AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Har bare hatt han til frisør etter vi overtok han i sommer. Tenkte å klippe over øyet så han ser litt bedre. Men det blir da liksom øyenbrynene. Klipper jeg da værhår? Mulig dumt spm, men er grønn på dette Anonymkode: ce576...1f0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Det spørs jo på rase og hvordan den skal se ut, og hvordan hårene vokser... Hadde du klipt min hund, hadde du nok tatt noe du ikke skulle tatt (korthåret rase)... Så enten google deg fram til hvordan klippe din rase, eller ta den med til hundefrisøren, og få de til å vise deg hvordan man klipper hunden din... Anonymkode: 30e9e...f67
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 Er en amerikansk cocker spaniel Anonymkode: ce576...1f0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 Tror ikke det gjør noe om du klipper brynene. Moren min hadde en cocker hun klipte over øynene, tror ikke det er værhår. Jeg har akkurat klipt min hund i ansiktet og kjøpte en saks som egner seg til å klippe rundt øynene med. Gikk veldig bra. Anonymkode: 95861...6b7
Million Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 Mange raser blir klippet i hele ansiktet så værhår og alt forsvinner, f.eks. pudler. Det gjør ingenting. Klipp over øynene du, så hunden kan se skikkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, Million skrev: Mange raser blir klippet i hele ansiktet så værhår og alt forsvinner, f.eks. pudler. Det gjør ingenting. Klipp over øynene du, så hunden kan se skikkelig. Har lest at å klippe bort værhår, er å klippe bort en av deres sanser. Men pelser vokser så enormt fort, også over øynene og vi ser jo øynene etter frisørtimene. Takk for svar, dere Anonymkode: ce576...1f0
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #7 Skrevet 3. februar 2019 Jeg har hørt at hunder ikke bruker værhårene i samme grad som katter, så det skal ikke være noe problem å klippe over dem Anonymkode: 169c3...3d9 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 Klipp i vei, det skjer ingenting om du klipper litt værhår over bryna. Nesten alle små klipperaser får værhårene klippet over. Anonymkode: cc844...743
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 Mange spanielklubber arrangerer klippekurs så du lærer å klippe selv, både til hverdags og utstilling. Det er også spanielfolk som klipper hunder for andre mange steder i landet, det ser oftere penere ut enn hos en hundefrisør som bare klipper helt kort. (Noen hundefrisører er så klart flinkere enn andre) Anonymkode: f5232...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå