Gjest Madelei Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Frøs ned kjøttdeig forrige uke rett etter jeg kjøpte den. Tok den i kjøleskapet for to dager siden og tenkte å lage kjøttkaker av det i dag. Er dette trygt mtp bakterier?
Minya Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Lukt på den, du merker med én gang om den er sur. Lukter den greit, kan du smake på den (ja, rå) og da kjenner du med én gang om den er emmen i smaken. Men generelt sett så går det helt fint å bruke den til kjøttkaker i dag, siden den har vært fryst siden du kjøpte den, og den bare har stått i kjøleskapet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 3 minutter siden, Madelei skrev: Frøs ned kjøttdeig forrige uke rett etter jeg kjøpte den. Tok den i kjøleskapet for to dager siden og tenkte å lage kjøttkaker av det i dag. Er dette trygt mtp bakterier? Ingen problem. Det første døgnet i kjøleskapet bruker den på å tine, og pakken har vel også vært uåpnet. Anonymkode: 0f8df...2ff
Million Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 Hvor mange dagers holdbarhet sto det at den hadde i kjøleskap før du frøys den ned da? Var det 5 dager igjen f.eks, så tåler den fint to dager i kjøleskap. Men var det 0 dager igjen, at den gikk ut samme dag som du frøys den, så er den jo to dager på "overtid" alt og forbi holdbarheten på tint kjøtt.
Midgard Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 Jeg ville IKKE smake på den. I kjøleskap bruker den sikker et døgn på å tine. Så har du et døgt ved 4grader. Om kjøttdeigen var i god form da den ble lagt i fryseren er den sannsynligvis god fortsatt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå