Gjest Formosiss Skrevet 9. april 2005 #1 Skrevet 9. april 2005 Nå er jeg nysgjerrig og lurer på hvordan din "morgenrutine" på badet er! Hva gjør du, i hvilken rekkefølge og hvor lang tid bruker du fra du har hoppet ut av dusjen til du er ferdig "fikset"? For å ta meg selv, så er jeg en av de vanvittig trege folkene; dette fordi badet faktisk er den eneste plassen jeg kan være heelt for meg selv uten å bli forstyrret ;-) "Rutinen" min er som regel at jeg hopper i dusjen, hopper ut av dusjen, tørker meg, tar på deo/parfyme/body lotion/div. salver og så er det på med klærne. Etter dette står øyenbrynsnapp for tur, før jeg deretter tar på linsene. Så er det på med 1. lag mascara, vaske vekk evt. mascara på ville veier, sjekke brynene med linsene på, ta på foundation blandet med krem, øyenskygge, kajal og evt. på leppene. Deretter ordner jeg håret og tar på en dæsj parfyme til. Dette stemmer -alltid- og jeg har gjort dette så lenge jeg kan huske. Tid varierer med det pleier nok å bli en gode 40 minutter fra jeg har hoppet i dusjen til jeg er helt ferdig. Hva med deg?
Gjest Chica Skrevet 9. april 2005 #2 Skrevet 9. april 2005 Når jeg kommer ut av dusjen løper jeg og vekker sambo så han få dusje. Så er det litt bodylotion på armene, ansiktskrem og tannpuss. Er utrolig treg til å stå opp, så hva jeg gjør ut over dette er avhengig av hvor mye tid jeg har til rådighet. Som regel rekker jeg å børste håret og ta på mascara. Har jeg bedre tid tar jeg på litt kajal og øyenskygge. Bruker ikke mange minuttene på badet før jeg drar på jobb.
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2005 #3 Skrevet 9. april 2005 Hopper i dusjen, dusjen er viktig for meg om morgenen ..så jeg tilbringer ekstra tid der og spiser frokost på jobb. vasker over ansiktet med toner, går ut av dusjen, smører inn bodylotion hele kroppen.. ansiktskrem og øyenkrem og sminker meg..også klær på meg
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #4 Skrevet 9. april 2005 Når jeg har fri pleier jeg å stå opp , vaske ansiktet med såpe, tegne på øyenbryna, smøre på ansiktskrem, legge på mascaralag nr.1, mørk og hvit øyenskygge, mascara lag nr.2 , eyeliner oppe og nede, mascara lag nr.3 + vippetang . Foundation på leppene og en lys lepomade (leppene mine er stygt røde ) Så går jeg ut for å gå eller jogge en halvtime/times tid. Så er det hjem og dusje (barbere armhuler, legger og bikinilinje. Føler meg møkkete og ekkel hvis jeg ikke får gjort det ) og spise. Og hvis jeg skal noe mer den dagen tar jeg på med foundation før jeg drar. Fikser på leppene og øyenvippene utover dagen. Har alltid med meg vippetang, lepomade og eyeliner i veska. Når jeg skal på skole/jobb er rutinen den samme, bare at jeg dropper morgentrimmen og dusjer før jeg sminker meg.
Sommerfugl Skrevet 9. april 2005 #5 Skrevet 9. april 2005 Når jeg har fri pleier jeg å stå opp , vaske ansiktet med såpe, tegne på øyenbryna, smøre på ansiktskrem, legge på mascaralag nr.1, mørk og hvit øyenskygge, mascara lag nr.2 , eyeliner oppe og nede, mascara lag nr.3 + vippetang . Foundation på leppene og en lys lepomade (leppene mine er stygt røde ) Så går jeg ut for å gå eller jogge en halvtime/times tid. Så er det hjem og dusje (barbere armhuler, legger og bikinilinje. Føler meg møkkete og ekkel hvis jeg ikke får gjort det ) og spise. Og hvis jeg skal noe mer den dagen tar jeg på med foundation før jeg drar. Fikser på leppene og øyenvippene utover dagen. Har alltid med meg vippetang, lepomade og eyeliner i veska. Når jeg skal på skole/jobb er rutinen den samme, bare at jeg dropper morgentrimmen og dusjer før jeg sminker meg. Hvorfor sminker du deg før du jogger? Fjerner du sminken etter joggeturen og så legger på ny?
Sommerfugl Skrevet 9. april 2005 #6 Skrevet 9. april 2005 Går på do Dusjer (vasker håret annen hver dag) Grer ut håret Ansiktskrem Bodylotion Deodorant Parfyme Føhner håret Sminker meg Ordner håret Dette er en svært effektiv og innarbeidet rutine
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #7 Skrevet 9. april 2005 Sommerfugl , nei jeg gidder ikke å sminke meg på nytt. Jeg blir aldri svett i ansiktet, så jeg vasker jo ikke ansiktet etter jogge/gå-turen. Så sminka holder seg like fin Sminker meg før jeg går tur fordi da slipper jeg å gjøre det etterpå, + at jeg føler meg utrolig naken og ukomfortabel uten sminke, og man vet jo aldri hvem man møter når man er ute og spaserer (ja jeg vet, det skyldes dårlig selvtillit)
Sommerfugl Skrevet 9. april 2005 #8 Skrevet 9. april 2005 Ok, jeg svetter masse (også i ansiktet) når jeg trener. Men nå ble dette en avsporing...
Shoegal Skrevet 9. april 2005 #9 Skrevet 9. april 2005 våkner...setter vekkerklokka på snooze et par ganger før jeg orker å stå opp. går på do. dusjer. setter inn linser. smører meg med all verdens kremer, og tar på deodorant. kler på meg. spiser frokost. pusser tennene. sminker meg litt. går kanskje på do en gang til. tar på meg sko og jakke. og VIPS så er jeg ute av døra....
Armonia Skrevet 9. april 2005 #10 Skrevet 9. april 2005 Dusjer Deo Tar på ansiktskrem Foundation Rouge Pudder Mascara Evt. øyenskygge Henter en kopp kaffe og drikker den mens jeg leser på KG og aviser Grer ut håret Parfyme Går på do Står opp halv syv, og er klar til å dra halv åtte....
Gjest Odense Skrevet 9. april 2005 #11 Skrevet 9. april 2005 Går på do Dusjer (vasker håret annen hver dag) Grer ut håret Ansiktskrem Bodylotion Deodorant Parfyme Føhner håret Sminker meg Ordner håret Dette er en svært effektiv og innarbeidet rutine Slik er min morgenrutine også Kan bruke opptil en time på den... :oops:
Dagensdiva Skrevet 9. april 2005 #12 Skrevet 9. april 2005 Oioi..må si noen av dere wom skal være så "treige" er RASKE...selv bruker jeg EKSTRA LANG tid når jeg dusjer om morgen...så det rekker jeg sjeldent..dusjer HVER kveld dog. På kvelden før jeg legger meg: - Dusjer(Hårfjerning hvis nødvendig) - Tørker meg(selvfølge), bodylotion og ansiktskrem. - Sover med håndkle tørket hår. Av og til midt i uken..får jeg et kick til å ta ansiktsmaske, hårmaske, fikse negler og skikkelig peeling... Om morgen: - Står opp - En tur på badet med pussss - Frokost - Puss igjen( JA..jeg må pusse tenner etter frokost... :-) ) - Håret er som regel tørt..bruker stylingsprodukter..alt etter hva slags resultat jeg har lyst på/hvor mye tid jeg har. - Sminker meg..som regel ganske lett sminke om dagen..er ganske brun... - HUSKER å sjekke at jeg har håndkrem i veska.. - Vips så er jeg klar... Som regel står jeg opp kvart over 6..og drar halv 8..
*M* Skrevet 9. april 2005 #13 Skrevet 9. april 2005 - Står opp - Går på toalettet - Dusjer (pleier vaske håret annenhver dag, barbering gjøres etter trening eller dagens andre dusj) - Tørker kropp og hår - Smører kroppen med body lotion - Kler på meg - Spiser frokost - Pusser tenner - Starter min 40 minutt lange morgentrim til skolen.
Arkana Skrevet 9. april 2005 #14 Skrevet 9. april 2005 Står opp Går på do Vasker hender Setter inn linser Dusjer Tørker meg Grer håret Deodorant Ansiktskrem Kler på meg Parfyme Frokost og litt KG, nyhetene på TV2 Ordner håret (det er som oftest tørt av seg selv) Pusser tennene Mascara og lipgloss Håndkrem Ut døra
-Fisken- Skrevet 9. april 2005 #15 Skrevet 9. april 2005 Nå er jeg nysgjerrig og lurer på hvordan din "morgenrutine" på badet er! Hva gjør du, i hvilken rekkefølge og hvor lang tid bruker du fra du har hoppet ut av dusjen til du er ferdig "fikset"? For å ta meg selv, så er jeg en av de vanvittig trege folkene; dette fordi badet faktisk er den eneste plassen jeg kan være heelt for meg selv uten å bli forstyrret ;-) "Rutinen" min er som regel at jeg hopper i dusjen, hopper ut av dusjen, tørker meg, tar på deo/parfyme/body lotion/div. salver og så er det på med klærne. Etter dette står øyenbrynsnapp for tur, før jeg deretter tar på linsene. Så er det på med 1. lag mascara, vaske vekk evt. mascara på ville veier, sjekke brynene med linsene på, ta på foundation blandet med krem, øyenskygge, kajal og evt. på leppene. Deretter ordner jeg håret og tar på en dæsj parfyme til. Dette stemmer -alltid- og jeg har gjort dette så lenge jeg kan huske. Tid varierer med det pleier nok å bli en gode 40 minutter fra jeg har hoppet i dusjen til jeg er helt ferdig. Hva med deg? For øynene og linsene sin del burde du ta på linsene før bodylotion Her er min rutine: (dusjer aldri om morgenen, dusjer før jeg legger meg) Tar på morgenkåpe Går på do Tar på linser smører matpakke og et knekkebrød til frokosten Tar på hudkrem i ansiktet Kler på meg Sminker meg Fikser håret Rer opp senga og pakker sekken Spiser knekkebrødet Går på do/pusser tenner
Gjest Valmue i.i. Skrevet 9. april 2005 #16 Skrevet 9. april 2005 Går på do Dusjer. (vasker håret annenhver dag) Lancome volummousse i håret. (helt super) Bodylotion hvis jeg har tid, deo, Clarins "anti puff" øye gele og Dermalogicas Active Moist. Grer gjennom håret. (langt) Tar på morgenkåpe. Koker kaffe og smører et par brødskiver. Sjekker nyheter etc. på nettet mens jeg spiser. (PC på kjøkkenet. :-) ) Sminker meg i lys av kjøkkenvifta. (!) Mineralfoundation, litt solpudder, mascara og leppestift. "Fikser" håret, lett føn og styling. Kler på meg like før jeg går ut av døra. Hele morgenritualet tar ca. 45 min.
Sommerfugl Skrevet 9. april 2005 #17 Skrevet 9. april 2005 Slik er min morgenrutine også Kan bruke opptil en time på den... :oops: Ja, jeg kan fort bruke en time jeg også. Utrolig nok er rekorden (med hårvask) 35 minutter!
Gjest Formosiss Skrevet 9. april 2005 #18 Skrevet 9. april 2005 For øynene og linsene sin del burde du ta på linsene før bodylotion Vasker meg selvfølgelig på hendene før jeg tar på linsene, ellers ser jeg ikke logikken? :-)
birgitte242 Skrevet 9. april 2005 #19 Skrevet 9. april 2005 Min morgenrutine er som følger: -Går på toalettet -går på vekten -går i dusjen hvor jeg renser + peeler huden, vasker håret -tørker meg -setter opp håret i en klemme -bruker tonic, påfører øyenkrem, moisturizer og dagkrem -tar på deo + parfyme -bh + truse -setter meg ned med frokost foran laptopen, sjekker email, dagens nyheter + kg mens jeg spiser -føner håret, hele først med volumskum, deretter ett og ett parti med rundbørste -sminker meg -pusser tenner -velger antrekk for dagen Jeg prioriterer å ha god tid om morgenen, jeg ser noen her sier at de ikke har tid, men det er da bare å stå opp tidligere! Jeg pleier å stå opp kl 6.00 slik at jeg får halvannen time for meg selv før jeg vekker barna kl 7.30.
Gjest Catwoman Skrevet 9. april 2005 #20 Skrevet 9. april 2005 når jeg skal på jobb: går på do, pusser tennene. (eller så gjør jeg det like før jeg drar, eller begge gangene) dusjer tar på deodorat, krem i ansiktet.. evnt andre steder hvis det treng. kler på meg tar på briller. Går ut og lager kaffe, tar en eller to kaffekopper og en røyk. Like før jeg drar går jeg og tar på linsene, litt parfyme, ansiktsvann i fjeset - av og til.(og nå som jeg har blitt litt brun trenger jeg ikke å bruke den anti-blåringer-under-øynene-kremen lenger..tjoho ) grer gjennom håret og evt. pusser tennene. og sjekker at jeg ser ok ut i speilet selvfølgelig. Så drar jeg, når jeg ikke skal på jobb er vel ikke rutinene like hver dag tror jeg. og dere andre som bruker linser.... man skal aldri ta på linsene med en gang man står opp. Det bør ihvertfall gå en halvtime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå