Gå til innhold

Hvor mye koster IVF dersom man må gjøre det privat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg går på Fertilitetssenteret, kontrakten jeg signerte gjelder inntil fylte 38 år.

Jeg betalte ca 62.500 (?) for 3 forsøk, ikke inkludert medisiner. Jeg regner med, dersom forsøkene går som normalt forventet - at vi bruker 100.000 kroner. Kanskje i underkant.

Jeg har hatt litt ekstra undersøkelser på eget initiativ for å sjekke cyster osv - det er ikke inkludert i pakkepris. 

Den prisen blir 3 forsøk for prisen av 2 (og så vil man jo spare medisinutgifter om man lykkes før 3.forsøk). Jeg betaler ingenting i reise/hotellutgifter eller ulønnet ferie fra jobb ifbm reise. 

Anonymkode: 5094b...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 5 forsøk i det offentlige; 1 forsøk avbrutt før uttak, 1 forsøk avbrutt etter uttak og de 3 andre forsøkene ble fullført men med dårlig resultat. Vi bestemte oss da for å forsøke privat, de aller fleste klinikkene ligger på samme pris, en pris på mellom 35 000 - 40 000 + medisiner, reise og eventuelt opphold. Vi bestemte oss for Maigaard i Danmark, da de har lengre erfaring, bedre resultat og har mulighet til for eksempel assisted hatching av egg. 

Vi har betalt 35 000 (inkludert ICSi + assisted hatching) + medisiner, reise og opphold. Har hatt god oppfølging med privat gynekolog her i Norge og betaler ingenting for desse kontrollene. 

Fra 1 befruktet egg i Norge som var delt i 2, til 8 befruktet egg som var delt i 6 og 8 hos Maigaard. Første forsøket der ble jeg ikke gravid, da de måtte regulere litt på medisin. Andre forsøket der ble jeg gravid med hadde MA i uke 13.. Er i gang med tredje forsøk hos Maigaard nå, og anbefaler de om du vurderer privat 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.2.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Dere som svarte over her, ble resultatet barn?

Anonymkode: 63aca...577

Hadde akkurat 1. Forsøk. Er i dag 12 dpo og testen var positiv i dagtidlig, så da krysser vi fingrene🤞🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...