Gå til innhold

Klippe øyne på hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare hatt han til frisør etter vi overtok han i sommer. Tenkte å klippe over øyet så han ser litt bedre. Men det blir da liksom øyenbrynene. Klipper jeg da værhår? 

Mulig dumt spm, men er grønn på dette

Anonymkode: ce576...1f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo på rase og hvordan den skal se ut, og hvordan hårene vokser... Hadde du klipt min hund, hadde du nok tatt noe du ikke skulle tatt (korthåret rase)...
Så enten google deg fram til hvordan klippe din rase, eller ta den med til hundefrisøren, og få de til å vise deg hvordan man klipper hunden din... 

Anonymkode: 30e9e...f67

Skrevet

Er en amerikansk cocker spaniel

Skrevet

Tror ikke det gjør noe om du klipper brynene. Moren min hadde en cocker hun klipte over øynene, tror ikke det er værhår. Jeg har akkurat klipt min hund i ansiktet og kjøpte en saks som egner seg til å klippe rundt øynene med. Gikk veldig bra.

50ec0a8_oster_hundesaks.jpg

Anonymkode: 95861...6b7

Skrevet

Mange raser blir klippet i hele ansiktet så værhår og alt forsvinner, f.eks. pudler. Det gjør ingenting.

Klipp over øynene du, så hunden kan se skikkelig. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Mange raser blir klippet i hele ansiktet så værhår og alt forsvinner, f.eks. pudler. Det gjør ingenting.

Klipp over øynene du, så hunden kan se skikkelig. 

Har lest at å klippe bort værhår, er å klippe bort en av deres sanser. Men pelser vokser så enormt fort, også over øynene og vi ser jo øynene etter frisørtimene. Takk for svar, dere

Skrevet

Jeg har hørt at hunder ikke bruker værhårene i samme grad som katter, så det skal ikke være noe problem å klippe over dem

Anonymkode: 169c3...3d9

• Liker 2
Skrevet

Klipp i vei, det skjer ingenting om du klipper litt værhår over bryna. Nesten alle små klipperaser får værhårene klippet over. 

Anonymkode: cc844...743

Skrevet

Mange spanielklubber arrangerer klippekurs så du lærer å klippe selv, både til hverdags og utstilling.

Det er også spanielfolk som klipper hunder for andre mange steder i landet, det ser oftere penere ut enn hos en hundefrisør som bare klipper helt kort. (Noen hundefrisører er så klart flinkere enn andre)

Anonymkode: f5232...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...