Gå til innhold

Hva søren feiler det enkelte hundeeiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Trulteskogen skrev:

På seg selv kjenner man andre!

? Så jeg plager andre dyr fordi du er for at mitt dyr ble plaget? Skal jeg kreve at mitt dyr får gå fritt til å plage andre dyr? Skal jeg le av andre sine dyr? Skal mitt dyr få gjøre som det behager på andres tomt?

Forklar leksa mi her, om du er snill. 

Anonymkode: 00817...a1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

? Så jeg plager andre dyr fordi du er for at mitt dyr ble plaget? Skal jeg kreve at mitt dyr får gå fritt til å plage andre dyr? Skal jeg le av andre sine dyr? Skal mitt dyr få gjøre som det behager på andres tomt?

Forklar leksa mi her, om du er snill. 

Det er vel ingen som har ledd av katten din. Slapp av. Du trenger ikke bli fornærmet på vegne av en katt. En katt har ikke selvbevisste følelser som oss mennesker. Crazy cat lady ass.

Skrevet
1 minutt siden, Trulteskogen skrev:

Det skal du ikke si for sikkert. Hva vet vi om du ikke er like engstelig som katta di og tillegger folk intensjoner de ikke har? Det er vanlig at folk med angst oppfatter at folk ler ondsinnet av de, når folk i realiteten er nøytrale eller bare blide. 

Ok. Nå har du misforstått. Jeg har best innblikk av alle på KG. Du kan anklage meg for angst og alt du vil, men som sagt jeg har en usikker katt. Pga hennes usikkerhet får hun ikke være ute mens jeg er borte. Hun er ute når jeg kan ha tilsyn til henne. Men usikker katt så mener man i stor grad eiertilknyttet katt i disse dager. Hun ønsker sin eier og sin flokk i vurderigssituasjoner.

Noen kaller meg ansvarlig katteeier, andre finner flere grunner til å hate katter...

Hvorfor er det så viktig for deg at dette tilfellet ikke er reelt? Er du truffet?

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Det er vel ingen som har ledd av katten din. Slapp av. Du trenger ikke bli fornærmet på vegne av en katt. En katt har ikke selvbevisste følelser som oss mennesker. Crazy cat lady ass.

Der mista jeg respekten. 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Trulteskogen skrev:

Du forstår at det du kommer med ikke blir tatt seriøst sant? For det går ikke an å ta en person seriøst når det eneste du fokuserer på er å beskytte og forsvare en utrolig dårlig hundeeier. Å jada du kommer vel med mer svada nå tenker jeg, å det må du bare gjøre. Men bare bruk huet bittelitt, så kanskje du ikke ender opp som denne hundeeieren ;) 

Anonymkode: 31e4b...621

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke hund, men er ikke bjeffing selvforsterkende atferd? En atferd som girer opp og/eller stresser hunden? Således spiller det vel egentlig ingen rolle hvem eller hva bikkja bjeffer på, det er en atferd som bør trenes bort (med mindre den spesifikt knyttes til situasjoner der bikkja er forventet å varsle) for å i størst mulig grad oppnå en harmonisk hund? Om vi ser bort fra at katten ble redd (noe hundeeier burde forstått av kroppsspråket); hva tjener bikkja på å få lov til å stå og bjeffe på noe den bør ignorere for egen mentale helses skyld?

Anonymkode: 14447...5e6

Skrevet

Hunden min elsker katter fordi hun har vokst opp med en som nå dessverre er gått bort. Allikevel er det ikke slik at hun har tilpasset seg kattespråket, så vi går forbi/vekk mens halen på hunden går som en propell. Tiltross for at hunden min ikke ville skadet katten, så forstår jeg som hundeeier at oppførselen til hunden sender andre signaler til katten, så da gjør vi vårt beste for å ikke stresse katten noe mer enn hva vi allerede har gjort.

Anonymkode: 46c67...a29

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
På 2.2.2019 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har en forsiktig katt som aldri forlater tomta med mindre jeg er med. I dag er 5. gangen jeg opplever at folk passerer med hunder der hunden begynnner å bjeffe på katten. I stedet for å gå videre lar de hunden stå å gjø på den stakkars, redde katten mens de selv ler og smiler. I dag slapp dama opp mer og mer bånd så hunden gikk inn på vår tomt. Løp ut og da lå katten klistra til dørmatta i frykt.

Hva faen er dette for en barbarisk underholdning? Eller er det fullstendig mangel på respekt for katter? Noen som kan forklare? Jeg mener sevsagt ikke de med hunder som bjeffer og passerer, for jeg vet hunder synes katter er spennenede. Jeg mener de som girer opp situasjonen.

Å slippe opp båndet gjør gjerne hunden mer avslappet...

Skrevet
19 timer siden, The Kitten skrev:

Ingen unnskyldning eller forklaring når katten blir reddere...

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men svaret er vel enkelt: de er vel som alle andre, noen er idioter og andre ikke. Stakkars katt...

Anonymkode: 37cfa...2b0

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna

Mange hundeeiere er ekstremt egoistiske... jeg har hund selv og plages vanvittig av egoistiske duster som lar hundene løpe fritt og fly på min hund

Skrevet
20 timer siden, The Kitten skrev:

Ja virket det virkelig som at hunden var avslappet i denne situasjonen? Hundeeieren her var et rasshøl. Enkelt og greit 

Anonymkode: 31e4b...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...