AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Hei! Jeg skal ut i praksis i en butikkkjede som selger elektronikk og gleder meg mye til det. Til vanlig jobber jeg i en matbutikk, og ønsker derfor ikke å være i praksis i matbutikk, noe skolen også har vært forståelsesfulle for og helt enig med meg i. Sjefen jeg har i matbutikken ønsker veldig gjerne at jeg skal i praksis der, og sender Mail til lærere og veiledere hvor han sier han vil jeg skal være i hans butikk i praksis. Bør jeg sende Mail til læreren å si at jeg ønsker å være i elektronikk butikken og at sjefen i matvarebutikken ønsker meg i dels butikk? Og hvordan skal jeg formulere mer? Hilsen konfliktsky jente🙈 Anonymkode: 72498...203
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Vi får ikke være i praksis hvor vi allerede har relasjoner. Hvilken type praksis er dette? Sjefen vil sikkert ha deg der sånn at du kan jobbe gratis. Anonymkode: 62954...25f 5
EvaLena Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 Kanskje sjefen din har en plan for deg, tenk om han vil gjøre deg til sjef en dag. Da er det jo greit å ha praksis der. Du kan jo si at hvis du skal ha praksis der, så skal du ha helt andre oppgaver enn du har til vanlig. Da får sjefen lære deg ting du ikke har gjort tidligere, hvis ikke så tar du den andre praksisplassen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 Bare sørg for at læreren vet hva du vil. Sjefen din i matbutikken har ingen som helst "rett" til deg ut over jobben du allerede har. Anonymkode: 52ce4...5a9 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, EvaLena skrev: Kanskje sjefen din har en plan for deg, tenk om han vil gjøre deg til sjef en dag. Da er det jo greit å ha praksis der. Du kan jo si at hvis du skal ha praksis der, så skal du ha helt andre oppgaver enn du har til vanlig. Da får sjefen lære deg ting du ikke har gjort tidligere, hvis ikke så tar du den andre praksisplassen. Med mindre TS har vist et unikum av et ledertalent allerede på videregående-nivå ser jeg det som mye mer sannsynlig at han er ute etter gratis arbeidskraft uten behov for ekstra opplæring og oppfølging. Anonymkode: 52ce4...5a9 15
MollyJones Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Ta det med læreren din, slik at han/hun kan videreformidle at hensikten med praksis er å lære noe nytt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Praksisen skal jo være for å lære og praktisere noe nytt for studentene. Det høres ut som du bør ta en snakk med læreren din sånn at læreren kan snakke med sjefen din i matbutikken. Så er det flott at sjefen i matbutikken gjerne vil ha en praksisstudent i sin butikk. Det vil læreren din også sette pris på, og en av medstudentene dine får jobbe i matbutikken i praksisperioden sin. Da blir det vinn-vinn for alle parter Anonymkode: ba8a8...79b 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Ts her! Jeg er bare redd for at læreren min skal si til sjefen i matbutikken at jeg ikke vil dit i praksis, og at det da går ut over jobbtilbud senere. Jeg elsker å jobbe i den butikken, men hadde vært gøy å prøve noe annet mens jeg har mulighet Anonymkode: 72498...203
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her! Jeg er bare redd for at læreren min skal si til sjefen i matbutikken at jeg ikke vil dit i praksis, og at det da går ut over jobbtilbud senere. Jeg elsker å jobbe i den butikken, men hadde vært gøy å prøve noe annet mens jeg har mulighet Anonymkode: 72498...203 Jeg tenker du bør si akkurat dette til læreren din. Som nevnt over tror jeg også at sjefen din er ute etter gratis arbeidskraft. Anonymkode: 35897...237
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 8 hours ago, EvaLena said: Kanskje sjefen din har en plan for deg, tenk om han vil gjøre deg til sjef en dag. Da er det jo greit å ha praksis der. Du kan jo si at hvis du skal ha praksis der, så skal du ha helt andre oppgaver enn du har til vanlig. Da får sjefen lære deg ting du ikke har gjort tidligere, hvis ikke så tar du den andre praksisplassen. Eh, tror heller dette handler om billig arbeidskraft... Anonymkode: f15f0...ad3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #11 Skrevet 2. februar 2019 Sjefen din vil ha gratis arbeidskraft. Anonymkode: f279e...e99
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #12 Skrevet 2. februar 2019 Er ikke hele poenget med praksisen at du skal lære deg noe nytt? I så fall så vil det jo være temmelig poengløst å ha praksis et sted du allerede jobber og er kjent med rutinene ? Men at sjefen din vil ha deg deg uten å måtte betale deg full lønn skjønner jeg, men det er jo ikke noe mindre sleipt av den grunn. Anonymkode: 33e0d...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå