Gå til innhold

Sende Snapchat biler av rare folk/folk som gjør rare ting, er dette ulovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ulovlig å sende Snapchat bilder av rare folk/folk som gjør rare ting til venner og bekjente?

Anonymkode: 0da6e...5f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... vil tro det?

Anonymkode: 6eda0...71f

Skrevet

Du må nok utdype litt mer.. Er de klar over de blir filmet? Og er han som sender den faktisk person som filmer, eller er filmer av filmer? Er filmen nedverdigende? Og så vider.. 

Anonymkode: d7eb2...2fd

Skrevet

Ja, det er ulovlig. Jeg og mannen min var vitne til noen ungjenter som tok bilde og video av kunder i butikken, inkl mannen min. Jeg sa ifra til sjefen. Det var ubehagelig. 

Anonymkode: b37a8...fff

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Du må nok utdype litt mer.. Er de klar over de blir filmet? Og er han som sender den faktisk person som filmer, eller er filmer av filmer? Er filmen nedverdigende? Og så vider.. 

Anonymkode: d7eb2...2fd

Nei, de er nok ikke klare over at de blir tatt bilder av. Jeg lurer på om han som sender bildet videre gjør noe ulovlig. Det er bare snakk om ting om å kommentere at personene på bildet er rare, gjør rare ting, har stygge klær osv.

Anonymkode: 0da6e...5f4

Skrevet

Spiller det noen rolle om det er ulovlig da? Det er ufyselig oppførsel! Hvis noen du kjenner gjør sånt, så er det faktisk lov å be de skjerpe seg.

Anonymkode: 61ddb...2df

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er ulovlig å ta bilder av personer uten samtykke. Dette gjelder så klart ikke oversikt bilde. Men hvis du med vilje tar bilde noen, så er dette ulovlig. Så klart er det ikke mange som blir tatt for dette..

Anonymkode: 77c7e...240

Skrevet

Det er vel lov hvis man sladder ansiktene, det har jeg gjort noen ganger.

Anonymkode: c3799...128

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare snakk om ting om å kommentere at personene på bildet er rare, gjør rare ting, har stygge klær osv.

Har han virkelig ikke bedre ting å gjøre?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel lov hvis man sladder ansiktene, det har jeg gjort noen ganger.

Anonymkode: c3799...128

Hva er poenget???

Anonymkode: 6eda0...71f

Skrevet

Tja, så lenge materialet blir mellom dere, så er det vel "greit". 

Anonymkode: 4e670...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...