MrsJohnsen Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Har en bachelorgrad innenfor markedsføring/ledelse som jeg dessverre aldri fikk relevant jobb til. Har vært på mange intervjuer, men de krever digital kompetanse, og kunnskap om en del programmer, jeg ikke kan. Hva ville dere gjort? Startet på en ny bachelorgrad? Tatt nettkurs i digital markedsføring for å lære aktuelle programmer? Hva er lurt.. Master er uaktuelt, ettersom jeg har 0 erfaring innen bachelorgraden.. og ikke vil bruke 1 øre mer uten garanti om høyere lønn/relevant jobb. Målet med å ta utdanning var å tjene litt bedre enn minimum😂 Foreløpig har utdannelsen kun gitt meg studiegjeld og hodebry.... Jobb har jeg heldigvis, innen noe helt annet. Har du tatt etterutdanning som voksen, med småbarn, hus og A4. Hilsen frustrert frue, som sitter i saksa... 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har en bachelorgrad i markedsføring som jeg aldri fikk brukt til noe fornuftig. Etter seks år med diverse jobber, blant annet butikk, så valgte jeg i fjor å begynne på nytt som sykepleierstudent. Det er klart det er hardt, da jeg har skaffet meg mann og hus siden forrige bachelor, men barn har vi "heldigvis" ikke 😂 Jobber på sykehjem ved siden av, og vi får det til å gå rundt. Anonymkode: 1db0b...313
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Vi er nok flere! Jeg har fått muligheter for jobb, men det krevde at jeg lærte meg disse programmene som du nevner TS. Dette var en annen kant av landet, så jeg gjorde ikke noe den gangen. Jeg har skjønt at har du interesse og ønske om å lære og bli bedre så må du bli flink i diverse google programmer (bla. Adwords), være kreativ med grafikk (Adobe pakken), kanskje begynne å blogge, og rett å slett være flink med sosiale medier. Det er mye spennende, men det er sjelden arbeidsgiver er villig til å lære deg disse tingene, du må rett og slett ha talentet fra før og bevise at du kan disse tingene. De forventer også at du kan bevise for hvordan du kan gjøre bedriften mer "synlig", så de setter endel krav til markedsførere..Ofte må man rett og slett jobbe gratis for å øve seg, grunder bedrifter bruker ofte nyutdannede på denne måten..Ønsker du dette så burde du gå for å lære disse programmene som de nevner! Jeg tok ny utdannelse selv, egentlig fordi det var også annet jeg var interessert i og jeg trengte bare å ta en tverrfagelig master som passet til bacheloren min. Så i teorien kan jeg velge hva jeg vil jobbe med tilslutt. Du bør velge hva som passer deg best TS Anonymkode: 0c89b...a43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå