Gå til innhold

Hvordan hygge seg på byen, uten å bli forstyrret av fremmede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har avslutningsfest med jobben i kveld, noe som innebærer pizza og drikking på byen. Jeg merker jeg gruer meg til dette, spesielt når vi skal på byen etterpå. Jeg liker meg ikke på byen. Er ikke noe festmenneske og føler ikke at jeg trenger nye venner som er det. Har jobbet her i 4 år og vi har hatt noen slike turer med jobben i løpet av årene. Slik blir det sikkert i neste jobb også og så kommer det vel flere anledninger hvor jeg nesten må bli med ut.

Hver gang jeg går på byen så er det mange fremmede som skal slå av en prat. Flere av dem prøver seg på meg eller noen av de jeg er med. Jeg har samboer hjemme, men det tror de jo selvfølgelig ikke på. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå akkurat dette? Har egentlig ikke så voldsomt lyst å bli med ut. Greit om vi kunne vært bare oss, liksom.

Anonymkode: 20c9a...cb2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et oppkonstruert problem. Si takk for deg etter at pizzaen er spist da vel?

Anonymkode: b0779...cab

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke har lyst til å bli med ut, da blir du ikke med ut. Ingen kan tvinge deg til å bli med

Skrevet

Kan da ikke være for rar heller. 

Når jeg var ute på bursdagsfest gikk det greit, men da var jeg sammen med 2 som er single, en gutt som ser ut som en tønne med steroider og ei som var skikkelig brøytede. Nå er jeg med 3 gifte damer og hun ene blir veldig flørtete når hun drikker... vet ikke om hun tiltrekker seg folk eller om den andre gjengen virket mere sammensatt.. eller kanskje at vi er ferre i denne omgangen og ikke tar like mye plass.

-TS

Skrevet

Rar?! Stå opp for deg selv, sifra hvordan du vil ha det!

Ikke alle er interessert i å gå byen, det handler jo stort sett om drikking.

Anonymkode: e641f...a0f

Skrevet

Kle deg nedtonet, og ikke gi fremmede blikkontakt. Hold deg i nærheten av de du kjenner. 

Helt enig med deg, det er sykt iriterende med fremmede på byen som skal prate...

Anonymkode: 21f18...e6d

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanskelig. Spesielt når man er med folk som liker det. Man må egentlig godta at det er sånn eller ikke være med. Ja, man kan selvsagt si fra om at det gidder man ikke, men min erfaring er at når man da kommer på byen så er folk fulle og da kommer det noen bort uansett.

Jeg gidder ikke å være den sure som skal jage folk bort og så vil alle de andre snakke med dem. Jo mindre drama på byen jo bedre :P

Anonymkode: 0e884...89b

Skrevet

Det gikk bra, vi fant en litt skjermet krok innerst i baren hvor det faktisk gikk an å snakke med hverandre i fred :). Tror det hjelper å være en litt etablert gruppe. (Sammenligner burstagsfesten og andre fylleturer). Alle var innstilte på at det bare skulle være oss siden det var avslutning for oss alle. Litt mimring og litt skryt og ros og masse drikke på bedriftens regning så ble dette ganske greit :)

-TS

• Liker 1
Skrevet

Ignorer alle rundt dere. Ikke smil til noen eller si hei hvis de snakker til deg

Anonymkode: dfcea...584

• Liker 1
Skrevet

Sette seg på et bord som ikke har plass til flere enn akuratt så mange dere er, helst lengst vekk fra alle andre bord eller trafikk. Jeg pleier å velge et bord i en krok det ikke er noen forbipasserende på når jeg er ute med venninder og vi vil være i fred, for eksempel ikke på vei til baren eller på vei til toalettet men i et hjørne det er unaturlig å ferdes med mindre man faktisk sitter der selv. Tar av meg øredobber og halskjede og putter i lomma for å ikke tiltrekke oppmerksomhet eller se fin ut og synd å si men de gangene jeg skal i baren eller på do å tisse så går jeg som en mann i kroppsholdning , smiler ikke, og unngår øyekontakt. Ikke alltid det lar meg være i fred men hvertfall mye mindre kontakt fra fremmede da!

Anonymkode: 93459...a72

• Liker 1
Skrevet

Hvordan oppfører du deg egentlig på byen da, siden ingen tror på at du har samboer?

Anonymkode: 159d0...de2

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg er ikke glad i å gå ut på byen selv, fordi jeg synes det er slitsomt. Men du skal faktisk bare spise pizza...

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppfører du deg egentlig på byen da, siden ingen tror på at du har samboer?

Anonymkode: 159d0...de2

Sitter stille i et hjørne og nipper til drinken min. Sminker meg ikke og bruker vanligvis ikke smykker og kler meg som på en vanlig hverdag. Er stort sett kort i svarene til fremmede. Smiler ikke så mye heller, men det hender jeg ler. Tror de ikke tror på det fordi jeg er der tilsynelatende alene og fordi jeg er ganske kjedelig, og at det er en vanlig unskyldning. Røyker ikke så det blir jo jeg som passer på jakker og drinker når folk røyker. Denne gangen var det ei til som ikke ble med røykerene ut.

5 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg er ikke glad i å gå ut på byen selv, fordi jeg synes det er slitsomt. Men du skal faktisk bare spise pizza...

Nei, vi skulle og vi gikk på byen etter pizzaen. Det gikk bra. Gjengen var mere samlet og vi satte oss på en mere skjermet plass (innerst i en bås).

Jeg kommer ikke til å svare mere i tråden siden festen er over og det neppe blir noen flere turer ut på byen på en god stund :).

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...