Gå til innhold

Hvor ofte ser dere barnebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ser dere barnebarna? Alle har jo så mye å styre med, så jeg synes det blir litt for sjelden. Vi sees hver annen/tredje måned. 

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Kan du ikke besøke dem? Ha dem på overnatting?

Skrevet

Min mor passer mine barn hver mandag ettermiddag da jeg har en hobby den kvelden. 

Utover det ser begge mine foreldre barna ca en gang i uka, minimum annenhver uke.

Anonymkode: ff2c7...88a

Skrevet

1-3 ganger i uka treffer vi svigers. Mine foreldre max 2 ganger i året.

Anonymkode: 5c190...5f1

Skrevet

Min samboer har barnebarn som vi ser omtrent hver 2-3 måned, vi bor nært nok til å kunne sees hver uke, men farmoren tar litt stor plass slik at vi og mormor/morfar ser de ikke så ofte som vi ønsker. 

Anonymkode: 0dbe6...e11

Skrevet

Mine foreldre treffer barna en gang i jul, bursdag x3 og kanskje et par ganger utenom det. De bor cirka 30 minutter unna. Mine svigerforeldre bor hos oss cirka 1/3 av året. 

Anonymkode: 6ece5...c51

Skrevet
1 time siden, BearMama skrev:

Kan du ikke besøke dem? Ha dem på overnatting?

Selv om de bor kun 1 time unna blir det vanskelig da foreldrene er skilt, å barnet bor hos sin mor det meste av tiden. Far og ny samboer lever et hektisk liv. Men får prøve å "knabbe" barnet en helg. 

Gjest BearMama
Skrevet
3 minutter siden, Bellaklein skrev:

Selv om de bor kun 1 time unna blir det vanskelig da foreldrene er skilt, å barnet bor hos sin mor det meste av tiden. Far og ny samboer lever et hektisk liv. Men får prøve å "knabbe" barnet en helg. 

Tenker mor setter pris på barnepass i blandt når hun så og si er alene med barnet 😊

Skrevet

Treffer svigers 1 gang i uka egentlig, noen ganger en gang annen hver uke. Litt turbulent med svigermor om dagen så det har blitt mindre. Mens mine foreldre ser vi en gang i mnd, mine foreldre er yngre og med barn i 8 klasse blant annet. Mye å følge opp der i tillegg til jobbene sine, så da blir det vanskeligere der. 

Anonymkode: f1dd6...a3c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer har barnebarn som vi ser omtrent hver 2-3 måned, vi bor nært nok til å kunne sees hver uke, men farmoren tar litt stor plass slik at vi og mormor/morfar ser de ikke så ofte som vi ønsker. 

Dette er noe jeg kunne sagt selv. På hvilken måte tar farmoren «styringen»? 

Anonymkode: 873c2...203

Skrevet

Kanskje de kunne tenkt seg mer kontakt, men ikke vil trenge seg på? Ville hørt med dem :) Mine foreldre ser barnebarna sine 1 gang i uka. Da drar vi på besøk til dem og spiser middag. Hadde det vært opp til meg, kunne vi gjerne hatt kontakt hver dag! 🙈 Godt å få hjelp når en er alene med to små og i full jobb. Jeg er sliten. Mine foreldre har 7 andre barnebarn som også vil ha oppmerksomhet, så jeg skjønner at de ikke kan bidra mer enn de gjør 

Anonymkode: 02349...548

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg kunne sagt selv. På hvilken måte tar farmoren «styringen»? 

Anonymkode: 873c2...203

Hun har et nært forhold til sønnen og han er vant med at de sees omtrent annen hver dag, om ikke hver dag. Hun er enslig og har mye fritid ledig og henter i barnehagen flere ganger i uken. Vi andre har tilbydd oss, og har forsåvidt både hentet og passet, men det blir liksom ikke plass til oss andre når farmor vil ha så mye tid.

Skrevet

Én eller kanskje to ganger i året.

Anonymkode: 3c54d...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...