festing og drikking:\ Hvordan er det på disse stedene mtp. dette?

Er det noen av dere som har reist til Pamukkale fra en av disse stedene? Er det mulig å ta en dagstur?:) Noe som er must å se eller gjøre på noen av disse stedene?:) 

Skrevet
2 hours ago, reiseglad said:

Har vært i Pamukkale, med buss fra Alanya på dagstur. Det er noen år siden, men husker det var en veldig lang dag. Du bør gjerne ha en overnatting på din vei opp dit. Spennende og annerledes opplevelse det stedet. 

Har aldri vært her, men Kappadokia ville jeg prøvd:

https://www.tui.no/feriereiser/tyrkia/antalyakysten/innsidertipset/luftballonger-over-kappadokia/ 

Hvor lang tid tok det tur retur tror du? Er det mulig å overnatte noe sted i nærheten av Pamukkale?:) Er vant med lange dager, men det kommer selvsagt an på.
Kappadokia ligner på et annet sted jeg hørte om og som jeg nevnte i HI, men som jeg syntes var for nært Syria. Dette er jo lengre nord:) Kunne absolutt tenkt meg en tur oppi en ballong:D Men mine lokale venner er skeptiske til sikkerheten, de er egentlig mest bekymret for det ut av oss:P

Skrevet

Jeh vil anbefale Bodrum.  Der er det mest tyrkiske turister.  Bodrum regnes som Tyrkias St.Tropez og svært populært blant velstående tyrkere.  

Har reist til Pamukkale fra Bodrum en gang for mange år siden.  Reiste fra Bodrum tidlig på morgenen og kom tilbake sent på kvelden.  Husker det var en lang men fin tur.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...