Gå til innhold

Sexolog med oppfordring til frustrerte menn: Slik vekker du kvinnens sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskning viser at kvinner mister sexlysten i lange parforhold. Sexolog Bianca Schmidt kommer med konkrete tips til hvordan det kan unngås.

- For at kvinner skal bli tent og få lyst på sex, må amygdala deaktiveres. Amygdala er er den delen av hjernen som aktiverer «fight-or-flight»-moduset, som slår inn når vi utsettes for fare. Den må altså slås av for å vekke sexlysten i en kvinne.

https://www.nettavisen.no/livsstil/sexolog-med-oppfordring-til-frustrerte-menn-slik-vekker-du-kvinnens-sexlyst/3423587867.html

Tror dere dette stemmer ?

Anonymkode: 1c72f...ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skader sikkert ikke å prøve

Anonymkode: 939cf...a7e

Skrevet

Det hadde garantert virket på meg om mannen hadde tatt ansvar for mer av det daglige, ihvertfall. 

Anonymkode: 54480...823

• Liker 3
Skrevet

Delvis. Tipset om å ta mer ansvar i hjemmet synes jeg blir litt klissete og enkel tolkning av forskningen. Tenker at akkurat denne effekten kan oppnås på mange andre måter enn å rydde i hjemmet. Det beste er nok å ha en personlighet som får henne til å føle seg trygg. Det er det som gjør at jeg har mer lyst med mannen min enn jeg har hatt med noen andre. At når han kommer inn i rommet så senker skuldrene mine seg og jeg blir avstresset og, ja, trygg. Uansett hva som står på i livet ellers, eller hvor rotete det er i stua. Og da kjenner jeg meg veldig godt igjen i at sexlysten kommer lett.

Anonymkode: 06a1a...010

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg VELDIG godt igjen ihvertfall 

Anonymkode: 2f207...743

Skrevet

Ja, dette har jeg lest i flere forskningsartikler!

Og jeg går i hvert fall rundt og er furt om jeg må sitte alene med alt ansvaret, og da er sjansen liten for at det blir "sexy time".

Skrevet

Man bør jo kjenne sitt publikum. Noen av oss blir faktisk mer tent, dersom fight/flight er aktivert. 

Anonymkode: dca9d...08b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok mer "mann" på dette punktet, jeg tenner lett og lenge, og det skal mye til før jeg ikke gjør det. Vet ikke om det er fordi jeg er så dypt forelska eller hva. 

Jeg blir ikke avtent av rotete stue eller ugjorte ting. Blir nok mer forelska hvis min kjære viser at han beskytter meg og forstår meg. Men jeg vil helst ha sex med ham hver dag, uansett. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man bør jo kjenne sitt publikum. Noen av oss blir faktisk mer tent, dersom fight/flight er aktivert. 

Anonymkode: dca9d...08b

Tenkte litt det samme.

Men for meg må det være i kombinasjon med en man allerede er grunnleggende trygg på. Deretter full panikk...aiaiai! :hjerter:

Anonymkode: 3ad10...762

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...