AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Vurderer å reise til London alene til sommeren, og lurer på hvor det er lurt å bo. Tenker at det er praktisk om det ligger nokså sentralt, i nærheten av tuben og i nærheten av et utvalg spisesteder. Jeg er ikke kjempeinteressert i å bo nord-vest for Kensington gardens, ved Bayswater og Queensway. Budsjett har jeg ikke, men det trenger ikke være typiske «budsjetthotell». Noen som har tips til sted å bo? 😊 Anonymkode: 59a08...c95
Chiyo Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Jeg drar ofte til London alene. Jeg bor ofte i Bayswater. Det er ganske enkelt å finne fram, i nærheten av Hyde Park, og du kan ta undergrunnsbanen dit. Sist bodde jeg på London House Hotel. Jeg har også bodd ofte på Phoenix Hotel. Jeg tror London House er litt billigere for enkeltrom, og jeg syntes de var finere også. Edit: Ah... leste feil. Trodde du hadde lyst å bo i Bayswater. Endret 2. februar 2019 av Chiyo 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Chiyo skrev: Jeg drar ofte til London alene. Jeg bor ofte i Bayswater. Det er ganske enkelt å finne fram, i nærheten av Hyde Park, og du kan ta undergrunnsbanen dit. Sist bodde jeg på London House Hotel. Jeg har også bodd ofte på Phoenix Hotel. Jeg tror London House er litt billigere for enkeltrom, og jeg syntes de var finere også. Edit: Ah... leste feil. Trodde du hadde lyst å bo i Bayswater. Har bodd der noen ganger, og det er et helt ok område å bo i. Syns bare det er litt «jobb» å finne et sted å spise om man vil finne et sted med ok standard kjapt. Jeg har ikke planlagt noe langt opphold, maks 2 netter, og da vil jeg bruke mest mulig tid på opplevelser og minst mulig tid på mat, uten å fire på kvaliteten på måltidet - om du skjønner? Anonymkode: 59a08...c95
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bodd der noen ganger, og det er et helt ok område å bo i. Syns bare det er litt «jobb» å finne et sted å spise om man vil finne et sted med ok standard kjapt. Jeg har ikke planlagt noe langt opphold, maks 2 netter, og da vil jeg bruke mest mulig tid på opplevelser og minst mulig tid på mat, uten å fire på kvaliteten på måltidet - om du skjønner? Anonymkode: 59a08...c95 Du må jo ikke spise der du bor!. Er jo perfekt knutepunkt ved nevnte hotel. Du har røde linja og gule/grønne. Maten er det viktigste for min del. Anonymkode: adef2...9fc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo ikke spise der du bor!. Er jo perfekt knutepunkt ved nevnte hotel. Du har røde linja og gule/grønne. Maten er det viktigste for min del. Anonymkode: adef2...9fc Selvfølgelig ikke. Men nå ønsker jeg å kunne gå fra spisested til hotell, og når jeg er alene er det fint om jeg slipper å måtte gå langt alene på kveldstid. Anonymkode: 59a08...c95
mimmis25 Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Vært alene mange ganger, og bor alltid på St. Giles Hotel, to minutter unna Tottenham Court Road undergrunnsstasjon 2
tirben Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Jeg synes det er hyggelig i South Kensington, Earls Court og Notting Hill. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, mimmis25 skrev: Vært alene mange ganger, og bor alltid på St. Giles Hotel, to minutter unna Tottenham Court Road undergrunnsstasjon Takk for veldig konkret tips! Hva er det som gjør at du velger akkurat dette hotellet? Anonymkode: 59a08...c95
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har bodd rundt st albans litt utenfor selve london noen ganger. Ikke så trangt og er en del park områder. Jeg er veldig glad i historie og det er i grunn den eneste årsaken til at jeg har blitt med kona dit. For huff og sukk, det er et skittent og overfullt sted. Får klaus. Anonymkode: a4ed8...5dc
Cata Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for veldig konkret tips! Hva er det som gjør at du velger akkurat dette hotellet? Anonymkode: 59a08...c95 Googlet hotellet nå av ren nysgjerrighet. Det første som kom opp var flere rapporter om bedbugs på hotellet. To bare på "bedbug.net" og noen fler på Tripavisor. 5
Andromeda Skrevet 2. februar 2019 #11 Skrevet 2. februar 2019 Vi bor alltid ved Southwark 😁 veldig rolig og trygt område med en god del restauranter. Lett å komme seg til bysentrum også.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #12 Skrevet 2. februar 2019 Jeg reiser alene til London et par ganger i året og bor stort sett i Bayswater. Kan ikke forstå at du har problemer med å finne greie spisesteder der, en av grunnene til at jeg bor der er nettopp et rikt utvalg av spisesteder med kort avstand til hotellet Hvis du ikke vil ta banen på kveldstid går jo bussen også rett forbi, med forbindelse til Oxford Strees/Piccadilly i ene enden og Westfield Shoppingsenter i den andre. Har bodd et par ganger i Kensington, men syns det var mer øde å gå hjem fra spisesteder til hotellet på kvelden, så når bor jeg helst ikke der lenger. På sommeren syns jeg det er deilig å kunne spasere litt i Kensington gardens/hyde park på kvelden, spise is og se på folk. Anonymkode: 7df7c...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #13 Skrevet 2. februar 2019 Jeg bor på St.Giles, nesten alltid, uansett om jeg reiser med andre eller alene. Har aldri sett bedbugs! Jeg velger hotellet pga pris og beliggenhet. Det er i et trygt område der du ikke blir skjult på som kvinne når du går ute alene - i motsetning til Marble Arch /Edgware Road. Så er det gangavstand til det meste, og buss og t-bane rett ved. Hvis du vil på show om kvelden, og er skeptisk til å vandre gatelangs alene når du skal hjem, er det et stort teater som er i nabobygget til hotellet (Dominion Theatre tror jeg). Uansett ville jeg bodd så sentralt som mulig hvis du drar alene. Slik at du har alle muligheter rett utenfor døra Anonymkode: e0cf0...22c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #14 Skrevet 2. februar 2019 46 minutter siden, Andromeda skrev: Vi bor alltid ved Southwark 😁 veldig rolig og trygt område med en god del restauranter. Lett å komme seg til bysentrum også. Interessant! Har aldri bodd på den siden av Themsen før. Skal sjekke det ut nærmere! Ps: liker profilbildet ditt! 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiser alene til London et par ganger i året og bor stort sett i Bayswater. Kan ikke forstå at du har problemer med å finne greie spisesteder der, en av grunnene til at jeg bor der er nettopp et rikt utvalg av spisesteder med kort avstand til hotellet Hvis du ikke vil ta banen på kveldstid går jo bussen også rett forbi, med forbindelse til Oxford Strees/Piccadilly i ene enden og Westfield Shoppingsenter i den andre. Har bodd et par ganger i Kensington, men syns det var mer øde å gå hjem fra spisesteder til hotellet på kvelden, så når bor jeg helst ikke der lenger. På sommeren syns jeg det er deilig å kunne spasere litt i Kensington gardens/hyde park på kvelden, spise is og se på folk. Anonymkode: 7df7c...d1f Området er greit nok, men jeg liker meg ikke så godt der. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hva det er. Vi har bodd der noen ganger, og stort sett vært nokså skuffet over både hoteller og området rundt. De siste gangene har vi valgt å legge litt ekstra i hotell for å få bedre standard. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på St.Giles, nesten alltid, uansett om jeg reiser med andre eller alene. Har aldri sett bedbugs! Jeg velger hotellet pga pris og beliggenhet. Det er i et trygt område der du ikke blir skjult på som kvinne når du går ute alene - i motsetning til Marble Arch /Edgware Road. Så er det gangavstand til det meste, og buss og t-bane rett ved. Hvis du vil på show om kvelden, og er skeptisk til å vandre gatelangs alene når du skal hjem, er det et stort teater som er i nabobygget til hotellet (Dominion Theatre tror jeg). Uansett ville jeg bodd så sentralt som mulig hvis du drar alene. Slik at du har alle muligheter rett utenfor døra Anonymkode: e0cf0...22c Ja, det er det jeg er ute etter, å slippe å måtte reise for å komme til det mest grunnleggende. Jeg planlegger en, maks to netter, og da gidder jeg ikke bruke opp tiden til å farte rundt. Anonymkode: 59a08...c95
Kjetil E Skrevet 2. februar 2019 #15 Skrevet 2. februar 2019 4 timer siden, Cata skrev: Googlet hotellet nå av ren nysgjerrighet. Det første som kom opp var flere rapporter om bedbugs på hotellet. To bare på "bedbug.net" og noen fler på Tripavisor. Jeg bor så og si alltid på St. Giles, liker meg veldig godt. Forholdsvis rimelig hotell med grei standard veldig sentralt belligende. Ja rommene er små, men jeg skal jo ærlig talt ikke gjøre noe annet enn å sove der. God engelsk frokost har de og. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #16 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har bodd på hotellet som nå heter The Principal London Hotel et par ganger, den gang det het Hotel Russell, og var veldig fornøyd. Beliggenheten er super synes jeg. Gangavstand til Covent Garden og Soho, med masse liv. Både butikker, puber og restauranter. Undergrunnsstasjonen Russell Square ligger rett rundt hjørnet og betjenes av Piccadilly Line. Vurderer en Londontur i løpet av våren og vurderer å bo der igjen. Har sett enkeltrom til rundt 1800 kr/natt, noe jeg ikke synes er avskrekkende for et luksushotell. Anonymkode: 0e8ea...07c
SPOCA Skrevet 3. februar 2019 #17 Skrevet 3. februar 2019 (endret) Reiser mye alene til London, skal til London neste søndag. Har bodd et par ganger på St. Giles, men synes det er litt slitent, og jeg kjenner et par stykker som har opplevd veggedyr, så jeg holder meg unna hotellet. Jeg foretrekker Bayswater/Queensway, stort sett bor jeg på Shaftesbury Hyde Park International, men denne gangen blir det Hilton London Hyde Park, hotellet ved/over Queensway-stasjonen. Dette med mat finner jeg litt forunderlig, hvorfor sjekker du ikke ut noen alternativer for spisesteder på forhånd slik at du slipper å lete? Jeg planlegger alltid hvor jeg skal spise på forhånd, og booker gjerne bord, så slipper jeg å gå rundt og lete etter spisesteder. For meg er matopplevelsen ganske viktig når jeg er i London, i tillegg til både shopping og andre aktiviteter. Endret 3. februar 2019 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #18 Skrevet 3. februar 2019 4 timer siden, SPOCA skrev: Reiser mye alene til London, skal til London neste søndag. Har bodd et par ganger på St. Giles, men synes det er litt slitent, og jeg kjenner et par stykker som har opplevd veggedyr, så jeg holder meg unna hotellet. Jeg foretrekker Bayswater/Queensway, stort sett bor jeg på Shaftesbury Hyde Park International, men denne gangen blir det Hilton London Hyde Park, hotellet ved/over Queensway-stasjonen. Dette med mat finner jeg litt forunderlig, hvorfor sjekker du ikke ut noen alternativer for spisesteder på forhånd slik at du slipper å lete? Jeg planlegger alltid hvor jeg skal spise på forhånd, og booker gjerne bord, så slipper jeg å gå rundt og lete etter spisesteder. For meg er matopplevelsen ganske viktig når jeg er i London, i tillegg til både shopping og andre aktiviteter. Jeg gjør det. Noen ganger reiser jeg lang for å spise på steder jeg er nysgjerrig på, fordi jeg har gjort undersøkelser på forhånd. Anonymkode: 59a08...c95
*Vilje* Skrevet 3. februar 2019 #19 Skrevet 3. februar 2019 Synes det er veldig fint å bo i området ved South Kensington station. Mange koselige restauranter og rett ved flere museer. Men kanskje vanskelig å finne et billig hotell om man reiser alene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #20 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, *Vilje* skrev: Synes det er veldig fint å bo i området ved South Kensington station. Mange koselige restauranter og rett ved flere museer. Men kanskje vanskelig å finne et billig hotell om man reiser alene. Takk for tips. 😊 Hoteller trenger ikke være så billig, så lenge det er rent, uten bed bugs og med ok standard. Anonymkode: 59a08...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå