Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger hva vi trenger til baby kommer 😊 Ser litt på finn o.l og blir noe usikker på hva jeg vil kjøpe brukt.

hva kjøpte dere?

Anonymkode: 679d2...4d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte nesten alt brukt utenom madrass, dyner og bilsete. :)

Anonymkode: a744d...c4f

Skrevet

Kjøpte vogn, lekegrind og en del klær brukt 😊 kunne nok fint ha kjøpt stellebord brukt også, men det ble kjøpt nytt men ikke tatt i bruk... 

Skrevet

Alt 

Anonymkode: 9764d...8f8

Skrevet

Vogn, seng, klær, badebalje, tripptrappstol og de ulike tilbehørene til stolen. 

Anonymkode: 45e41...782

Skrevet

Vippestol, krybbe, bedside crib, stellebord, spinkelseng, tripp trapp stol med seter, en del ullklær og lillelam-pledd, vognpose, lammeskinn og bilstolpose. 

Anonymkode: 0fd06...2fd

Skrevet

Klær, sprinkelseng, bilstol (lokal kjøpeside, ikke finn), vogn m alt til. 

Anonymkode: 61175...91f

Skrevet

Alt! Kun litt klær vi har kjøpt nytt 🙂

Anonymkode: bd8d4...178

Skrevet

Alt bortsett fra bilsete og noen klær.

Kjøpte ny madrass på Ikea og nye dyner. Eller tror jeg vi arvet eller kjøpte alt brukt. 

Anonymkode: e0b4a...80d

• Liker 1
Skrevet

Alt nesten. Bilstol kjøpte vi av kjentfolk, syntes det er litt greit å vite hvor den kommer fra. Synes det er så utrolig mye fint brukt og liker tanken på å spare miljøet og lommeboka:) 

Anonymkode: 7e68a...f18

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt alt nytt,utenom brystpumpe😂helt desperat leting på finn en søndag natt

(,da baby var syk og ikke spiste nok,manuelle pumpa jeg hadde kjøpt på forhånd funka ikke..håndmelking tok ikke unna nok..)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Planlegger hva vi trenger til baby kommer 😊 Ser litt på finn o.l og blir noe usikker på hva jeg vil kjøpe brukt.

hva kjøpte dere?

BRUKT:
-Bomullstøy (barnet går gjennom størrelsene 50, 56, 62, 68 og 74 i løpet av første 6mnd levetid),
-Vugge,
-Lekegrind,
-Vippestol,
-Babygym, 
-Stellekommode,
-Uro til å ha over sengen med musikk

NYTT:
-Ulltøy (unntatt litt brukt alt ettersom hvordan forrige eier hadde behandlet tøyet også med tanke på klesvask),
-Sprinkelseng,
-Bilstol (en bilstol varer til ca 6-9mnd og etterpå må du ha en for de litt større -endel sikkerhetskriterier rundt bilstol),
-Stellematte til stellekommoden,
-Dobbel brystpumpe, 
-Tåteflasker og smokker,
-Babydyne andedun m/sengetøy,
-Barnevogn (med tanke på å kunne bruke det til flere barn),
-Babyleker eller leker generelt (alt går jo inn i munnen)

OBS: Greit å være obs på at er du maks uheldig kan det være veldig vanskelig å kjøpe klærne fortløpende så etter egen erfaring med å ikke komme meg noen vei pga kolikk osv så vil jeg anbefale og sikre inn de 5 numrene som brukes første 6mnd FØR babyen ankommer :tommelopp:

Anonymkode: 3af82...60e

• Liker 2
Skrevet

Og så disse som du kan kjøpe enten sånn eller sånn:
-Dampsterilisator
-Flaskekost til å vaske tåteflasker
-Termos for varmt vann hvis man havner over på morsmelkerstatning

Skrevet

Cirka alt, utenom madrass og bilstol. Eller, kjøpte noen få plagg nye.. Ja, og så kom jeg på at vi kjøpte en sånn giftfri tjukka leke/gymmatte til å ha på gulvet. Den hadde vi babygymmen (brukt) på. Fødte på sommeren første gang, og da kjøpte vi en del ull nytt når ungen nærmet seg 5 måneder. 

Ellers tok vi det litt sånn etterhvert hva vi trengte (hadde f.eks. ikke behov for lekegrind med veldig barnevennlig leilighet og ingen dyr). Angret veldig på at vi ikke tok oss råd til å kjøpe et brukt infant seat til tripp trappstolen (også kjøpt brukt). 

Nå når vi har 3 stk så kjøper vi litt brukt, av alt egentlig. Ski og skøyter og u name it.. og litt nytt, men aller aller helst på tilbud. 

Anonymkode: 0bba6...64c

Skrevet

Vi kjøpte alt av klær og utstyr brukt utenom madrass, stellematte og vogn. Sistnevnte fikk vi i gave av foreldrene mine så da «unnet vi oss» å kjøpe nytt, og skal bruke den til neste barn også. 

Bilstol arvet vi, men den hadde vi nok kjøpt ny hvis ikke. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

OBS: Greit å være obs på at er du maks uheldig kan det være veldig vanskelig å kjøpe klærne fortløpende så etter egen erfaring med å ikke komme meg noen vei pga kolikk osv så vil jeg anbefale og sikre inn de 5 numrene som brukes første 6mnd FØR babyen ankommer :tommelopp:

Lurt tips! 

Skrevet

Vi kjøpte alt nytt. Ikke en eneste ting brukt. 

Det var ikke like i vinden med "gjenbruk" den gangen. Det falt meg ikke inn en gang å kjøpe brukt i årene 2000 - 2002.

Anonymkode: 75ca7...968

Skrevet

Jeg har foreløpig bare kjøpt seng (før fødselsen) og vippestol (når baby var 3,5 mnd) brukt. Vi har fått mye i gaver og arva mye også, så har nesten ikke kjøpt noe klær selv. Madrasser og bilstol ville vi ha nytt og vogn kjøpte vi på tilbud. Baby er 4 mnd nå og vi tenker prøve å få kjøpt  en tripptrappstol brukt snart :)

Anonymkode: 92a3a...76d

Skrevet

Du er smart om du sitter på gjerdet på FINN.no, går i bruktbutikker, loppemarkeder (grøss, hater ordet lopper), saumfarer Facebooks salgsider jevnlig. Ikke bare sparer du vannvittig med penger, men du bidrar til en sunn holdning i et allerede voksende forbruk. 

Tips til hva du bør se etter:
-Seng
-Stellebord (om du skal ha det)

Anonymkode: d3eb3...348

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er smart om du sitter på gjerdet på FINN.no, går i bruktbutikker, loppemarkeder (grøss, hater ordet lopper), saumfarer Facebooks salgsider jevnlig. Ikke bare sparer du vannvittig med penger, men du bidrar til en sunn holdning i et allerede voksende forbruk. Klær, utstyr og andre ting til små babyer brukes så kort tid at gjenbruk burde være null problem.

Se etter alt som kan vaskes, rengjøres eller renses før bruk. Ikke vær for jålete, bruk sunn fornuft. 

Tips til hva du bør se etter:
-Seng
-Stellebord (om du skal ha det)
-Barnevogn (Se på vognen først, vær kritisk til hvor gammelt det er, om det lukter mugg, spør om det har vært oppbevart ute eller i garasjen etter det ikke har vært i bruk, prøv å trille litt med den for å se om hjulene fungerer)
-Helsetepper, laken, sengesett, generelt alt av tekstil som kan vaskes før bruk
-Ulltøy, yttertøy, hverdagstøy
-Spisestol, vippestol, babygym (vask den godt selv om den ser ren ut, gjelder alt igrunn), lekematte osv
-Dyne (som kan kokvaskes, de fleste kan det)
-Ammeutstyr dersom det kan steriliseres og du har utstyret til det
-Bæresjal 
..... listen er lang :) 

Det er anbefalt å kjøpe nytt
-Madrass
-Bilstol
-Ammeinnlegg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...