Gå til innhold

Hva søren feiler det enkelte hundeeiere?

Anbefalte innlegg

Gjest Dødningehode
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hundeeier og blir sint av sånne hendelser. En som bor i nabolaget til min gamle mormor har «trent» hunden til å løpe etter folk og bite. Han har hatt hunden gått løst og gitt følgende kommando «løp og bit den gamle damen». Hunden følger kommandoen. Helt forferdelig. 

Anonymkode: 68187...0c3

Hva må skje i et menneskeliv for at man ender opp med å trene hunden sin til å angripe gamle damer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Kontormus skrev:

Naivt og tro at katten IKKE hadde vært mindre redd jo nærmere den kom. Så, hvorfor i all verden skulle denne dama slakke opp båndet slik at hunden kunne gå nærmere, hvis det ikke var pga av en slags skadefryd?

Nå er det lite sannsynlig at hunden beveget seg opp på trappa til katteeieren. Det TS opplyser om er at hunden gikk over tomtegrensen til TS. Sannsynligvis var det snakk om flere meters avstand. Det er ikke rasjonell tenkning å tillegge hundeeieren skadefryd bare fordi hun tillot hunden å nærme seg katten noen få ekstra meter enn den avstanden som opprinnelig var mellom hund og katt. Hundeeieren hadde hunden sin i bånd. Hunden befant seg på trygg avstand fra katten. Hundeeieren var fullt klar over dette. Om hundeeieren var drevet av skadefryd hadde hun da vitterlig sluppet hunden sin løs. 

Men jeg vet at både hunder og katter vet hvor deres fysiske grenser går. Her var det altså ei drittkjerring som måtte la bikkja tyrannisere katten på trappa til kattens hjem.

Jeg har også hatt hund som ønsket å løpe etter kattene, men ikke faen om den fikk lov!

Drittkjerring? Tyrannisering? Du før regulere følelsene dine litt her. Hunden befant seg ikke på trappa til katten. Hunden gikk over på tomtegrensen til TS. Du dramatiserer historien basert på fri fantasi.

Hundeeieren lot heller ikke hunden sin "løpe etter katten" i dette tilfellet. 

Skrevet
1 minutt siden, Trulteskogen said:

Nå er det lite sannsynlig at hunden beveget seg opp på trappa til katteeieren. Det TS opplyser om er at hunden gikk over tomtegrensen til TS. Sannsynligvis var det snakk om flere meters avstand. Det er ikke rasjonell tenkning å tillegge hundeeieren skadefryd bare fordi hun tillot hunden å nærme seg katten noen få ekstra meter enn den avstanden som opprinnelig var mellom hund og katt. Hundeeieren hadde hunden sin i bånd. Hunden befant seg på trygg avstand fra katten. Hundeeieren var fullt klar over dette. Om hundeeieren var drevet av skadefryd hadde hun da vitterlig sluppet hunden sin løs. 

Drittkjerring? Tyrannisering? Du før regulere følelsene dine litt her. Hunden befant seg ikke på trappa til katten. Hunden gikk over på tomtegrensen til TS. Du dramatiserer historien basert på fri fantasi.

Så hvorfor lot hundeeier slakke båndet og la hunden gå nærmere da? Hva var hensikten? Hva oppnådde hun ved å la hunden bjeffe på en katt og gå inn på annen manns eiendom? 

Anonymkode: 23a1f...116

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Trulteskogen skrev:

Har jeg skrevet at denne hunden løp etter katten? Tror du kan regulere følelsene dine selv! Skjønner fremdeles ikke hvorfor eieren til denne bikkja skulle slippe den inn på annens tomt. Men du forstår derimot, til de grader, er rasjonell, så kanskje du kan forklare hvorfor denne kjerringa gjorde dette?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor lot hundeeier slakke båndet og la hunden gå nærmere da? Hva var hensikten? Hva oppnådde hun ved å la hunden bjeffe på en katt og gå inn på annen manns eiendom? 

Anonymkode: 23a1f...116

Det er ikke slik at det finne skun èn forklaring på det: dama var sadistisk og skadefro. Det er heller ikke slik at atferden hennes må ha en hensikt eller at hun ønsket å oppnå noe: å skremme katten. 

Det realistiske scenarioet her, som mange hundeeiere har vært borti både i møte med andre hunder og katter, er at eieren er fullt innforstått med at hunden hun eier er harmløs i situasjonen fordi hun har full kontroll over hunden, at ingen katter tar skade av bjeffing i seg selv, og at hunden trekker i båndet og vil fremover og eieren lar dette skje uten å ha noen ondsinnede intensjoner. Dessuten kan hun meget vel ha hatt erfaring med at hunden hennes roer seg ned raskt i slike situasjoner. Har vært borti mange hunder som bjeffer endel initielt når de oppdager katter, for så å bli stille når eier bare står der med hunden og lar hunden titte på katten, og vise versa. Mange katter roer seg også i slike situasjoner, når katten får samlet seg litt og bare observere den bjeffende hunden. 

Det er faktisk normalt i dyreverdenen at gemyttene roer seg kjapt bare dyra får observere hverandre en på avstand. 

Skrevet
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Har jeg skrevet at denne hunden løp etter katten? Tror du kan regulere følelsene dine selv! Skjønner fremdeles ikke hvorfor eieren til denne bikkja skulle slippe den inn på annens tomt. Men du forstår derimot, til de grader, er rasjonell, så kanskje du kan forklare hvorfor denne kjerringa gjorde dette?

Nei det er tydeligvis mye du ikke skjønner, men jeg har allerede forklart deg at det kan være flere ulike forklaringer på hundeeiers atferd. Du derimot, blir hissig og hopper på èn konklusjon uten å i det hele tatt ha vært til stede eller snakket med aktuelle hundeeier. 

Skrevet
2 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Nei det er tydeligvis mye du ikke skjønner, men jeg har allerede forklart deg at det kan være flere ulike forklaringer på hundeeiers atferd. Du derimot, blir hissig og hopper på èn konklusjon uten å i det hele tatt ha vært til stede eller snakket med aktuelle hundeeier. 

Du har faktisk ikke forklart noen ting om hundeeiers atferd. Og har trolig ikke snakket med vedkommende heller. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Du har faktisk ikke forklart noen ting om hundeeiers atferd. Og har trolig ikke snakket med vedkommende heller. 

Men det har du ? 

Skrevet
2 timer siden, Trulteskogen skrev:

Men det har du ? 

Velger å sitere deg her i stedet for å ramse opp alt. Når hundeeier smiler og ler mens min katt krymper seg foran døra til hjemmet sitt, så er det ikke vanskelig å forstå at man bør ta med seg hunden og gå. Enten underholder dette deg, eller så driter du i katter.
Du kan gjerne si at min katt ikke er vandt med å være ute, men det er hun. Hun har vært ute siden hun fylte året og nå er hun 3 år. Hun liker ganske enkelt ikke å forlate tomta si med mindre jeg er med, og det er faktisk bare hun som har rett til å sitte her. De fleste ville ha likt en katt som barre sitter og seg selv og bare går på do i eget hjem, men du unnskylder faktisk hundeeier om jeg forstår deg rett?

Hadde katten min plaget en hund hadde jeg gått ut og hentet henne inn.

Anonymkode: 00817...a1c

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Trulteskogen skrev:

Men det har du ? 

Si meg, med hvilken rett har DU til å hoppe på en konklusjon, når andre ikke har?

Skjønner TS godt. Og en trenger ikke være verken hunde- eller katteelsker for å se at dette var slemt.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Kontormus skrev:

Si meg, med hvilken rett har DU til å hoppe på en konklusjon, når andre ikke har?

Skjønner TS godt. Og en trenger ikke være verken hunde- eller katteelsker for å se at dette var slemt.

Når har jeg hoppet på en konklusjon? Jeg presenterer alternativer. I motsetning til deg, som ser rødt.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Trulteskogen skrev:

Når har jeg hoppet på en konklusjon? Jeg presenterer alternativer. I motsetning til deg, som ser rødt.

Nei, du har ikke kommet med et eneste alternativ

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Det er strengt tatt ingen alternativer i dette scenarioet. Hundeeier nøt at hunden skremte katten.

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er hundeeier og blir sint av sånne hendelser. En som bor i nabolaget til min gamle mormor har «trent» hunden til å løpe etter folk og bite. Han har hatt hunden gått løst og gitt følgende kommando «løp og bit den gamle damen». Hunden følger kommandoen. Helt forferdelig. 

Anonymkode: 68187...0c3

Den hundeeieren du refererer til her, bør du varsle politiet om

Anonymkode: 21bf9...c48

Skrevet
3 timer siden, Trulteskogen skrev:

Det er ikke slik at det finne skun èn forklaring på det: dama var sadistisk og skadefro. Det er heller ikke slik at atferden hennes må ha en hensikt eller at hun ønsket å oppnå noe: å skremme katten. 

Alternativ 1: Det realistiske scenarioet her, som mange hundeeiere har vært borti både i møte med andre hunder og katter, er at eieren er fullt innforstått med at hunden hun eier er harmløs i situasjonen fordi hun har full kontroll over hunden, at ingen katter tar skade av bjeffing i seg selv, og at hunden trekker i båndet og vil fremover og eieren lar dette skje uten å ha noen ondsinnede intensjoner. Alternativ 2: Dessuten kan hun meget vel ha hatt erfaring med at hunden hennes roer seg ned raskt i slike situasjoner. Har vært borti mange hunder som bjeffer endel initielt når de oppdager katter, for så å bli stille når eier bare står der med hunden og lar hunden titte på katten, og vise versa. Mange katter roer seg også i slike situasjoner, når katten får samlet seg litt og bare observere den bjeffende hunden. 

Det er faktisk normalt i dyreverdenen at gemyttene roer seg kjapt bare dyra får observere hverandre en på avstand. 

Alternativer :) 

Skrevet
1 minutt siden, Trulteskogen skrev:

Alternativer :) 

Dette handler om katten. Hjelper ikke om eier av hunden kjenner den. Det mangler fremdeles alternativer for hvilket motiv hun med hunden skulle ha får å gjøre dette

• Liker 2
Skrevet

Dette handler om katten. Hjelper ikke om eier av hunden kjenner den. Det mangler fremdeles alternativer for hvilket motiv hun med hunden skulle ha får å gjøre dette

Nei, det handler om situasjonen TS beskriver. 

Skrevet
7 timer siden, Trulteskogen skrev:

De fleste katter er jo ikke så engstelige av seg som din katt. De fleste katter har vett til å komme seg unna, og blir ikke liggende på ei dørmatte og trykke av frykt. Hundeeieren du refererer til mente neppe noe vondt med å slippe opp båndet til hunden sin. Hun hadde jo kontroll på hunden og det var ingen reell faresituasjon.

Det er ikke nødvendigvis åpenlyst for alle andre at katten din har agorafobi.

Hun sitter på egen tomt. Hun er minst like avhengig av eier som hundehelvetten din.. Så så lenge jeg har kontroll på katten min kan vi terrorisere bikkja di? Det kan gjennomføres. Hun er tøff i trynet om hun har meg ved sin side. Min katt forlater ikke egen tomt. Jeg lar henne ikke plage andre dyr. Hun er tøff med meg, men svak alene. Har kanskje gitt mer oppmerksomhet og opplæring til katten en de fleste dyreeiere gjør. Jeg er alltif hjemme og oppmerksom når hun er ute, og derfor får jeg med meg problemene hennes.

Blir så jævla forbanna på tankegangen din. En eller annen kommer til å ta hunden din. Vet ikke om det er folk, katt eller noe annet, men om du ikke oppfører deg får dere smake noe.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Nei, det handler om situasjonen TS beskriver. 

Som du driter i... Du fantaserer noe eget...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som du driter i... Du fantaserer noe eget...

På seg selv kjenner man andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...