AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Jeg tenker ikke på de som ønser at det skal være ulv og litt bjørn i naturen. Men på de som mener ulv er nesten mer viktig en folk og om ulv/ rovdyr betyr døden for bønder= Har ikke noe å si. Var medlem i MDG i mange år og når jeg ble medlem av partiet syntes jeg partiet bestod av masse smarte folk. Jeg meldte meg ut for 1 år siden pg av en strøm av idioter har entret partiet. Et hav av de nye er blant annet fanatiske NOAH medlemer. Ønsker forbud mot all jakt og tenker ikke på at rovdyr kan ta liv med mer lidelse en jegere. Unge folk fra by som da er eksperter på natur. Jeg ligger litt i midten mellom tilhengere og motstandere av rovdyr. Og mener det skal være kontrollert bestand. Ulven tenker jeg er ok å få blomstre litt mens bjørn tenker jeg kan potensielt gjøre stor skade. Evt ta menneske liv og ødelegge næring. Det er jo fakta, men noen nekter altså for det. At det finnes noen fanatikere, er jo bare naturlig. Men det er så mange, hvorfor? Drives det kampanje rettet mot unge folk? Har forsøkt debatt på noah sin egen hjemme side bl annet, men de sletter ganske fort dersom noen ønsker å diskutere og ikke deler dems meninger. Anonymkode: 6f07a...6a4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Det er ulvemotstandere og bjørnemotstandere som er fanatiske. Anonymkode: 58396...828 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 Tror det skillet der dreier seg om mer enn bare rovdyr. Den ene parten vil ha villmark i Norge, at skog ikke er til for oss mennesker alene, men er avhengig av å være i fred for å skape mest mulig levevilkår for vilt og fauna, og dersom mennesket skal forsøke å ta kontrollen og bestemme hvordan det skal være etter milliarder av år med evolusjon pga. grådighet så er vi dømt til å mislykkes. Den andre parten, altså rovdyrmotstandere, vil tjene penger på naturen, naturen skal kun tilfredstille oss mennesker i form av det vi kan høste selv om det går på bekostning av så mye annet. Kvote på elg= penger. Ihjelavlet sau i utmark=penger. Jaktrettigheter=penger, kreve å ha hunden sin løs hele tiden uten at noe annet skal skade den og derfor nærmest utrydder naturlige elementer=egoisme. Anonymkode: 66a19...e21
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det skillet der dreier seg om mer enn bare rovdyr. Den ene parten vil ha villmark i Norge, at skog ikke er til for oss mennesker alene, men er avhengig av å være i fred for å skape mest mulig levevilkår for vilt og fauna, og dersom mennesket skal forsøke å ta kontrollen og bestemme hvordan det skal være etter milliarder av år med evolusjon pga. grådighet så er vi dømt til å mislykkes. Den andre parten, altså rovdyrmotstandere, vil tjene penger på naturen, naturen skal kun tilfredstille oss mennesker i form av det vi kan høste selv om det går på bekostning av så mye annet. Kvote på elg= penger. Ihjelavlet sau i utmark=penger. Jaktrettigheter=penger, kreve å ha hunden sin løs hele tiden uten at noe annet skal skade den og derfor nærmest utrydder naturlige elementer=egoisme. Anonymkode: 66a19...e21 De som ønsker å ta vekk villmark er etter min mening dumme. Vi tror det er så mye utmark i norge, men det er faktisk ganske tett bebygd hvis vi tar vekk fjell areal. Men ser ikke helt poenget ditt med evolusjon. Hvis vi ikke skal påvirke naturen i det hele tatt, vil det jo fremdeles ikke bli slik som naturen hadde tenkt. Pg av bebyggelse og menneskelig aktivitet, vil det ikke kunne la seg gjøre. Er en del dyr som nermest har blitt litt avhengige av oss. Jeg ser den med økomomi og jakt. Den er jeg også enig i. Men jeg mener også at vilt er mat for oss også. Samtidig mye mer etisk kjøtt en det en skaffer i fjøs. I allefall kjøtt og matproduksjon fra land utenom eu, som vi jo importerer. OG etter mange år med stor interesse for ville planter, er jeg noe bekymret dersom vi ikke lengre skal ha sau/ geit på beite. Mange planter i norsk flora er avhengige av disse dyrene for å overleve. Ser allerede konsekvens i de områdene hvor det tradisjonelt har blitt beitet i lang lang tid og hvor drift har blitt nedlakt. Ett sted jeg fant mye urter etc for mange år siden vokser det bare hundekjeks\ bjørnekjeks nå pg av null dyr. Beiting og da spesielt sau, har påvirket landskap i tusener av år. Anonymkode: 6f07a...6a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå