Gå til innhold

I lys av "Bloggere i Dubai" saken...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Krampus
Skrevet

Skal på ferie til Lofoten. Har ikke vært i noen av de landene. 

Skrevet

Har vært i USA, Thailand, Vietnam, Tyrkia og Cuba på den listen. Jeg tenkte ikke på menneskerettigheter da jeg dro til noen av disse. Jeg var ikke klar over at det var så dårlig stilt i Thailand og Vietnam. Heller ikke USA. 

Men som artikkelen sier, hvis vi ikke reiser dit er det en del av mannen i gata som taper på det. Taxisjåføren, vaskedamen på hotellet osv. 

Var nylig i Thailand og vi handler nesten utelukkende med mannen i gata. Altså ikke på turistmaskinene, men de små bodene med gatemat, landet service fra damen som har en vaskemaskin hjemme og tilbyr dette for å spe på inntekten osv. Så vi tilfører i det minste litt til de lokale. 

Jeg tror en mengde mennesker ville lidd dersom turistene uteble. Se bare på Tyrkia, det er ikke Erdogan som sliter, det er de som jobber i restaurantbransjen som mister jobbene og ikke kan forsørge familiene sine lenger. 

Anonymkode: 59ded...3e1

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du på ferie iår? Hvilke av disse landene har du vært i?  Og tenkte du over dette med menneskerettigheter? 

https://www.vg.no/reise/i/0ER4ro/skal-du-la-vre-a-beske-et-land-pa-grunn-av-lederne?utm_source=vgfront&utm_content=row-r13

Anonymkode: cc65e...040

Har ikke vært i noen av nevnte land, men ville ikke utelukke land grunnet styresett o.l. Det eneste som ville få meg til å utelukke land jeg har interesse av å besøke (Utenom pris). Er rett og slett sikkerheten, om det er trygt å reise til landet. Jeg vurderte lenge å reise til Qatar til høste for å se FriidrettsVM. Men på grunn av familie og saker og ting som skjer hjemme så passet ikke det seg i år. Men har absolutt lyst til å besøke gulfen.

I år skal jeg til Seefeld (VM på ski), Østersund (VM i skiskyting), Cruise fra Barcelona, og tur til England (Enten RIAT i juli) eller (SykkelVM i september),

Skrevet

Har og vært på flere av landene på listen. Har vel ikke tenkt så mye over dette med menneskerettigheter og styresett før...men noen land, som feks Tyrkia er eg ikke så fan av..mye pga hvordan mennesker, kvinner spesielt ,blir behandlet. Dubai har eg vært innom et døgn på stopover...ingen planer om å returnere.  men prøver å handle hos lokale istedetfor for kjeder når eg reiser, feks bor eg heller på små privatdrevne hoteller/gjestehus enn dyre internasjonale hotellkjeder. Føler ofte det blir litt feil å bruke feks 2000 kr på en natt på luksushotell, når eg kan bo bra og enkelt og lokalt for 400 kroner.. ;)

Anonymkode: cc65e...040

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til den massive kritikken mot bloggerne var ikke det at de reiste til Dubai, men at de lot seg bruke som reklameplakater for å fremme turisme til stedet. Meningen var jo at de skulle poste positive innlegg på sosiale medier (noen rakk å gjøre dette før kritikken kom, men slettet i etterkant). Selvfølgelig kan man reise til et land uten å vite hvor det ligger på skalaen i forhold til menneskerettigheter o.l., men å velte seg i luksus og glam som rett og slett er bygd opp av slaver, og etterpå skryte av det fantastiske stedet, det blir litt for drøyt for meg...

Anonymkode: 8a0ce...3c0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...