Gå til innhold

Hund med på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!!

Jeg får en liten chihuahua før jul og den vil da bli med på juleferie til norge.

Hun vil være over 3 mnd, så det er greitt, alle vaksiner vil hun ha, microchip og pass også..

Noen som vet hvor jeg finner retningslinjer for hva mer som skal til for at det er lov å ta hunder med inn i landet (på ferie, ikke import, men kanskje gjelder samme reglene?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden min er rabisvaksinert..med det programmet følger et pass for hunden. Rabisvaksineringen må gjentas en gang i året... går det over ett år må man gjenta dansen med innsending av blodprøver. Jeg ville tatt kontakt med vetrinær så raskt som over hodet mulig. Men jeg tror du skal slite med å få med deg hunden til norge uten karantene.... enten det ..ellers så går det akkurat. Er noen vaksiner og prøver som skal sendes hit og dit... nå snakker jeg bare ut ifra vetrinær.. og hva vi er blitt fortalt av vet. sikkert lurt å sjekke linken over.

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hunden må være rabievaksinert. Det skal gå 120 dager fra den er vaksinert før den kan bli testet for å se om den har klart å bygge opp det den trenger i kroppen for å hanskes med en evt. smitte.

I Norge tar det ca 3 uker fra man tar blodprøven (etter 120 dager) til man får svar om hunden er vaksinert vellykket.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...