Gå til innhold

Vil barnebidraget øke når vi er gift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er på lav sats AAP, og jeg er uføretrygdet. Barnemor har normal inntekt (rundt 500 000). Jeg og han har kanskje 500 000 til sammen. Han betaler nå rundt 1300 i bidrag. 

Nå har vi giftet oss, uten at vi har fått bedre råd av den grunn. Vil bidraget øke? 

Verken han eller jeg har noe i mot å betale på bidrag, ikke jeg heller, selv om jeg ikke er barnets mor. Men vi sliter tungt økonomisk, særlig jeg som har både boliglån og en rest studielån. Han har så lav sats AAP at jeg forsørger han delvis. Vår situasjon vil være tung økonomisk i minst tre år til. 

Vil vi bli hensyntatt ved ny utregning? Barnemor vil ikke ha privat avtale dessverre. 

Barnet får utstyr, gaver og penger i tillegg til barnebidrag, pluss ei lita privat sparing, fra oss. 

Anonymkode: e1fcc...ad8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke barnebidrag når dere er gift.

Anonymkode: 83d6f...01c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke barnebidrag når dere er gift.

Anonymkode: 83d6f...01c

Hun mener om de må betale mer. 

Jeg ville brukt kalkulatoren og sjekket. 

Skrevet

Hvis dere var samboere og krysset av for det når bidraget på 1300,- ble regnet ut vil det ikke endres om dere gifter dere. 

Skrevet
Akkurat nå, Duff skrev:

Hvis dere var samboere og krysset av for det når bidraget på 1300,- ble regnet ut vil det ikke endres om dere gifter dere. 

Ja, vi krysset av for det. 

Bidragskalkulatoren visste at han ikke skulle betale inn bidrag, og at de hadde regnet inn min uføretrygd. De hadde ikke tatt hensyn til at jeg lever på lav trygd og har over 2.2 millioner i gjeld. Men siden det er et barn det er snakk om, og vi ønsker et godt forhold til både barnet og barnemor så lot vi summen på 1300 stå. 

Men da skal jeg slappe litt av. For vi har ikke råd til mer akkurat nå. Men barnet skal få en velfylt sparekonto etterhvert. 

Takk for svar. 

Skrevet

Om du har uføretrygd kan det hende du kan få resten av studielånet ditt slettet. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, MollyJones skrev:

Om du har uføretrygd kan det hende du kan få resten av studielånet ditt slettet. 

Ja, jeg har søknad inne. Den blir behandlet januar 2020. Jeg søkte 2 januar og jeg må fortsatt betale 1500,- i måneden (har brukt opp alle mine betalingsutsettelser). Så neste år får jeg litt bedre råd. 

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...