AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har rotet meg inn i en jobb der, men jeg er usikker på hvorfor. Jobber med både strategiske og rent tekniske ting. Jeg føler ganske mange ambisiøse mennesker der ute har en eller annen mening om karrierer i EY, Deloitte, KPMG eller PwC, og meningene varierer mye. Noen sier det er dritt, andre sier det er drømmejobben. Har dere noen ytringer eller argumenter dere vil dele? Er disse selskapene et godt sted å være, enten på kort sikt eller lang sikt? Hva hadde dere selv tenkt om å jobbe der? For dere som aldri har vært i en slik jobb, har dere noen forestillinger om hvordan det er å jobbe her? Anonymkode: b6230...9f7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Mitt inntrykk er at det er en god plass å være som nyutdannet (de har blant annet veldig god opplæring). Skal en derimot gjøre karriere, er det nok bedre i et mindre revisjonsselskap. Anonymkode: ceee6...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at det er en god plass å være som nyutdannet (de har blant annet veldig god opplæring). Skal en derimot gjøre karriere, er det nok bedre i et mindre revisjonsselskap. Anonymkode: ceee6...5ba Jeg jobber for øvrig ikke med revisjon, men takk for perspektivet likevel. Anonymkode: b6230...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: For dere som aldri har vært i en slik jobb, har dere noen forestillinger om hvordan det er å jobbe her Må innrømme jeg alltid har lurt på hva de jobber med der? Må jo være en haug med ansatte papirflyttere? Opplys meg gjerne. Får oftest høre det litt diffuse begrepet «konsulent» i sammenheng med nevnte selskaper.... Anonymkode: 7d511...f3a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må jo være en haug med ansatte papirflyttere? Anonymkode: 7d511...f3a Kan opplyse om at vi er papirløse, og det samme er etterhvert de fleste kundene Utover det - møte ledelsen i ulike selskap som ønsker endringer, innspill. Reise rundt og snakke med mange interessante mennesker. Få lov til å bruke kreativiteten. Måtte sette seg inn i avanserte problemstillinger. Effektivisere prosesser, se løsninger. I det hele tatt er ingen dag lik. Et fantastisk arbeidsmiljø med unge og dynamiske mennesker. En veldig god lønnsvekst. Og bestemmer man seg for å slutte er det veldig verdifullt å ha en begynnelse i en av disse selskapene på CVen. Joda, de første årene er ofte krevende, og ikke hver oppgave er like gøy. Men er det ikke slik i alle jobber, at man må lære seg basisen først? Anonymkode: d8d2b...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må innrømme jeg alltid har lurt på hva de jobber med der? Anonymkode: 7d511...f3a Alle fire av de har hovedparten av inntektene sine fra revisjon, men de driver også med strategirådgivning og IKT av ymse slag. Anonymkode: b6230...9f7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 De mest ambisiøse vil nok si at Big 4 er for dem som ikke er gode nok for MBB eller Finans. Personlig mener jeg at det er en god vei, om du ikke er helt sikker på hva du vil gjøre, men vil få mer generell "business" erfaring innen revisjon, strategi, rådgivning, o.l. Anonymkode: 3cbab...712
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 På 2.2.2019 den 18.39, AnonymBruker skrev: De mest ambisiøse vil nok si at Big 4 er for dem som ikke er gode nok for MBB eller Finans. Personlig mener jeg at det er en god vei, om du ikke er helt sikker på hva du vil gjøre, men vil få mer generell "business" erfaring innen revisjon, strategi, rådgivning, o.l. Anonymkode: 3cbab...712 Hva er mbb? Og hva mener du med finans? Anonymkode: 45d6a...510
ambisjon Skrevet 3. februar 2019 #9 Skrevet 3. februar 2019 (endret) * Endret 3. februar 2019 av ambisjon
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #10 Skrevet 3. februar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er mbb? Anonymkode: 45d6a...510 McKinsey, Bain & Company og Boston Consulting Group. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva mener du med finans? Anonymkode: 45d6a...510 DNB Markets, Pareto, Swedbank, SEB, Clarkson, Arctic, Fearnley etc. Anonymkode: b6230...9f7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 Tror nok tråden er litt troll jeg. Man ''roter seg ikke bort'' i en stilling i de selskapene der. Man må nok vite greit hva man går til for å skrive en søknad som inviterer deg til et intervju du vinner på, ja Anonymkode: e2802...18b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #12 Skrevet 4. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror nok tråden er litt troll jeg. Man ''roter seg ikke bort'' i en stilling i de selskapene der. Man må nok vite greit hva man går til for å skrive en søknad som inviterer deg til et intervju du vinner på, ja Anonymkode: e2802...18b Nei, det finnes noen ting og tang som gjør at de røsker tak i deg og sleper deg inn. Skjedde i hvert fall med meg. Anonymkode: 35b9e...320 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå